Sort by
Sort by

Szimpla kávé, dupla támogatás

Eladott élelmiszerből csinál pénzadományt idén is a Tesco és Nestlé
Élelmiszerbank
Vissza a sajtóközleményekre

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc online felületén vásárolt, meghatározott termékek értékének egy százalékával támogatja az Élelmiszerbank tevékenységét, az összeget pedig a Tesco megduplázza. A szervezet a befolyt összeget elsősorban logisztikára költi, vagyis mentett élelmiszerekből összeállított csomagokat juttat el a rászorulókhoz.

Az akcióban az összes magyarországi Tesco hipermarketben és a Tesco Otthonról online rendelési oldalon kapható meghatározott termékek is részt vesznek, így a vásárlók az ország minden területéről támogathatják az Élelmiszerbank élelmiszermentő munkáját többek között édességek, kávé, bébiételek, állateledelek, ételízesítők, szószok, leveskockák és -porok és gabonapelyhek megvásárlásával. Az érintett márkák és árucikkek teljes listája a Nestlé Hungária weboldalán érhető el. Az Egyesület minden 1000 forint támogatásból nagyságrendileg 30 000 forint értékű, mentett élelmiszerekből összeállított élelmiszercsomagot juttat el azok számára, akik igazán rászorulnak a segítségre. 

„A Nestlével és a Tescóval folyamatosan partnerségben állunk, évek óta támogatják munkánkat a mostanihoz hasonló akciókkal. A tavaly szervezett támogatói promócióval 15,5 millió forinttal járultak hozzá a rászoruló emberek, családok élelmezéséhez, akiknek így 166 ezer élelmiszercsomagot tudtunk elszállítani. Nagy segítség számunkra, hogy vállalati partnereinkkel együttműködve még többet adhatunk a nélkülözőknek. Remélem, hogy a következő két hétben minél több vásárló is hozzájárul majd ehhez” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.

Az Élelmiszerbank a kereskedőktől, termelőktől és gyártóktól gyűjti össze a feleslegessé vált, sérült csomagolású, lejárati időhöz közelítő, azaz eladásra már nem, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, és gondoskodik arról, hogy ezek eljussanak a rászorulókhoz. A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Az áruházlánc 10 éve indította útjára élelmiszermentő programját a szervezettel szoros együttműködésben. Jelenleg közel 170 Tesco áruházban folyik napi szintű élelmiszermentés, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a segítségre szorulók támogatása. A programban részt vevő áruházak a 2022/23-es pénzügyi évben 2765 tonna megmaradt élelmiszert adományoztak jótékony célra, ami egyúttal több mint 6,5 millió adag ételt jelent a nélkülözőknek, a 10 év alatt felajánlott mennyiség pedig a 81 millió adagot is meghaladja.
A Nestlé szintén évek óta támogatja az Élelmiszerbank munkáját, csak az előző két évben több mint 110 millió forint értékben adományozott termékeket az egyesület számára, ezzel elnyerte az Élelmiszerbank platinafokozatú támogatói elismerését.