Sort by
Sort by

A magyar mezőgazdaság versenyképessége a digitalizáció és a robotizáció elterjedésén múlik

Kulcsfontosságúnak nevezte a digitális megoldások térnyerését és az automatizációt a magyar mezőgazdaság felzárkóztatásában Nagy István agrárminiszter a Nestlé robotizált állateledelgyárában tett látogatást követően. A település hagyományos aratófesztiválját megnyitó miniszter a kedvezőtlen időjárás dacára is jó gabonatermésre számít.
Vissza a sajtóközleményekre

Előbb az aszály, majd a mértéken felüli csapadék okozott riadalmat a hazai gabonatermelők körében. Az aratást sikerült időben elkezdeni, így a számos nehezítő körülmény ellenére is jó termés várható az idén – jelentette be a büki aratófesztiválon Nagy István agrárminiszter. Úgy véli, célirányos automatizációra és minél szélesebb körben hozzáférhető digitális megoldásokra van szükség a magyar mezőgazdaság versenyképességének fokozásához.

Az aratóünnepséget megelőzően Nagy István meglátogatta büki üzemünket, ahol 40 robot teljesít szolgálatot, amelyek világviszonylatban is egyedülálló technológiával készítenek naponta több millió adag állateledelt. A Nestlé Hungária csak az utóbbi hét évben több mint 43 milliárd forintot fektetett be, és ezzel nem csupán magyarországi, hanem regionális gyártópozíciónkat is megerősítettük legnagyobb svájci befektetőként és munkáltatóként Magyarországon. A 2017-ben – cégünk magyarországi történetének legnagyobb, 20 milliárd forintos beruházásával – megvalósított fejlesztés révén a büki lett a Nestlé egyik legnagyobb állateledelgyára Európában. A folyamatos beruházások révén az üzem munkavállalóinak száma – az automatizálás ellenére is – közel 1000 főre emelkedett. A modern technológiának köszönhetően a dolgozók egyre magasabb hozzáadott értékű feladatokat láthatnak el. A jelentős mértékben automatizált üzem éves szinten 200 ezer tonna feldolgozott élelmiszeripari terméket állít elő, amelynek több mint 90%-át exportálják: a büki gyárból minden nap több mint 50 kamionnyi állateledel indul útnak a világ 42 országába. A Nestlé ezzel a hazai mezőgazdaságnak biztosít exportpiacot, hiszen beszállítói között 85 százalék feletti a magyarországi vállalatok aránya.

"Ez a közel 2000 hazai kis- és középvállalat éves szinten 50 milliárd forintot meghaladó értékben szállít árut és szolgáltatást cégünk globális hálózatának" – mondta Szabó Gábor, a Nestlé Hungária regionális beszerzési vezetője, példaként a Répcevölgye 2001. Kft-t említve. "A társaságtól – amelynek termelőszövetkezetként működő jogelődjével a 2000-es évek elejétől tart fenn üzleti kapcsolatot a büki gyár – előbb csak búzát és kukoricát, később tritikálét vásároltunk. Két éve azonban már sörárpát is értékesít a kft. a Nestlé olaszországi állateledelgyárának, miközben a büki egységnek logisztikai feladatokat is ellát"– tette hozzá Szabó Gábor.

Regionális beszerzési vezetőnk kiemelt fontosságúnak tartja a magyar beszállítók nemzetközi kapcsolatait. Úgy véli, ezáltal nem csupán globális piaci jártasságra tesznek szert a hazai kkv-k, hanem ez a versenyképességükre és a hatékonyságukra is jótékony hatást gyakorol, aminek javuló minőség és termelékenység az eredménye.