Eredményeink és vállalásaink - Tájékoztatás

TÁJÉKOZTATÁS

  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    2013-ban az összes releváns* nem szezonális termékünkön feltüntettük az ajánlott adagolási útmutatót.

    *A konyhai termékek kivételével (pl. sütemény bevonó és dekorációs kakaós tejmassza).
    2014 végéig minden releváns termékünk, köztük a húsvéti és karácsonyi csokoládé termékek csomagolásán is feltüntetjük az ajánlott adagolási útmutatót.
    A konyhai fix alaptermékeink a teljes étkezésre vonatkozóan adnak adagolási iránymutatást és azt javasolják, hogy minden étkezés tartalmazzon zöldségeket. Ezzel kívánjuk hozzásegíteni a fogyasztókat ahhoz, hogy napi öt adag zöldséget fogyasszanak.
  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    2013-ban minden releváns*, nem szezonális termékünkön megtalálható a Nestlé Táplálkozási Iránytű, mely tartalmazza az adott termék tápanyag összetételét, illetve a vállalat webcímét és elérhetőségeit.

    *A konyhai termékek kivételével (pl. dekorációs kakaós tejmassza).
    2016 végére a kötelező tápértékjelölésre vonatkozó rendeletben előírtakon túlmenően a csomagolás hátoldalán 100g/100ml termékre, illetve egy adagra vonatkozóan is megadjuk az energia és makrotápanyagok referencia beviteli értékét, emellett azokon az egész évben kapható termékeinken, ahol a csomagolás mérete ezt megengedi, a csomagolás előlapján is megadjuk az egy adagra vonatkoztatott napi energia referencia beviteli értéket.**
    Ahol ezt a csomagolás mérete megengedi, a „Jó tudni“ és „Gondolta volna?“ részen tápérték információkat és ajánlásokat tüntetünk fel, ezzel hozzásegítve fogyasztóinkat a kiegyensúlyozott étrend megvalósításához.
    2015 végéig édességeink 40%-án, kávé termékeink szinte 100%-án és a Nesquik kakaó italpor termékeink 70%-án (az eladási mennyiségek figyelembe vételével) helyezünk el QR kódot.

    **Kivételek: Az 1169/2011/EU Rendelet V. mellékletében felsorolt kötelező tápértékjelölés alól mentesülő élelmiszerek, a közétkeztetők és a vendéglátás számára szánt, ételkészítéshez felhasználásra kerülő élelmiszerek (pl. nagy kiszerelésű levesporok), a különleges táplálkozási célú élelmiszerek valamint az ajándékozásra szánt termékek (pl. desszertek).
  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    A fogyasztók megfelelő tájékoztatására vonatkozó alapelvek 1999-es első kiadása óta, a Nestlé Üzleti Alapelvek részét képezik. Az Alapelvek időszakos felülvizsgálaton esnek át. A kiegészített és részletes Alapelvek 2002-ben jelentek meg. Az Alapelveket a gyerekek tekintetében 2004 és 2007 folyamán, illetve legutóbb 2011 szeptemberében frissítettük. 2014 decemberétől megvalósítjuk az EU Vállalás táplálkozási kritériumokra vonatkozó Fehér Könyvében foglaltakat.
    A Nestlé 2007-ben az elsők között írta alá a gyermekeket célzó marketing tevékenységre vonatkozó EU Vállalást.

    Az EU Vállalásban foglalt kötelezettségvállalások megvalósítását független testületek ellenőrzik. Az EU Vállalás rendelkezései összhangban állnak a Nestlé saját, a gyermekeket célzó marketingre vonatkozó nemzetközi szabályzatával.
    A 35%-ban vagy ennél nagyobb arányban 12 év alatti gyereknézőket célzó műsorokban reklámozott valamennyi termékünknek meg kell felelni az EU Vállalás általános táplálkozási kritériumainak.
    Az EU Vállalás Fehér Könyve értelmében nem reklámozunk édességeket 12 éven aluli gyerekek számára.