2023. szeptember 28-tól október 11-ig ismét közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, megadott Nestlé termékek árának egy százalékával támogatja az Élelmiszerbank tevékenységét, az összeget pedig a Tesco megduplázza. A „Cseppnyi törődés, tengernyi segítség a Nestlével!” kampány során befolyt összeget a szervezet elsősorban logisztikára költi, élelmiszereket ment, csomagokat állít össze, és juttat el a rászorulókhoz.
Mivel foglalkozik a Magyar Élelmiszerbank?
A Magyar Élelmiszerbank a kereskedőktől, termelőktől és gyártóktól gyűjti össze a feleslegessé vált, sérült csomagolású, lejárati időhöz közelítő, azaz eladásra már nem, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, és gondoskodik arról, hogy ezek eljussanak a rászorulókhoz.
Aszervezet alaptevékenységén felül számos ötletes projekttel küzd az élelmiszerpazarlás ellen:
- a JótéKonyha cateringszerviz például színvonalas, ugyanakkor pazarlásmentes catering szolgáltatást nyújt elsősorban céges rendezvényeken. Ugyanakkor gondoskodik a megmaradt ételek eladományozásáról is, sőt, a nyereséget is élelmiszermentésbe forgatja vissza.
- a CseritiPite termékük szintén jó célt szolgál: minden szelet pite eladása után egy 5 kilogrammos élelmiszercsomagot tudnak eljuttatni nélkülözőkhöz.
Részletek a Magyar Élelmiszerbank Egyesület weboldalán: https://www.elelmiszerbank.hu/
Hogyan kapcsolódik a kampányhoz a Nestlé?
2021-ben 70 millió forint értékben, 2022-ben pedig közel 45 millió értékben adományoztunk termékeket az egyesület számára, ezzel elnyertük a platinafokozatú támogatói elismerést. Tavaly, a hasonló időszakban megszervezett Nestlé-Tesco támogatói promócióval 15 500 000 forintot gyűjtöttünk össze, mely összeg segítségével a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közel 166.000 élelmiszercsomagot tudott eljuttatni a rászorulóknak.
Hogyan kapcsolódik a kampányhoz a Tesco?
A Magyar Élelmiszerbankot nemcsak gyártók, de forgalmazók is támogatják közeli lejáratú vagy “szépséghibás” termékekkel. A Tesco 2014 óta működteti élelmiszermentő programját a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel partnerségben, melynek keretében kollégái közel 170 áruházban gyűjtik össze a nap végén a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, hogy azokat rászorulóknak adományozhassák. Az Élelmiszerbank segítségével több mint 200 szervezet (egyebek mellett családsegítők, hajléktalanszállók, anya- és gyermekotthonok) vesz át adományt naponta a Tescótól, amelyet éves szinten több mint 100 000 nélkülözőhöz juttatnak el.
A Tesco a Nestléhez hasonlóan nem csupán ezek adományozásával és a mostanihoz hasonló kampányokkal, hanem különböző plusz adománygyűjtési akciókkal is segíti a Magyar Élelmiszerbank munkáját.