Sort by
Sort by

Összefogott a fiatalok itthoni foglalkoztatásáért az Új Nemzedék Központ és a Nestlé

Vissza a sajtóközleményekre
Budapest

A nagyvállalatok között Magyarországon elsőként, a fiatalok foglalkoztatását segítő partnerségi megállapodást írt alá az Új Nemzedék Központ és a Nestlé Magyarország. Az együttműködés célja, hogy tanácsadással és gyakorlati tapasztalatokkal segítsék a fiatalok sikeres helytállását a magyar munkaerőpiacon. Ennek keretében a fiatalok bővíthetik tudásukat a munkaadók elvárásairól, és alaposabban felmérhetik saját képességeiket, lehetőségeiket. A megállapodást Siklódi Levente, az Új Nemzedék Központ ügyvezetője és Michael Nixon, a Nestlé Magyarország ügyvezetője írta alá.

A 19-24 évesek esetében a közép- és felsőfokú tanulmányaik befejezése és az első munkahely megszerzése között akár hat hónapig is tarthat az álláskeresés – derül ki a legfrissebb magyarországi ifjúságkutatásból.1

A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata a 2013 novemberében indított Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért európai programjával csatlakozott az Új Nemzedék tevékenységéhez. „Hisszük, hogy a közös partnerség elve alapján hozzá tudunk járulni az olyan kulcsfontosságú társadalmi ügyek megoldásának segítéséhez, mint a fiatalok foglalkoztatása. Fontosnak érezzük megosztani széleskörű szakértelmünket és tapasztalatainkat az Új Nemzedék Központtal, ezáltal segítve a fiatalokat a munka világába történő sikeres belépésben.” – mondta az együttműködés hátteréről Michael Nixon.

„A munkáltatók szívesebben alkalmaznak gyakorlati tudással is rendelkező munkavállalókat. Emellett azt látjuk, hogy a fiatalok is céltudatosabban állnak az álláskereséshez, ha tisztában vannak az adott állásra, munkakörre vonatkozó elvárásokkal és pontos feladatokkal. – osztotta meg tapasztalatait Siklódi Levente, az Új Nemzedék Központ ügyvezető igazgatója, majd elmondta – Ebben hivatott segíteni a fiatalokat az Új Nemzedék és a Nestlé összefogása, amelynek köszönhetően az érintettek első kézből ismerhetik meg a valós munkaerő-piaci elvárásokat. Fontosnak tartjuk a Nestlé bevonódását, hiszen a Magyarországon több mint 2000 főt foglalkoztató, 4 üzemmel rendelkező vállalat gyakorlati tapasztalata hatékonyan segítheti a fiatalokat. ”

A megállapodás keretében többek között 20 állomásos országos, Karrier Roadshow-t, illetve ősztől gyárlátogatásokat terveznek az érdeklődőknek. A fiatalok állásba kerülését segítő programokra a 20 irodából álló országos Új Nemzedék Plusz Kontakt Pont hálózatán és projekt portálján keresztül lehet jelentkezni. Középiskolai valamint felsőfokú tanulmányukat jelenleg is folytatók jelentkezését is várják.

1 Székely Levente: Magyar Ifjúság 2012 - Tanulmánykötet