A kiegyensúlyozott táplálkozás jegyében írt ki pályázatot a NUTRIKID® program, melynek keretében általános iskolások segítségét kérik az egészséges életmód népszerűsítéséhez. A pályázatra olyan társadalmi célú hirdetéseket várnak a gyerekektől, melyek az egészséges életmód, a kiegyensúlyozott étrend fontosságára hívja fel a figyelmet a gyerekek mikroközösségében, osztálytársaik, barátaik körében. A pályamunkákat február 29-ig várják.
A Nestlé Hungária a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) támogatásával 2003-ban indította el a kiegyensúlyozott életmódot és tudatos táplálkozást oktató, ingyenes NUTRIKID® programot, hogy ezzel aktív részt vállaljon az egészséges táplálkozási szokások kialakításában. A 10-12 évesek számára kialakított oktatóprogram játékos formában adja át a gyermekeknek az egészséges táplálkozással és megfelelő mozgással kapcsolatos ismereteket, növelve egészségtudatosságukat.
A program keretében kiírt pályázat ezúttal lehetőséget biztosít a gyerekek számára, hogy kiegyensúlyozott táplálkozással kapcsolatos ismereteiket megosszák társaikkal, illetve felhívják általános iskolás társaik figyelmét az egészséges életmód jelentőségére.
A beérkezett pályázatok közül háromfős szakmai zsűri választja ki a nyertes pályaműveket március folyamán. A három legjobb hirdetés-tervet beküldő osztály iskolája egyenként 200 000 forint értékű pénznyereményben részesül. A pénznyereményt az intézmények tetszőleges módon használhatják majd fel az egészségesebb iskolai környezet megteremtésére, például sportszerre, tankonyhára, sporttáborra vagy éppen oktatóprogramok beszerzésére.
A pénznyeremények mellett egy különdíj is gazdára talál a verseny során. A NUTRIKID® Különdíj nyertese az idén is aktív NUTRIKID® iskolák közül kerül ki. A díjazott osztály egy neves gasztroblogger vagy séf társaságában, egy közös főzőtanfolyam keretében sajátíthatja el néhány egészséges és finom fogás elkészítését.
A pályázatról
A hirdetés-javaslatok olyan témát dolgozhatnak fel, melyek az egészséges táplálkozás egy-egy kérdésköréhez kapcsolódnak, így például a napi vízfogyasztás jelentőségéhez, a napi ötszöri táplálkozás és a reggeli fontosságához, illetve a szükséges kalóriamennyiségek és a különböző élelmiszercsoportok szerepéhez.
A hirdetés formátuma lehet plakát (bármilyen rajz / festés technikával), fotó, vagy legfeljebb 30 másodperc hosszúságú videó.
A verseny részletei és további információk a www.nutrikid.hu oldalon elérhetők.