Sort by
Sort by

Kávé ellenőrzött forrásból: 10 éves eredményeiről számol be a NESCAFÉ Terv

A NESCAFÉ a világ legnépszerűbb kávémárkája: a világon minden hetedik elfogyasztott csésze kávé NESCAFÉ.
Nescafé grown respectfully

A Nestlé tíz évvel ezelőtt indította a kávétermesztő gazdák megélhetésének javítását célzó NESCAFÉ Tervet. A terv a legtöbb kávétermelő országban, így többek között Brazíliában, Kolumbiában, Elefántcsontparton, Kenyában, Mexikóban, a Fülöp-szigeteken és Vietnámban hozzájárult a gazdák bevételének növeléséhez, a kávéültetvények és üzemek környezeti hatásának csökkentéséhez, valamint a gazdálkodó közösségek jóllétének javításához. A NESCAFÉ Terv indulása óta a Nestlé 350 millió svájci frankot fordított erre a kezdeményezésre. 

Az elmúlt évtizedben elért eredményekre alapozva a Nestlé ma közzétette azon vállalásait, melyekkel fokozni kívánja  kapcsolódó fenntarthatósági törekvéseit.

A NESCAFÉ tervei szerint 2025-ben 100%-ban felelős forrásból  származó, beazonosítható termelői csoportokhoz  visszavezethető kávét fog felhasználni. A vásárolt kávé beszerzését a jövőben is független szervezetek ellenőrzik, tanúsítják.  

A NESCAFÉ a kávébeszerzés helyszínén és minden tevékenységi területén kivonja  kibocsátott széndioxidot, emellett áttér a környezetbarát csomagolóanyagok használatára. A Nestlé többek között e konkrét lépések segítségével tervezi elérni a csomagolóanyagokra vonatkozóan 2025-ig, a nettó zéró kibocsátásra vonatkozóan 2050-ig tett vállalásait.

A Rainforest Allience, mint a NESCAFÉ partnere a világ kávétermelő régióiban figyeli és értékeli a vállalatok beszerzési tevékenységét. Emellett rendszeresen ellenőrzi, hogy a gazdák átveszik-e a környezetvédelmi ajánlásoknak megfelelő gyakorlatokat és nyomon követi a kapcsolódó mutatók, például a termelékenység változását.

„A Nestlével a NESCAFÉ Tervvel kapcsolatban kialakított együttműködésünk célja a kávétermelési gyakorlatok javítása és optimalizálása. A Rainforest Allience szövegséggel közösen kidolgozott képzések, ellenőrzések és értékelések kapcsán gyűjtött adatok és tények fényében a NESCAFÉ átalakította a kávétermelőkkel kapcsolatos tevékenységeit. Nagyon örülünk, hogy ezt az utat együtt járjuk be.”- mondta Alex Morgan, a Rainforest Allience piacokért felelős igazgatója.

A NESCAFÉ Terv 2010-es bevezetése óta a Nestlé a következő eredményeket érte el:

  • Ma a NESCAFÉ termékeihez felhasznált kávé 75%-át felelős módon szerzik be. A NESCAFÉ csak 2020-ban több mint 649 000 tonna kávét vásárolt etikus forrásból.
  • Az eredetileg tervezett 220 millió helyett a Nestlé 235 millió nagy terméshozamú, betegségeknek ellenálló kávécserjét osztott ki a gazdálkodók között. Ezzel világszerte mintegy 120 000 hektár kávéültetvény megújulásához járult hozzá.
  • Öt országban (Mexikó, Kolumbia, Ecuador, Fülöp-szigetek és Thaiföld) 15 új arabica és robusta kávéfajtát nemesített és tett elérhetővé. Az új változatok ellenállóbbak, terméshozamuk és minőségük pedig jobb. 
  • Több mint 900 000 képzést tartott a gazdáknak a jó mezőgazdasági gyakorlatokról. A képzések a következő témakörökkel foglalkoztak: a termelékenység és költségek optimalizálása, a minőség javítása és az ökológiai lábnyom csökkentése hatékony öntözési módszerekkel vagy metszési technikák segítségével. 
  • Vezetői programokkal és a háztartások pénzügyi tervezését segítő tanfolyamokkal több mint 10 000 nőnek és fiatal gazdának segített.
  • Több mint 10 000 gazda vett részt a pénzügyi és vállalkozói ismereteiket és nyilvántartások vezetését fejlesztő foglalkozásokon.

A Nestlé még az év végéig kiadja a NESCAFÉ új fenntarthatósági stratégiáját. A vállalat a jövőben is folyamatosan dolgozik erőteljesebb és fenntarthatóan működő kávé portfoliója fejlesztésén. 

A NESCAFÉ fenntarthatósági törekvéseit fogyasztói felé a Grown Respectfully kommunikációval fejezi ki. További részletek a Grown Respectfully weboldalán elérhetők.