Akár több éves munkatapasztalattal rendelkezel, akár most szereztél diplomát, a Nestlénél van számodra álláslehetőség. Itt kereshetsz az állások között.
A Nestlé története
A Nestlé története

Időutazás a Nestlé történetében
Induljunk el egy utazásra a Nestlé történetén keresztül, amely 1866-ban kezdődik és napjainkig tart.
Az út során megtudhatjuk, miért hozta létre Henri Nestlé a csecsemő gabonapépet, hogyan vészelte át a vállalat a gazdasági válságokat és a két világháborút. Végigkövethetjük a különböző felvásárlásokat, valamint a csokoládé, gyógyszerek és az állateledel irányába tett lépéseket, míg végül elérünk a jelenhez, ahol a Nestlé a világ legnagyobb élelmiszer- és italgyártó vállalatává vált. Indulhatunk?
1866-1905
A kezdeti évek
1905-1913
A boldog békeidők
1914-1918
Túlélni a háborút
1919-1938
Válság és lehetőség
1939-1947
A vihar átvészelése
1948-1959
A fogyasztók nagyobb kényelme
1960-1980
Gyorsfagyasztott ételektől a gyógyászati készítményekig
1981-2005
A Táplálkozás, Egészség és Jóllét útján
2006-tól
Közös értékteremtés
A kezdeti évek
1866-1905
Történetünk 1866-ban kezdődött, amikor az Anglo-Swiss Condensed Milk Company megnyitotta első sűrített tej üzemét Svájcban. Henri Nestlé 1867-ben úttörő csecsemőtápszert dolgoz ki, az általa alapított vállalat 1905-ben egyesül az Anglo-Swiss vállalattal és ezzel megalakul a ma Nestlé Group néven ismert vállalatcsopot. Ebben az időszakban a városok terjeszkednek, a teherszállító gőzhajók elterjedésével az alapanyagárak csökkennek, s ez élénkíti a fogyasztói árucikkek nemzetközi kereskedelmét.
Az időszak kiemelt eseményei
1866-1905
A boldog békeidők
1905-1913
1905-ben a Nestlé & Anglo-Swiss több mint 20 gyárral rendelkezik és a tengerentúlon leányvállalatok útján hoz létre egy Afrikára, Ázsiára, Latin-Amerikára és Ausztráliára kiterjedő értékesítési hálózatot. Az első világháború közeledtével a vállalat, kihasználva a „Belle Époque“, vagy „boldog békeévek“ néven ismert korszak konjunktúráját globális tejipari vállalattá növi ki magát.
Az időszak kiemelt eseményei
1905-1913
Túlélni a háborút
1914-1918
A háború 1914-es kitörésével megnő a kereslet a sűrített tej és csokoládé iránt, de a nyersanyaghiány és a határokon átnyúló kereskedelem korlátozása visszaveti a Nestlé & Anglo-Swiss termelését. A nehézség megoldására a vállalat az Egyesült Államokban és Ausztráliában vásárol feldolgozó üzemeket, és a háború végére immár 40 gyártóhellyel rendelkezik.
Az időszak kiemelt eseményei
1914-1918
Válság és lehetőség
1919-1938
A háború után a konzervtej iránti kereslet csökken s ez súlyos válságot okoz a Nestlé & Anglo-Swissnél 1921-ben. Bár a vállalat kilábal a válságból az 1929-es Wall Street-i tőzsdekrach miatt zuhan a fogyasztók vásárlóereje. Ennek ellenére a korszak számos pozitív fejleménnyel szolgál: a vállalat vezetősége professzionalizálódik, a kutatás központosításra kerül és olyan úttörő termékekkel jelenik meg a cég a piacon, mint a Nescafé.
Az időszak kiemelt eseményei
1919-1938
A vihar átvészelése
1939-1947
A második világháború 1939-es kitörése gyakorlatilag minden piacra hatással volt, de a Nestlé & Anglo-Swiss a nehéz körülmények között is folytatta tevékenységét, kiszolgálva a civil lakosokat és a fegyveres erőket. A vállalat 1947-ben felveszi a Maggi leveseket és ételízesítőket a termékpalettájára és felveszi a Nestlé Alimentana nevet.
Az időszak kiemelt eseményei
1939-1947
A fogyasztók nagyobb kényelme
1948-1959
A háború utáni időszakot a fokozódó konjunktúra jellemezte. Ekkor mind Európában és az Egyesült Államokban megjelentek az emberek életét megkönnyítő berendezések, a hűtők és fagyasztók. A fogyasztók körében népszerűek a kényelmi termékek, melyre válaszul a Nestlé Alimentana olyan új termékekkel jelenik meg, mint például a Nesquik és a Maggi készételek.
Az időszak kiemelt eseményei
1948-1959
Gyorsfagyasztott ételektől a gyógyászati készítményekig
1960-1980
Az akvizícióknak köszönhetően a Nestlé olyan gyorsan növekedő területekre is belép, mint a fagyasztott ételek, és emellett hagyományos tej, kávé és konzervélelmiszer üzletágát is fejleszti. Az 1970-es években a vállalat a gyógyszer- és kozmetikaiparban is megjelenik. Aktivista csoportok kritikájának a kereszttüzébe kerül, melyek etikátlannak nevezik a csecsemőtápszer marketingjét. A Nestlé a későbbiekben az egyik elsők között alkalmazza minden üzletágában a WHO anyatej-helyettesítőkre vonatkozó kódexét.
Az időszak kiemelt eseményei
1960-1980
A Táplálkozás, Egészség és Jóllét útján
1981-2005
A növekedés évei után a Nestlé megszabadul nem jövedelmező márkáitól és, új „Táplálkozás, Egészség és Jóllét“ szlogenjével összhangban azokra koncentrál, amelyek kielégítik az egyre egészségtudatosabb fogyasztókat. A vállalat az Egyesült Államokban, Kelet-Európában és Ázsiában terjeszkedik, és vezető szerepre tör a víz, jégkrém és állateledel területén.
Az időszak kiemelt eseményei
1981-2005
Közös értékteremtés
2006-tól
A Nestlé történetében először fogalmazza meg a Közös Értékteremtés elvét, és indítja útjára a fenntartható kakaó és kávé ellátási lánc továbbfejlesztését célzó Nestlé Kakaótervet és Nescafé Tervet. A hagyományos – csecsemőtápszer és fagyasztott élelmiszer – termékcsoportokban elfoglalt pozíciójának megerősítése mellett a Nestlé egyre nagyobb figyelmet fordít a gyógyászati célú tápszerekre.
Az időszak kiemelt eseményei
2006-tól