A rászorulók is jóllakhatnak, ha magunknak vásárolunk

A Tesco és a Nestlé újra összefognak a pazarlás és a nélkülözés ellen
Tesco és a Nestlé újra összefognak
Back to Press releases

Szeptember 30-tól október 13-ig ismét közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy százalékával támogatja az Élelmiszerbank tevékenységét, az összeget pedig a Tesco megduplázza. A szervezet a befolyt összeget elsősorban logisztikára költi, azaz mentett élelmiszerekből összeállított csomagokat juttat el a rászorulókhoz.

Az akcióban az összes magyarországi Tesco hipermarket részt vesz, így a vásárlók az ország minden területéről támogathatják az Élelmiszerbank élelmiszermentő munkáját a kampányban résztvevő édességek, kávé, babatápszer, állateledel és egyéb termékek megvásárlásával. Az akcióban részt vevő márkák és árucikkek teljes listája a Nestlé Hungária weboldalán érhető el. Az Egyesület minden 1000 forint támogatásból nagyságrendileg 30 000 forint értékű, mentett élelmiszerekből összeállított élelmiszercsomagot juttat el azok számára, akik igazán rászorulnak a segítségre. 

„A Nestlével és a Tescóval folyamatosan partnerségben állunk, évek óta támogatják munkánkat a mostanihoz hasonló akciókkal. A tavaly szervezett támogatói promócióval 11 millió forinttal járultak hozzá a rászoruló családok élelmezéséhez, akiknek így közel 120 000 élelmiszercsomagot tudtunk elszállítani. Sokat jelent számunkra, hogy vállalati partnereinkkel együttműködve még hatékonyabban végezhetjük munkánkat, és így nemcsak a nehéz helyzetben lévőkön segíthetünk közösen, hanem egyre kevesebb élelmiszer is jut a megsemmisítés sorsára. Bízom abban, hogy az október eleji időszakban minél több vásárló is hozzájárul majd ehhez” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.

Az Élelmiszerbank a kereskedőktől, termelőktől és gyártóktól gyűjti össze a feleslegessé vált, sérült csomagolású, lejárati időhöz közelítő, azaz eladásra már nem, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, és gondoskodik arról, hogy ezek eljussanak a rászorulókhoz. A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Közel 200 Tesco áruházból jelenleg több mint 180-ban folyik napi szintű élelmiszermentés, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a rászorulók támogatása. A programban részt vevő áruházak az elmúlt évben 3744 tonna élelmiszer-felesleget juttattak el helyi karitatív szervezeteknek, ami több, mint 9,3 millió adag ételt jelent a nélkülözőknek.