A 2015-ös év eredményei: 4,2% nettó árbevétel-növekedés, + 10 bázispont növekedés
- 4,2%-os nettó árbevétel-növekedés, 2,2%-os volumen-növekedés
- A forgalom 88,8 milliárd CHF volt, -7,4%-os negatív árfolyamváltozás hatás mellett
- A kereskedelmi tevékenység haszonkulcsa 15,1%-ot ért el, az árfolyamhatás nélkül számolva 10 bázisponttal nőtt.
- Az árfolyamhatások nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamnövekedés 6,5% volt.
- 14,3 milliárd CHF erős működési cash flow
- Az egy részvényre jutó osztalék javasolt összege 2,25 CHF-re emelkedett
- 2016-os kilátások: a 2015-ös év nettó árbevétel-növekedését megismételve, javuló árfolyamhatás nélküli fedezeti összeg, növekvő részvény érték és tőkehatékonyság
Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója: „2015. során az ágazat felsőbb szegmensében egy továbbra is kihívásokkal teli környezetben is nyereséges növekedést értünk el. Ennek a nyereséges növekedésnek az alapját az előző évek következetes teljesítménye adta. A 4,2%-os nettó árbevétel-növekedésünket a volumen-növekedés és a töretlen árrés-növekedés is támogatta. Ezen túlmenően a legtöbb kategóriában és piacon növeltük vagy megtartottuk a piaci részesedésünket. Ugyanakkor, a megerősített márkatámogatással, valamint a táplálkozás és egészség terén alkalmazott új platformok és az e-kereskedelem továbbfejlesztésével tovább folytatjuk a beruházásokat. A portóliónkat továbbra is ellenőrzés alatt tartva fellendítettük az amerikai fagyasztott élelmiszer üzletágat, az alaptevékenységünkhöz nem tartozó tevékenységeket megszűntettük és vezető résztvevőt hoztunk létre a jégkrém piacon egy új együttműködéssel.
Az árrés szem előtt tartásával, valamint a beruházási költségek és forgótőke fegyelmezett felhasználásával a szabadon rendelkezésre álló cash flow a forgalom 11,2%-át teszi ki, amely újfent kimagasló érték az élelmiszeriparban. Ennek következtében az elmúlt húsz évhez hasonlóan osztalékemelést javaslunk.
Várakozásaink szerint a kereskedelmi környezet 2016. során az előző évekhez hasonló lesz, az eddigieknél még mérsékeltebb árképzéssel. Így a 2015-ös évnek megfelelő nettó árbevétel-növekedést várunk magasabb haszonkulccsal és árfolyamhatás nélkül számolt, egy részvényre jutó hozammal és tőkehatékonysággal.“
A csoport eredményei
Forgalom
- 2015-ben a Nestlé 2,2% volumen-növekedést és 2,0% árhatás eredményeként 4,2% nettó árbevétel-növekedést realizáltunk.
- Az összes forgalom 88,8 milliárd CHF volt, -7,4%-os árfolyamváltozás hatással Az akvizíciók és a vagyontárgyak eladásának nettó eredménye további 0,1%-kal járultak hozzá a forgalmunkhoz.
- Változatos nettó árbevétel-növekedés történt minden kategóriában és régióban.
- 5,8% Észak- és Dél-Amerikában (AMS)
- 3,5% Európában, Közel-Keleten és Észak-Afrikában (EMENA-régió)
- 1,9% az ázsiai, csendes-óceáni és fekete-afrikai térségben (AOA)
- A volumen-növekedés szintúgy változatos volt, konkrétan
- 2,4% az AMS térségben
- 2,8% az EMENA régióban
- 1,2% az AOA térségben
- A fejlett és feltörekvő piacokon továbbra is erős a jelenlétünk, 1,9% és 7,0% nettó árbevétel-növekedésnek köszönhetően.
- A legtöbb kategóriánkban és piacunkon növeltük vagy megtartottuk a piaci részesedésünket.
Kereskedelmi tevékenység eredménye
- A kereskedelmi tevékenység eredménye 15,1%-os árrés mellett 13,4 milliárd CHF volt, amely az erős svájci franknak betudható 20 bázispontos csökkenést, árfolyamhatások nélkül pedig 10 bázispontos erősödést jelent.
- Ezt az árrésnövekedést a következők mellett sikerült elérnünk: o Jelentősen növeltük a márkatámogatást, digitalizálást, kutatás-fejlesztési tevékenységet, valamint az új táplálkozás és egészség platformokat célzó beruházásainkat. o Sikerült mérsékelni az olyan rendkívüli események hatását, mint például a Maggi tésztát érintő indiai eset költsége.
Adózott eredmény
- A csoport 9,1 milliárd CHF adózott eredményt ért el. Az előző évhez képest 5,4 milliárd CHF eredmény csökkenés legfőbb oka a L’Oréal részesedés 2014. évi eladása és a Galderma részesedés újraértékelése. Emellett az árfolyamváltozások is némileg éreztették hatásukat.
- Ennek következtébe az egy részvényre jutó nyereség 36,1%-kal 2,90 CHF-re csökkent.
- Az egy részvényre jutó, árfolyamhatás nélkül számolt nyereség 6,5%-kal emelkedett.
Cash flow / forgótőke
- A Csoport működési cash flow-ja továbbra is erős, 14,3 milliárd CHF, míg a Csoport által mért, a befektetéseket is tartalmazó cash flow 9,9 milliárd CHF, azaz a forgalom 11,2%-a.
- Ez a fegyelmezett árréspolitikának, a beruházási költségek és forgótőke felhasználásnak köszönhető, és bizonyítja, hogy a Nestlé az árfolyamhatások okozta nehéz környezet ellenére is erős cash flow-t képes realizálni.
- Az átlagos forgótőke 60 bázisponttal a forgalom 5,3%-áról 4,7%-ára javult.
EMENA térség
16,4 milliárd CHF árbevétel, 3,7% árbevétel növekedés, 2,5% volumen növekedés; 15,7% kereskedelmi árrés, +50 bázispont csökkenés.
- A térség a főbb kategóriák tekintetében továbbra is jobban teljesített a piacoknál, melyhez a változó gazdasági és politikai körülmények ellenére minden terület pozitívan járult hozzá és növelte a piaci részesedésünket.
- A körülményekhez képest kivételesen teljesítő nyugat-európai piac eredményét a sikeres innováció és megújítás tette lehetővé.
- Az Állateledel üzletág a Felix és Purina One száraz macskaeledellel tovább folytatta a növekedést az egész térségben.
- A növekedésre a Nescafé Dolce Gusto, illetve a Wagner és Buitoni márkájú fagyasztott pizza termékei kiemelkedő hatással voltak.
- A Konyhai termékek üzletágat az erős kiskereskedelmi versenykörnyezet és a kategória gyengébb dinamizmusa jellemezte.
- Franciaország, Németország és a Benelux államok teljesítettek a legjobban, míg Spanyolország teljesítménye növekedett.
- A közép-kelet-európai régió stabil növekedését Oroszország, Ukrajna és Lengyelország biztosította.
- Az Állateledel üzletág, a Nescafé Dolce Gusto, a Nescafé instant kávé és az Édesség üzletág, az erős piaci pozíciókat kiaknázva mind szép növekedést produkáltak az egész térségben.
- A nehéz üzleti környezet ellenére Oroszországban a bővülésnek és piaci részesedés növekedésnek köszönhetően jó évet zártunk, különösen a prémium kávé termékek esetében.
- A bizonytalan helyzet ellenére a Közel-Keleten és Észak-Afrikában stabilan teljesítettünk.
- A Nescafé instant kávé szép növekedést nyújtott, míg az Édesség üzletág és Állateledel üzletág teljesítményét részben a dúsított tejtermék mérsékelt forgalma ellensúlyozta.
- Szaúd-Arábia, Kuvait, Katar és Irán is hozzájárult az összességében stabil teljesítményhez.
- Törökországban a Nescafé instant kávé és a csokoládé jelentette a növekedés motorját.
- A Jemenben, Líbiában és Szíriában uralkodó nehéz helyzet éreztette hatását.
- A kereskedelmi tevékenység haszonkulcsának növekedése az óvatos árképzés és jelentős költségcsökkentések eredménye, melynek egy részét a további bővülés érdekében promóciós és marketing tevékenyégekre forgattunk vissza.
Közzétett beszámolók:
2015 Pénzügyi jelentés – angol nyelven
Felelős vállalatirányítási jelentés – angol nyelven
További részletek ide kattintva elérhetőek angol nyelven.