2024. május 9-től 22-ig ismét közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására.
2024. május 9-től 22-ig ismét közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt Nestlé termékek árának egy százalékával támogatja az Élelmiszerbank tevékenységét, az így összegyűlő összeget pedig a Tesco megduplázza. Az ”Amikor súlya van a segítségnek!” elnevezésű kampány során befolyt támogatást a szervezet elsősorban logisztikára költi, élelmiszereket ment, csomagokat állít össze és juttat el a rászorulókhoz.
Mivel foglalkozik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület?
A Magyar Élelmiszerbank a kereskedőktől, termelőktől és gyártóktól gyűjti össze a feleslegessé vált, sérült csomagolású, lejárati időhöz közelítő, azaz eladásra már nem, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, és gondoskodik arról, hogy ezek eljussanak a rászorulókhoz.
Önkénteseikkel és az országos élelmiszermentő hálózatukba becsatlakozó karitatív szervezetekkel együtt többszáz áruházba látogatnak el naponta, hogy összegyűjtsék az előző napról megmaradt pékárukat, zöldségeket és gyümölcsöket. Száznál is több gyártóval és forgalmazóval állnak kapcsolatban, hogy az ő feleslegeiket is nélkülözőkhöz szállítsák. Az elmúlt 19 évben több mint 100 millió kiló élelmiszert mentettek meg így a kidobástól és megsemmisítéstől.
Az Élelmiszerbank újabban már készételmentéssel is foglalkozik. Tavaly óta több mint 50 ezer adag érintetlenül maradt melegételt gyűjtöttek össze vállalati rendezvényekről, valamint iskolai menzákról - szintén rászoruló emberek és családok megsegítésének céljával.
Az alaptevékenységen felül számos ötletes projekttel küzdenek az élelmiszer-pazarlás ellen:
- a JótéKonyha cateringszerviz például színvonalas, ugyanakkor pazarlásmentes cateringszolgáltatást nyújt elsősorban céges rendezvényeken – ugyanakkor gondoskodnak a megmaradt ételek eladományozásáról is, sőt, a nyereséget is élelmiszermentésbe forgatják vissza.
- a CseritiPite termékük szintén jó célt szolgál: minden szelet pite eladása után egy 5 kilogrammos élelmiszercsomagot tudnak eljuttatni nélkülözőkhöz.
Részleteket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület weboldalán lehet még találni: https://www.elelmiszerbank.hu/
Hogyan kapcsolódik a kampányhoz a Nestlé?
A Nestlé több, mint tizennégy éve a Magyar Élelmiszerbank kiemelt partnere. 2023-ban közel 37 millió forint értékben adományoztunk termékeket az egyesület számára, ezzel elnyertük a platinafokozatú támogatói elismerést. Tavaly, az őszi időszakban megszervezett Nestlé-TESCO támogatói promócióval 16 000 000 forintot gyűjtöttünk össze, mely összeg segítségével a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közel 171.000 élelmiszercsomagot tudott eljuttatni a rászorulóknak.
Hogyan kapcsolódik a kampányhoz a Tesco?
A Magyar Élelmiszerbankot nemcsak gyártók, de forgalmazók is támogatják közeli lejáratos vagy “szépséghibás” termékekkel. A Tesco 2014 óta működteti élelmiszermentő programját a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel partnerségben, melynek keretében kollégái több mint 160 áruházban gyűjtik össze a nap végén a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, hogy azokat rászorulóknak adományozhassák. Az Élelmiszerbank segítségével több mint 200 szervezet (egyebek mellett családsegítők, hajléktalanszállók, anya- és gyermekotthonok) vesz át adományt naponta a Tescotól, amelyet éves szinten több mint 100 000 nélkülözőhöz juttatnak el.
A Tesco a Nestléhez hasonlóan nem csupán ezek adományozásával és a mostanihoz hasonló kampányokkal, hanem különböző plusz adománygyűjtési akciókkal is segíti a Magyar Élelmiszerbank munkáját.