Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

A Nestlé története

A Nestlé története

A Nestlé története

 

Időutazás a Nestlé történetében

Induljunk el egy utazásra a Nestlé történetén keresztül, amely 1866-ban kezdődik és napjainkig tart.

Az út során megtudhatjuk, miért hozta létre Henri Nestlé a csecsemő gabonapépet, hogyan vészelte át a vállalat a gazdasági válságokat és a két világháborút. Végigkövethetjük a különböző felvásárlásokat, valamint a csokoládé, gyógyszerek és az állateledel irányába tett lépéseket, míg végül elérünk a jelenhez, ahol a Nestlé a világ legnagyobb élelmiszer- és italgyártó vállalatává vált. Indulhatunk?

1866-1905 A kezdeti évek
1905-1913 A boldog békeidők
1914-1918 Túlélni a háborút
1919-1938 Válság és lehetőség
1939-1947 A vihar átvészelése
1948-1959 A fogyasztók nagyobb kényelme
1960-1980 Gyorsfagyasztott ételektől a gyógyászati készítményekig
1981-2005 A Táplálkozás, Egészség és Jóllét útján
2006-tól Közös értékteremtés
A kezdeti évek
1866-1905

Történetünk 1866-ban kezdődött, amikor az Anglo-Swiss Condensed Milk Company megnyitotta első sűrített tej üzemét Svájcban. Henri Nestlé 1867-ben úttörő csecsemőtápszert dolgoz ki, az általa alapított vállalat 1905-ben egyesül az Anglo-Swiss vállalattal és ezzel megalakul a ma Nestlé Group néven ismert vállalatcsopot. Ebben az időszakban a városok terjeszkednek, a teherszállító gőzhajók elterjedésével az alapanyagárak csökkennek, s ez élénkíti a fogyasztói árucikkek nemzetközi kereskedelmét. 

Az időszak kiemelt eseményei +

1866-1905 Close Period Highlights
A boldog békeidők
1905-1913

1905-ben a Nestlé & Anglo-Swiss több mint 20 gyárral rendelkezik és a tengerentúlon leányvállalatok útján hoz létre egy Afrikára, Ázsiára, Latin-Amerikára és Ausztráliára kiterjedő értékesítési hálózatot. Az első világháború közeledtével a vállalat, kihasználva a „Belle Époque“, vagy „boldog békeévek“ néven ismert korszak konjunktúráját globális tejipari vállalattá növi ki magát. 

Az időszak kiemelt eseményei +

1905-1913 Close Period Highlights
Túlélni a háborút
1914-1918

A háború 1914-es kitörésével megnő a kereslet a sűrített tej és csokoládé iránt, de a nyersanyaghiány és a határokon átnyúló kereskedelem korlátozása visszaveti a Nestlé & Anglo-Swiss termelését. A nehézség megoldására a vállalat az Egyesült Államokban és Ausztráliában vásárol feldolgozó üzemeket, és a háború végére immár 40 gyártóhellyel rendelkezik. 

Az időszak kiemelt eseményei +

1914-1918 Close Period Highlights
Válság és lehetőség
1919-1938

A háború után a konzervtej iránti kereslet csökken s ez súlyos válságot okoz a Nestlé & Anglo-Swissnél 1921-ben. Bár a vállalat kilábal a válságból az 1929-es Wall Street-i tőzsdekrach miatt zuhan a fogyasztók vásárlóereje. Ennek ellenére a korszak számos pozitív fejleménnyel szolgál: a vállalat vezetősége professzionalizálódik, a kutatás központosításra kerül és olyan úttörő termékekkel jelenik meg a cég a piacon, mint a Nescafé.

Az időszak kiemelt eseményei +

1919-1938 Close Period Highlights
A vihar átvészelése
1939-1947

A második világháború 1939-es kitörése gyakorlatilag minden piacra hatással volt, de a Nestlé & Anglo-Swiss a nehéz körülmények között is folytatta tevékenységét, kiszolgálva a civil lakosokat és a fegyveres erőket. A vállalat 1947-ben felveszi a Maggi leveseket és ételízesítőket a termékpalettájára és felveszi a Nestlé Alimentana nevet.

Az időszak kiemelt eseményei +

1939-1947 Close Period Highlights
A fogyasztók nagyobb kényelme
1948-1959

A háború utáni időszakot a fokozódó konjunktúra jellemezte. Ekkor mind Európában és az Egyesült Államokban megjelentek az emberek életét megkönnyítő berendezések, a hűtők és fagyasztók. A fogyasztók körében népszerűek a kényelmi termékek, melyre válaszul a Nestlé Alimentana olyan új termékekkel jelenik meg, mint például a Nesquik és a Maggi készételek.

Az időszak kiemelt eseményei +

1948-1959 Close Period Highlights
Gyorsfagyasztott ételektől a gyógyászati készítményekig
1960-1980

Az akvizícióknak köszönhetően a Nestlé olyan gyorsan növekedő területekre is belép, mint a fagyasztott ételek, és emellett hagyományos tej, kávé és konzervélelmiszer üzletágát is fejleszti. Az 1970-es években a vállalat a gyógyszer- és kozmetikaiparban is megjelenik. Aktivista csoportok kritikájának a kereszttüzébe kerül, melyek etikátlannak nevezik a csecsemőtápszer marketingjét. A Nestlé a későbbiekben az egyik elsők között alkalmazza minden üzletágában a WHO anyatej-helyettesítőkre vonatkozó kódexét.

Az időszak kiemelt eseményei +

1960-1980 Close Period Highlights
A Táplálkozás, Egészség és Jóllét útján
1981-2005

A növekedés évei után a Nestlé megszabadul nem jövedelmező márkáitól és, új „Táplálkozás, Egészség és Jóllét“ szlogenjével összhangban azokra koncentrál, amelyek kielégítik az egyre egészségtudatosabb fogyasztókat. A vállalat az Egyesült Államokban, Kelet-Európában és Ázsiában terjeszkedik, és vezető szerepre tör a víz, jégkrém és állateledel területén.

Az időszak kiemelt eseményei +

1981-2005 Close Period Highlights
Közös értékteremtés
2006-tól

A Nestlé történetében először fogalmazza meg a Közös Értékteremtés elvét, és indítja útjára a fenntartható kakaó és kávé ellátási lánc továbbfejlesztését célzó Nestlé Kakaótervet és Nescafé Tervet. A hagyományos – csecsemőtápszer és fagyasztott élelmiszer – termékcsoportokban elfoglalt pozíciójának megerősítése mellett a Nestlé egyre nagyobb figyelmet fordít a gyógyászati célú tápszerekre.

Az időszak kiemelt eseményei +

2006-tól Close Period Highlights