A Nestlé a legvonzóbb FMCG vállalat Magyarországon

A Nestlé Hungária Kft. bizonyult Magyarország 5. legvonzóbb munkáltatójának - az FMCG szektoron belül az 1. - az Aon Hewitt nemzetközi tanácsadó cég és a fiatalok által vezetett nemzetközi nonprofit szervezet, az AIESEC együttműködésében készült Munkáltatói Márka Kutatásban.

A felméréssel a szervezők azt a célt tűzték ki, hogy pontos képet fessenek a munkáltatók ismertségéről és vonzerejéről, s a részt vevő 243 cég megtudhassa, mennyire hatékonyak márkaépítési erőfeszítései. A rangsor megállapításakor a vállalatok vonzereje, illetve népszerűtlensége állt a középpontban. "A vállalatok egyre nagyobb része tudatosan építi, és évről évre továbbfejleszti munkáltatói arculatát azzal a céllal, hogy növelje vonzóságát a fiatal és tapasztalt szakemberek körében, mivel az elmúlt években sem csökkent a tehetségekért folytatott verseny Magyarországon" - hangsúlyozza a kutatás kapcsán Sziber Éva, az Aon Hewitt employer branding üzletágának vezetője.

A fiatal tehetségek felkutatására, céghez vonzására a győztesek nem hagyományos eszközöket, ötleteket is bevetnek. A Nestlénél tavaly tavasszal például marketing-esettanulmányi versenyt szerveztek. A győztes csapat nemcsak fesztiválbelépőket nyert, hanem betekinthetett a 2012-es Sziget fesztiválos megjelenésük előkészületeibe is. Bejárhattak például a szervezéssel kapcsolatos megbeszélésekre is. Ősszel az Álomállás a Nestlénél egy vakuvillanásnyira akcióval igyekeztek lehetőséget adni egy állásbörze látogatóinak, hogy a valós céges irodai környezetet idéző fotóstúdióban beülhessenek álompozíciójuk székébe.

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a stabilitás és a munkahely megbízhatósága jelentősen felértékelődött a válság során, bár e tényezők a diplomások körében valamivel kevésbé esnek latba leendő munkáltatójuk kiválasztásában. A jól prosperáló vállalat hírnökei lehetnek a beruházások is. A legvonzóbb munkahelyek listáján szereplő top 10 vállalat közül a Nestlé 5000 négyzetméterrel bővítette büki gyárát, amelyet 150 fős létszámemelés kísért. Noha zömében fizikai dolgozók kerültek állományba, a cégnél úgy vélik, hasonló fejlesztések a vállalat számára kommunikációs lehetőséget is kínálnak a teljes munkaerőpiac felé.

A LEGVONZÓBB MUNKÁLTATÓK
1. Audi Hungaria
2. Mercedes-Benz
3. Mol-csoport
4. Microsoft
5. Nestlé
6. Coca-Cola
7. Bosch-csoport
8. Richter Gedeon
9. IKEA
10. IBM
10. L"Oréal

 

A kutatásról
Partnerek: Az Aon Hewitt az AIESEC fiatalok által vezetett nonprofit szervezetével közösen mérte fel a Munkáltatói Márka Kutatás 2013-ban a munkavállalók ideális munkahelyről alkotott elképzeléseit. Az adatfelvételt a CV Online és a Diákverseny.hu segítette.

Fókusz: A tavalyi kutatáshoz hasonlóan az idén is a legnépszerűbb cégek toborzási stratégiájában szereplő célcsoportok megismerésére koncentráltak. Olyan kérdések mentén vizsgálódtak, mint hogy milyen munkahelyet preferálnak, vagy milyen igényeket támasztanak a munkáltatóval szemben.

Módszertan: A Legvonzóbb Munkáltatók rangsorának megállapításakor a vállalatok vonzereje és népszerűtlensége állt a középpontban. A kitöltők az egyes iparági kategóriákon belül tíz-tíz vonzó, illetve nem vonzó céget választhattak ki, emellett értékelték a vállalatok ismertségét is.

Számokban: Az idén a kérdésekre összesen 14.000 fő válaszolt: 9800 legalább hároméves munkaviszonnyal rendelkező, tapasztalt munkavállaló és 4200 pályakezdő. A kérdőíveket 27 felsőoktatási intézményben töltötték ki, a dolgozókat pedig a CV Online segítségével érték el. A munkavállalók 13 iparág 243 magyarországi vállalatát értékelték.

A teljes cikk Meseautógyárak címmel megtalálható a Figyelő 2013/10 számában.