A Nestlé 2017-ben végzett kutatása szerint világszerte a fogyasztók 30%-a törekszik arra, hogy kevesebb húst egyen vagy akár teljesen el is hagyja azt, a járvány kirobbanása óta pedig még tudatosabbak az élelmiszereket, a táplálkozásukat és az egészségüket illetően. A vegán és a vegetáriánus étrend mellett egyre elterjedtebb az úgynevezett flexitáriánus táplálkozás, ami egy-egy növényi alapú főétkezés alkalomszerű beiktatását jelenti. Sokan pedig fenntarthatósági okokból választják a húsmentes életet, hiszen ezzel csökkenthetik környezeti lábnyomukat is.
A Nestlé üzleti filozófiájának középpontjában a tudományos alapokon álló, a fogyasztói étkezési szokásokra, trendekre gyorsan reagáló termékfejlesztés áll, ezért folyamatosan bővíti a növényi alapú élelmiszer- és italkínálatát. Februártól a Nestlé Professional üzletágán keresztül a Mirbeszt cégcsoport értékesítésében már Magyarországon is elérhető a Garden Gourmet termékcsalád, amely fehérjében és rostban gazdag húsalternatívákat kínál a vegán, vegetáriánus, illetve akár flexitáriánus étrendet követők számára is.
A fogyasztók elsősorban hazai éttermekben, szállodákban és közintézményekben találkozhatnak a Nestlé újdonságaival, jelenleg öt olyan terméktípus elérhető, amelyek ízben és állagban a megszokott húsos ételek élményét nyújtják. A Sensational Burger hamburger alakú pogácsa előállítása átlagosan mintegy 80%-kal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint egy átlagos marhahúsos burgeré, a Garden Gourmet márka pedig 2022-re a Nespressóhoz hasonlóan karbonsemlegessé válik. Az illatos, kívül ropogós szezámmaggal megszórt Vegetarian Nuggetsek tökéletes ízélményt nyújtanak, a szójafehérje alapú Fillet Pieces pedig a csirkehús helyettesítésére szolgál, legyen szó grillezésről, sütésről vagy főzésről. A Vegan Balls gyorsfagyasztott golyócskák jól illenek a paradicsomos tésztaételekhez, akárcsak a szójalisztből és búzafehérjéből készült Vegan Mince darálthús-helyettesítő készítmény.
A termékek képeit innen tudja letölteni.