A növényi alapú táplálkozás mindig vonzó választásnak tűnhetett azok számára, akik valamilyen okból csökkenteni akarták a húsfogyasztásukat, akár egészségügyi, akár fenntarthatósági okokból. Már a COVID-19 járványt megelőzően is egyre nőtt a vegán, illetve többségében növényi-alapú táplálkozást folyató fogyasztók száma. A Nestlé 2017-ben végzett kutatása szerint világszerte a fogyasztók 30%-a törekszik arra, hogy kevesebb húst fogyasszon, vagy akár teljesen el is hagyja a húsfogyasztást. Ez az arány az Y generációs fogyasztók körében még nagyobb.
Egyes kutatások szerint a járvány kirobbanása óta az emberek még inkább tudatosabbak az élelmiszereket, a táplálkozásukat és egészségüket, valamint ezek összefüggéseit tekintve. Az egyik legnagyobb növekedést az élelmiszerek piacán a növényi-alapú táplálkozáshoz felhasználható helyettesítő termékek forgalmában tapasztalták. A WGSN Coronavirus Food & Drink Change Accelerators 2020 áprilisában végzett felmérése szerint a növényi-alapú termékek 92%-át pedig olyanok fogyasztják, akik egyébként nem vegánok.
Nagy számban vannak tehát fogyasztók, akiknek kihívást jelenthet a kizárólag növényi-alapú étrend, mivel néha szeretnének egy-egy hamburger, vagy szelet hús ízét élvezni, ugyanakkor a maguk és a bolygó egészségét is szem előtt kívánják tartani. A februártól Magyarországon is elérhető Garden Gourmet termékcsalád azért is jelenthet ideális megoldást számukra, mert a termékek mind megjelenésükben, mind ízben és állagban a húskészítményeket követik, azonban növényi alapú összetevőket tartalmaznak. Fehérjében, rostban gazdagok, és a portfolió valamennyi tagja vagy vegán vagy vegetáriánus étrendbe illeszthető.
A növényi-alapú étrendről többször megállapították, hogy kisebb a környezeti terhelése, hiszen az állattenyésztéshez, a haszonállatok tartásához sajnos nagyobb mértékű termőtalaj felhasználás, vízhasználat és karbonkibocsátás is köthető. Ezzel szemben az olyan, magas fehérje-tartalmú növények megtermesztéséhez, mint a szója, kevesebb talajra és természetes erőforrásra van szükség.
A Garden Gourmet Sensational Burger teljes termékéletútját összehasonlítva egy átlagos marhahús burger életútjával (melyet tejelő tehénből állítanak elő és Európában kerül piacra) megállapítható például, hogy a Sensational Burgernek 80%-kal kisebb a karbonlábnyoma, 75%-kal kevesebb talajhasználat köthető hozzá és 80%-kal kevesebb energiát használ el (Nestlé 2019 comparative LCA study). Így növényi-alapú táplálkozáshoz felhasználható helyettesítő termékek olyan bővülő piacot jelenthetnek, melyeknek köszönhetően nem kell lemondani az ízekről és a fenntarthatósági szempontokról sem.