Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

A Nestlé és az Alliance for YOUth 2025-ig 300,000 új lehetőséggel támogatja a fiatalokat

A COVID-19 világjárvány súlyos hatással van a társadalomra, különösen a fiatalokra. A legutóbbi statisztikák szerint a munkanélküliség újra emelkedik és ez Európa-szerte immár több mint 3 millió fiatalt érint . Most a minden eddiginél nagyobb szükség van arra, hogy támogassuk a fiatalokat és elkerüljük a karantén-generációt. 
Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért

A Nestlé és az Alliance for YOUth ma bejelentette, hogy 2025-ig Európában, a Közel-Keleten és Észak-Afrikában 300 000 új munkalehetőséget hoznak létre fiatalok számára. A világjárvány ellenére a Nestlé és 300 partnere folytatják azt a fiatalokat támogató tevékenységüket, melynek keretében szakmai gyakorlati és gyakornoki lehetőséget, valamint első munkahelyet kínálnak a fiatalok számára. 
Az Alliance for YOUth megfelelő digitális és környezetbarát (ún. zöld) készségekkel kívánják felvértezni a jövő társadalmát formáló fiatal nemzedéket.  A Nestlé által 2014-ben életre hívott Alliance for YOUth azokat a vállalatokat egyesíti, amelyek a célul tűzték ki a munkapiacra lépő fiatalok segítését.

Marco Settembri, a Nestlé EMENA régiójának vezérigazgatója elmondta: „A fiatalok segítése a társadalom szempontjából a lehető legfontosabb befektetés. Az Alliance for YOUth partnereinkkel a kezdeményezés 2014-es indulása óta már több, mint 450 000 munkahelyet és képzési lehetőséget biztosítottunk. Büszke vagyok rá, hogy együtt haladunk tovább ezen az úton.” 


A Nestlénél ez a célkitűzés a fiatalokat szakmai gyakorlatszerzését támogató program, a Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért (Nestlé needs YOUth) része. A program konkrét céljai: 

  • További 20 000 első munkahely és 20 000 szakmai gyakorlati és gyakornoki lehetőség biztosítása 2025-ig Európában, a Közel-Keleten és Észak-Afrikában. 
    A Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért 2013-as indulása óta több, mint 26 000 gyakornoki és szakmai gyakorlati helyet kínált a fiatal generációnak. A Nestlé a karantén idején a szükséges tananyag megfelelő elsajátítása érdekében digitális képzést szervezett a tanulóknak, és olyan virtuális kezdeményezésekkel is előállt, melyek a COVID-19 járvány ellenére is lehetővé teszik a szakmai gyakorlat megszerzését. 
  • Digitális készségek. A Nestlé kiterjeszti a YOUth eBusiness Academy programot. A programra feliratkozott gyakornokok és tanulók olyan digitális tudásnak jutnak a birtokába (adatkezelés, e-kereskedelem), melynek végén hivatalos tanúsítványt kapnak. Kiemelt figyelem jut az üzemi környezetben szükséges digitális készségek átadására, a  Nestlé Microsofttal együttműködésben indított programja 2019 óta a gyári tanulók számára is tanúsítványt ad a megszerzett digitális készségekről.
  • A mezőgazdasági vállalkozások támogatása. A Nestlé fiatal gazdákkal együttműködve dolgozik a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok elterjesztésén, a szénsemleges ellátási lánc mielőbbi megvalósításán, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy a Nestlé 2050-re megszüntesse a nettó üvegházhatású gázkibocsátását. Az Egyesült Királyságban például a Nestlé együttműködik a helyi tejtermelőkkel a gazdaságok fenntarthatóságának növelésén, valamint egy fenntarthatóbb és hatékonyabb ellátási lánc kidolgozásán.
  • Online állásközvetítő tevékenységek. A Nestlé továbbra is részt vesz és maga is szervez fiatal munkakeresőket támogató digitális állásbörzéket és workshopokot. 
  • A vállalkozások felkarolása. Az Alliance for YOUth a legnagyobb európai vállalkozói oktatást nyújtó Junior Achievement Europe hálózattal együttműködve segít az európai fiatalok vállalkozói készségeinek fejlesztésében. A partnerségnek köszönhetően az elmúlt három évben több mint 550 diák már szerezte meg a nemzetközi Entrepreneurial Skill Pass (ESP) képesítést. 

Az éghajlatváltozás és a digitális átalakulás csak néhány a társadalom előtt álló számos kihívás közül. A Nestlé szándéka, hogy a fenti lépésekkel a kihívások kezeléséhez szükséges megfelelő készségekkel vértezze fel a fiatal nemzedéket. A Nestlé és az Alliance for YOUth rendszeresen beszámol a vállalásaikról és tevékenységükről.

További információ: 

Az Alliance for YOUth programról
A Nestlé által 2014-ben életre hívott Alliance for YOUth célja, hogy a fiatalok gyakornoki és szakmai gyakorlati lehetőségek révén érdemi munkalehetőségeket kapjanak és tapasztalatokat szerezzenek. A résztvevő vállalatok saját dolgozóikat is arra ösztönzik, hogy keressék fel a közösségeket, ahol gyakorlati tanácsokkal, önéletrajzíráshoz szükséges tanácsadással és a munkainterjúra való felkészítéssel helyi szinten tudják a fiatalokat felkészíteni a munka világára. Az Alliance for YOUth partnerei az Európai Bizottság Alliance for Apprenticeships (Tanulószerződéses Gyakorlati Képzés Európai Szövetsége) platformjának aktív tagjai, akik a szakképzés nagyköveteiként a szerződéses gyakorlati képzést népszerűsítik szerte Európában. 

Az európai partnerek között olyan vállalatok találhatók, mint a munkaerő-közvetítési megoldásokat kínáló Adecco Csoport, az AXA biztosító, a BT nemzetközi telekommunikációs vállalat, a Cargill nemzetközi élelmiszeripari vállalat, a CEMEX multinacionális építőanyag-kereskedelmi vállalat, a DS Smith logisztikai csoport, a műszerezéssel és folyamatautomatizálással foglalkozó Endress+Hauser, az ENGIE globális energetikai vállalat, az EY professzionális pénzügyi szolgáltató, a Facebook, a Firmenich parfüm és aroma vállalat, a Microsoft, a Nestlé, a fogyasztói méréseket végző Nielsen csoport, a Publicis Groupe kommunikációs vállalat, a Salesforce technológiai cég, a Solvay vegyipari vállalat, valamint a White & Case nemzetközi ügyvédi iroda. Eddig több, mint európai 300 vállalat csatlakozott az Alliance for YOUth programhoz.