Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Közös értékteremtés: az élelmiszermentők hatása

Élelmiszermentők 2021
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Nestlé munkatársai mesélnek a közös értékteremtésről, és arról, mit tartogat a jövő. 
A Nestlé környezetvédelmi és közös értékteremtés vállalásaival összhangban évek óta küzd az élelmiszer-pazarlás és a nélkülözés ellen.

Ahogy az elmúlt évek során, úgy idén is, újra összefog a Nestlé és a Tesco egy közös kampányban. A kéthetes kampányidőszakban a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben megvásárolt, bizonyos termékek értékének 1 százalékával támogatja a  Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját, az összeget pedig a Tesco megduplázza. Az Élelmiszerbank a befolyt támogatásnak köszönhetően nélkülöző családoknak segít élelmiszercsomagok összeállításával. Segíts te is vásárlásoddal, tegyünk közösen egy jobb jövőért!

Tudj meg többet kezdeményezésünkről és az Élelmiszerbank munkájáról, kattints cikkünkre!

 

„Mindannyian egy nagy közösség része vagyunk és véleményem szerint fontos, hogy ez a köztudatban is megjelenjen. Ebben sokat segíthet, ha láthatóvá tesszük az önkéntes munkát, ennek fontosságát, illetve a benne részt vevőket.” – mondja Laposa Dávid, az Élelmiszerbank önkéntes sofőrje azzal kapcsolatban, miért tölti szabadidejét az Élelmiszerbanknál. „Az életünk része a közösségeink láthatatlan hálózata is, ami általában az óvodákban, iskolákban és más közös – akár virtuális – terekben szerveződik. Ezek működtetése sokszor nem profitorientált, mégis segítenek minket a mindennapi boldogulásban, hiszen fejlődni együtt jobban tudunk.”  

Élelmiszerbank Laposa

Szecsődi Veronika, az Élelmiszerbank egyik alapító tagja szerint különösen fontos, hogy kisebb helyi karitatív szervezetekkel működnek együtt az élelmiszer kiosztásában. Ezek a partnerek nagyobb helyismerettel bírnak, ugyanakkor sokat tanulhatnak az Élelmiszerbank országos hálózatába bekapcsolódva. „Véleményünk szerint hosszútávon az a megoldás, ha megteremtjük az alapfeltételeket a fejlődéshez, ugyanakkor teret engedünk az önállóságnak is. Olyan szervezetekkel akarunk dolgozni, akik megadják ezt a segítséget. Az egyik legfontosabb dolog képessé tenni valakit a céljai elérésére."

Azzal, hogy élelmiszert adunk valakinek, abban tudunk segíteni, hogy ne veszítse el a hitét, hogy egyszer képes lehet bármire.

 

Együtt, kéz a kézben 

 

Amikor elkezdtük, nem gondoltuk, hogy ekkorára növünk, idáig jutunk, ennyi partnerrel és ilyen nagy támogatókkal, mint a Nestlé és a Tesco. 

Csukás Zsuzsanna, az Élelmiszerbank egyik alapító tagja szerint kiemelten fontos az élelmiszerpazarlás elleni harcban a nagyvállalatok szerepe, amivel Nagygyörgy András, a külső kapcsolatokért felelős igazgató is egyet ért: „A vásárlókat is megszólító közös jótékonyság régóta dédelgetett álom volt az Élelmiszerbanknál, ami a Nestlé és a Tesco segítségével végre megvalósul.” – kezdi András. „Jó példákat külföldön már láttunk egy hasonló projekt megvalósítására, azonban hatalmas biztonságot jelentett, hogy két olyan partnerrel tudtuk ezt elindítani Magyarországon, akivel régóta együttműködünk. Legyen szó kereskedelmi láncról vagy gyártóról, nagyon fontos a bizalmi légkör, hogy meg tudjuk valósítani az elképzeléseinket.” 

Kispál Márta Nestlé

András gondolatait Kispál Márta, a Nestlé munkatársa is osztja. „Rendkívül nagy hatással van egy ekkora vállalat a világ sorsának alakulására. 2008-ban, épp mikor én is csatlakoztam a Nestléhez, kerültünk közel a közös értékteremtés gondolatához.

Hiszünk abban, hogy akkor működünk jól, ha nem csupán a tulajdonosainknak, részvényeseinknek teremtünk értéket, hanem annak a közegnek is, amiben működünk. Folyamatosan vizsgáljuk is, milyen hatást érünk el itt, Magyarországon, Európában, vagy akár az egész világban az egyének és a családok szintjén, a társadalmak szintjén és az egész bolygót illetően.

 

„Egy élelmiszerbank akkor működik jól, ha közvetlen munkakapcsolatot tud kialakítani azokkal a szervezetekkel és cégekkel, akikkel dolgozik.”  – teszi hozzá Szecsődi Veronika. „Összességében célunk, hogy minden régióban legyen egy élelmiszerbank, hogy ne innen Budapestről kelljen megoldani a mindennapi logisztikát.”

Szecsődi Élelmiszerbank

Ahhoz pedig, hogy mindez meg tudjon valósulni, András szerint nem csupán az adományozás öröme és a kontaktus gyakorisága szükséges, hanem a megfelelő hozzáállás is. „Partnerként tekintünk a másik félre, nem csak annak pénzügyi osztályára, hanem minden, velünk együttműködő, érintett divízióra, a szakemberekre is, akik a másik oldalon ülnek. Az ő munkájukat, idejüket is elismerjük, és próbálunk nekik segíteni abban, hogy minél hatékonyabban tudjanak kommunikálni, és minél hatékonyabban tudják megvalósítani az általunk kínált programokat:  
Ez az, ami a Nestlé és a Tesco esetében remekül működik, és sikerélményt jelent.”
 

Szeretnél többet megtudni az élelmiszerpazarlás visszaszorításának fontosságáról? Kattints kapcsolódó cikkünkre!