Sort results by
Sort results by

Lecke szénhidrátból I.

Mi jut eszünkbe a szénhidrátokról? Friss, ropogós, illatos kenyér, egy gőzölgő tál rizs, csokoládé vagy tészta? A szénhidrátok és azok forrásai jóval változatosabbak, mint gondolnánk. A táplálkozástudomány számos módon és formában fedezi fel újabb és újabb tulajdonságait, szerte a világon fellelhető forrásai pedig egyre inkább színesítik a palettát.
A napi ajánlott energia bevitel legalább 50%-át szénhidrátokból javasolt fedezni. Nők esetében átlagosan ez 230 g szénhidrátot jelent naponta, férfiak esetében 300 g-ot, ezen belül is napi 30 g rost elfogyasztása ajánlott. Egy egészséges felnőtt szervezete abban az esetben alakítja a glukózt  szöveti zsírrá, ha a szénhidrátbevitel meghaladja a 400-500 grammot naponta, és szervezetünk ezt a többletet nem használja fel mozgással, sportolással. Tehát rendszeres fizikai aktivitás mellett étrendünk szénhidrát tartalma is lehet magasabb.

A teljes hírlevelet Csajkovszky Krisztinánál igényelheti a [email protected] e-mail címen.