A Nestlé Hungária Kft. bizonyult Magyarország 7. legvonzóbb munkáltatójának az Aon Hewitt nemzetközi tanácsadó cég és a fiatalok által vezetett nemzetközi nonprofit szervezet, az AIESEC együttműködésében készült Munkáltatói Márka Kutatásban.
Az Aon Hewitt és az AIESEC ötödik alkalommal vette górcső alá a magyar munkaerőpiacot a Munkáltatói Márka Kutatás keretei között. A felmérésben résztvevő közel nyolcezer pályakezdő és komoly szakmai tapasztalattal rendelkező munkavállaló válaszai alapján a magyarok egyértelműen a multinacionális cégeket tartják a legvonzóbb munkaadóknak, köztük a Nestlét is.
A Legvonzóbb Munkáltatók: 1. Audi Hungaria Motor |
A Magyarországon egyedülálló Munkáltatói Márka Kutatás segítségével a munkáltatók megtudhatják, mennyire vonzóak a számukra fontos célcsoportok körében, és mennyire hatékonyak márka-építési erőfeszítéseik. A kutatás célja, hogy feltérképezze az egyetemeken és főiskolákon tanulók, továbbá a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkaerőpiaci elvárásait és a cégekről alkotott véleményét, és ennek alapján összeállítsa azon munkáltatók listáját, amelyek a legjobb választást jelentik az álláskeresőknek.
A tavaly is a Legvonzóbb Munkáltatók között szereplő Nestlé Hungária Kft., 2013-ban a Sokszínű és Családbarát Szervezet TOP 10 elismerésében is részesült, illetve a Munka-magán életkép 2013 díjra is sikerrel pályázott. Önkéntes dolgozói munkacsoportok tevékenységével, azon belül is a rugalmas munkaidő szabályzat és nyári táborajánló program bemutatásával a pályázat a családbarát és a munka-magánélet egyensúlyát elősegítő foglalkoztatást célzó jogyakorlatok, intézkedések bemutatására jött létre.
A fiatal tehetségek felkutatására pedig, a cég tavaly az európai fiatalok munkába kerülését segítő, átfogó kezdeményezést indított útjára. Az Ifjúsági Kezdeményezés részeként Magyarországon legalább 50%-kal emelik a gyakornoki pozíciók számát, illetve 2013 és 2015 között 180 gyakornoknak biztosítanak munkatapasztalat szerzési lehetőséget. További részletek a Nestlé Ifjúsági Kezdeményezés aloldalon érhetők el.
A Munkáltatói Márka kutatásról Partnerek: Az Aon Hewitt az AIESEC fiatalok által vezetett nonprofit szervezetével közösen mérte fel a Munkáltatói Márka Kutatás 2014-ben a munkavállalók ideális munkahelyről alkotott elképzeléseit. Az adatfelvételt a CV Online segítette. Fókusz: Az előző évek kutatásaihoz hasonlóan az idén is a legnépszerűbb cégek toborzási stratégiájában szereplő célcsoportok megismerésére koncentráltak. Olyan kérdések mentén vizsgálódtak, mint hogy milyen munkahelyet preferálnak, vagy milyen igényeket támasztanak a munkáltatóval szemben. Módszertan: A Legvonzóbb Munkáltatók rangsorának megállapításakor a vállalatok vonzereje és népszerűtlensége állt a középpontban. A kitöltők az egyes iparági kategóriákon belül tíz-tíz vonzó, illetve nem vonzó céget választhattak ki, emellett értékelték a vállalatok ismertségét is. Számokban: A kutatásban 243 hazai vállalatot értékelt összesen 7700 válaszadó. A kutatás eredményeit először a Forbes publikálta márciusi 6-i lapszámában. |