Sort by
Sort by

A kiegyensúlyozott és fenntartható táplálkozást támogató szemléletünk

Kiegyensúlyozott táplálkozás

Az ételek és a megfelelő táplálkozás alapvető fontosságú az emberek egészsége, jólléte, életminősége, valamint kulturális identitása szempontjából. 

Az ételek nemcsak táplálják a testet, hanem egyben örömforrást is jelentenek, mindemellett fontos szerepet játszanak a társadalmi életünkben és kultúránkban. Minden étel része lehet a kiegyensúlyozott táplálkozásnak, ha megfelelő mennyiségben és aktív életmód mellett fogyasztjuk. 

Transzparencia a portfóliónkban

Fontosnak tartjuk, hogy a fogyasztóinkat megfelelő információkkal lássuk el, hogy ezek ismeretében aztán tudatos döntéseket hozhassanak. 
Ennek egyik módja, hogy a csomagolásainkon a kötelező előírásokon túlmenően termékeinken megtalálhatók azok a tápanyaginformációs-panelek, adagolási és étkezési javaslatok, amelyek segítik vásárlóinkat a tudatos döntés meghozatalában. Emellett több európai országban a független kutatók által kifejlesztett és Európa számos országában elfogadott, a csomagolás elején elhelyezett Nutri-Score tápértékjelölő rendszert is használjuk. Ezáltal megismerhetik a termékportfóliónkban található élelmiszerek tápértékprofilját, valamint, hogy azok hogyan illeszthetők be a kiegyensúlyozott étrendbe.  

A Nestlé volt az első vállalat, amely a HSR (Health Star Rating) rendszert1 segítségül hívva közzétette a teljes élelmiszer- és italportfóliójának HSR értékét. 

Táplálkozási stratégiánk

Globális jelenlétünkkel, széleskörű portfóliónkkal, valamint kutatási és fejlesztési tevékenységünkkel legfontosabb célunk, hogy feltárjuk az ételekben rejlő erőt, hogy generációk életminőségét tegyük jobbá. Ennek megvalósítása érdekében táplálkozási, Good for You stratégiánkat a következő két alappillérre osztottuk: „Portfólió és termékek”, valamint „Kommunikáció és szolgáltatások”.

Célunk megvalósítása érdekében két prioritást határoztunk meg: 

  • bővítjük a portfóliónkban található tápanyagdúsabb termékek arányát, 
  • és támogatjuk a fogyasztókat a kiegyensúlyozott táplálkozás megvalósításában.

Tápanyagdús élelmiszerek

Kiemelt célunk a portfóliónk ≥ 3,5 Health Star Rating (HSR) értékkel rendelkező szegmenseinek és a speciális táplálkozási igényeket kielégítő termékeink bővítése. Új és ambiciózus célként tűztünk ki, hogy 2030-ig 20-25 milliárd svájci frankkal növeljük ezen termékeink forgalmát, ami a 2022-es forgalomhoz képest mintegy 50 százalékos növekedést jelent.

Ezt a célt három fő intézkedéssel fogjuk megvalósítani:

  • További kutatás-fejlesztési beruházásokat végzünk termékeink megújítása érdekében. Ilyen innováció például a mikrotápanyagokkal, például vitaminokkal dúsított termékváltozatok forgalmazása.
  • Bővítjük kedvezőbb tápérték-besorolású termékkínálatunkat, beleértve a mindenki számára megfizethető élelmiszer-kínálatunkat, a növényi alapú élelmiszereket, valamint a gyermekeknek készült és az egészséges öregedést támogató termékeket.
  • A tápanyagdús élelmiszerek szegmensbe sorolható termékekre jelentős marketingköltségeket fordítunk.

Folytatjuk a termékeink tápértékprofiljának javítására irányuló lépéseket:

  • Olyan összetevőket adunk termékeinkhez, mint például az alapvető tápanyagokat biztosító teljes értékű gabonafélék.
  • Tovább csökkentjük termékeink cukor-, só- és telítettzsírsav-tartalmát: 2022-ben 1 200 termékünk Health Star Rating besorolásán javítottunk. Az elmúlt hat évben (2017–2023) 5-6 százalékkal csökkentettük termékeink cukor- és sótartalmát, melynek eredményeképp ikonikus termékeinket alacsonyabb cukor- és sótartalmú változatban is forgalmazzuk. A termékekben lévő cukor és zsír mennyiségének csökkentésére új, saját fejlesztésű technológiákat is bevezettünk.
  • Folyamatosan bővítjük növényi alapú portfóliónkat, hogy ízletes és kiegyensúlyozott táplálkozásba illeszthető termékeket tudjunk biztosítani azok számára, akik szeretnék csökkenteni az állati eredetű ételek fogyasztását, de nem szeretnének lemondani a finom ízekről. Ezekkel a termékekkel hozzájárulhatunk a napi zöldség-, rost- és növényifehérje-bevitelünkhöz.

Táplálkozási információk és felelős marketing

A második prioritásunk, hogy segítsünk fogyasztóknak a kiegyensúlyozott táplálkozás megvalósítását elősegítő információkhoz jutni. 

Olyan információkat és szolgáltatásokat nyújtunk, melyek segítik a fogyasztókat a tudatos táplálkozási döntések meghozatalában. Ennek érdekében egyértelmű tápértékjelöléseket alkalmazunk a termékeinken, valamint felelős marketingtevékenységet folytatunk. 

Két új vállalást tettünk a csokoládé- és fagylalttermékeinkre vonatkozóan:

  • Minden gyermekeknek szánt termékünk adagonként 110 vagy annál kevesebb kalóriát fog tartalmazni.
  • Minden többadagos kiszerelésű termék elején egyértelmű iránymutatást helyezünk el az adagnagyságáról

A felelős marketingtevékenység pedig többek között azt jelenti, hogy termékeinket szigorú irányelvek szerint reklámozzuk – különösen a gyerekeket célzó kommunikációnkban és az anyatej helyettesítő termékeink népszerűsítése során. Gyermekeket célzó marketingkommunikációs szabályzatunk szigorú: önként kötelezettséget vállaltunk arra, hogy 16 év alatti gyermekek számára nem reklámozunk hozzáadott cukrot tartalmazó édességeket, jégkrémeket és vízalapú italokat.

Továbbá nagy hangsúly fektetünk az egészséges életmódot és kiegyensúlyozott táplálkozást népszerűsítő oktatási programokra, amelyeket a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért globális  kezdeményezés részeként valósítunk meg. Szigorú marketing-irányelveink a program célkitűzéseivel összhangban állnak.

Cselekvéseink kiegészítéseként továbbra is keressük a módját annak, hogy könnyen érthető és értékes táplálkozási- és adagolási útmutatást adjunk a fogyasztóinknak. Különféle eszközöket, mint például a MyMenu Planés a MyMenu IQ™, biztosítunk nekik  az étrendjük megtervezéséhez és az ételek tápértékadatainak elemzéséhez.


Hozzájárulásunk a táplálkozási ismeretek bővítéséhez

A táplálkozással kapcsolatos kutatásainkat rendszeresen megosztjuk a tudományos közösséggel.

A hazai 4-10 év közötti gyerekek tápláltsági állapotát és táplálkozási szokásait második alkalommal mértük fel. A reprezentatív kutatás eredményei hozzájárulnak ahhoz, hogy portfóliónkat még inkább a fogyasztóink igényeihez tudjuk igazítani, továbbá segít feltárni, hogy a gyerekeknek szánt edukációs programjaink során milyen információk átadására helyezzük a hangsúlyt.

Részt veszünk és saját magunk is szervezünk konferenciákat, ahol bemutatjuk a legújabb táplálkozástudományi eredményeinket, és párbeszédet folytatunk az egészségügyben elismert szakemberekkel.

Az angol nyelven elérhető Nutrition Unlocked című egészségtudományi podcastunkat a Nestlé Health Science  üzletága támogatja, és különleges vendégeket, köztük a szakterületükön elismert orvosokat, dietetikusokat és kutatókat mutat be, akik a táplálkozástudomány legújabb eredményeit osztják meg a hallgatókkal. Ennek keretében a megfelelő táplálkozással és az egészségesebb életmóddal kapcsolatos tippeket adnak, és betekintést nyújtanak a tárgyalt témák jövőjébe. A podcast témák széles skáláját öleli fel, s eddig többek között olyan területek kerültek górcső alá, mint az ételallergia, a mikrobiom, illetve a táplálkozás hatása az agyra.
 

1A Health Star Rating egy olyan forntoldali tápértékjelőlő rendszer, amelyet Ausztráliában és Új-Zélandon használnak. Továbbá ezt használja az "Access to Nutrition Initiative (ATNI)" kezdeményezés, amely az élelmiszeripari vállalatok termékportfólióját hasonlítja össze a termékek tápértéke alapján. A Nestlé az első olyan vállalatok között volt, akik a Health Star Rating rendszer segítségével közzétette teljes globális élelmiszer- és italportfóliójának tápértékbesorolását.