Sort by
Sort by

Frissdiplomás programból a Nestlé Fészekbe

Interjú Czepanecz Tamással, a Gabonapehely kategória Marketing Menedzserével
Frissdiplomás programból a Nestlé Fészekbe

A Nestlénél célunk, hogy támogassuk és segítsük a fiatalokat, hogy minél sikeresebben tudjanak megfelelni a munkaerőpiaci kihívásoknak. Ezért hoztuk létre a Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért kezdeményezést, melynek keretében továbbra is szeretnénk gyakornokainknak és frissdiplomás programunkban résztvevőknek munkatapasztalat-szerzési lehetőséget biztosítani.

 

Hogyan szereztél tudomást a Nestlé frissdiplomás programjáról? Mi volt az első gondolatod, amikor hallottál/olvastál róla?

 

Az egész valójában egy véletlen műve volt, egy ismerősöm küldte át a felhívást, aki Facebook-on látta. Meséltem neki, hogy a vágyálom számomra egy ilyen, vagy ehhez hasonló program lenne, és rám gondolt. Nagyon lelkes lettem, főleg mert már csak pár nap volt vissza a jelentkezési határidőből, és egyébként is akkoriban, 2014 január-februárban éppen nem indult hasonló lehetőség más vállalatoknál

 

Volt már munkatapasztalatod a Nestlé előtt? Diákmunka? Gyakornoki állás? Ha igen, mennyire számított ez a tapasztalat a jelentkezésnél és az első időkben a Nestlénél?

 

Olyan munkatapasztalat, amit egy ilyen helyen általában elvárnak nem igazán volt, korábban dolgoztam pár évet családi mikrovállalkozásban félállásban, illetve barátokkal volt egy saját cégünk, ahol belekóstoltunk a vállalkozói élet nehézségeibe az egyetemi évek alatt. Ez egyébként hagyományos dolgokról szólt, nem start up jellegű próbálkozás volt.

 

Milyen volt a felvételi folyamat? Fel lehet készülni rá, vagy egész egyszerűen hozni kellett a legjobb formád?

 

A felvételi folyamat akkoriban elég hosszas és izgalmas volt, először az önéletrajz alapján megszűrték a társaságot, majd egy otthon kitöltendő, ha jól emlékszem 90 perces pszichológiai kérdőív következett, ami után a jelentkezők bizonyos százalékát behívták egy kisebb csoportos meet up-ra, ahol 6-10 fős társaságokban volt lehetőségünk kérdezni Nestlé alkalmazottaktól illetve az akkor a gyakornoki programban résztvevőktől.

Az utolsó feladatban forgatni kellett egy rövid videót arról, hogy mit üzennél a Nestlé dolgozóinak. (Kíváncsi lennék arra felvételre most :)

A folyamat utolsó állomása pedig egy assessment center volt, ahol egy félnapos programon vettünk részt már a végső kiválasztottakkal, 6 fős csoportokra osztva.

A kiválasztás jelentős részére nehéz lett volna készülni, mert igazából leginkább az emberi tényezőket vették alapul, szakmai feladatok csak a kiválasztási folyamat legvégén voltak.

Természetesen ilyenkor az ember utánajár a cégnek és sok más dolognak még akkor is, ha ezek zömére nem igazán lehet készülni, de sokkal lényegesebb hogy önmagad légy.

 

 

Milyen volt az első időszak a Nestlénél?

 

Nagyon-nagyon pörgős és egyből mélyvíz volt, éppen egy turbulens időszak közepén csöppentem bele a Nestlé világába, és ugye nekem még a „multi” létet is szoknom kellett az elején. 

A példa kedvéért: emlékszem, még nem léptem be hivatalosan, de már a mostani e-mail címemre kaptam leveleket, azóta is csúszásban vagyok... Az első napon már egy honlapra kerestem fotókat, másnap, kedden pedig egy szórólaptervezést kaptam meg pénteki határidővel.

 

Mikor érezted először, hogy most már igazán otthonosan mozogsz a Nestlé világában?

 

Az első 6 hónap rendkívül intenzív volt, és nagyon gyorsan nagyon sok emberrel ismerkedtem meg. Szerencsére ott voltunk egymásnak a többi gyakornoki résztvevővel, így az első félév végére már olyan volt, mintha mindig itt lettem volna

 

Ha már a Nestlé világáról kérdezünk: mi az a három készség, képesség, amire legjobban szükséged van a szakmai sikerhez ebben a környezetben?

 

Szerintem három erős tulajdonságnál többre van szüksége itt az embernek, de ami szerintem nagyon fontos és először eszembe jutna az a kitartás, alázat és a kíváncsiság

 

Milyen lépések követték egymást, míg a jelenlegi pozíciódat elérted?

 

Jelenleg - kicsit több mint egy éve - marketing menedzser vagyok a gabonapehely kategórián.
A frissdiplomás és gyakornoki programok felépítése az elmúlt években változott, de amikor én a Nestléhez kerültem, a program akkori sajátossága miatt sok területet láttam cégen belül. Így lehetséges, hogy 4 év alatt nagyjából 7 különböző csapatban dolgoztam és körülbelül a 10. ülőhelyem fogyasztom az irodában.
Voltam trade marketingen több nagy kategórián párhuzamosan, de dolgoztam a vállalati kommunikációs osztályon a Nestlé ernyő márkát építő csapatban is, majd következett a kutatási részleg. A program utolsó állomása a szeletes édesség marketing csapata volt, ezután csatlakoztam „főállásban” a gabonapehely üzletághoz 2016 januárjában, akkor még trade marketingesként.

 

Ahol most tartasz a karrieredben, az mennyire egyezik meg azzal, amit az egyetemen elképzeltél magadnak? Mennyire felel meg az eredeti célkitűzésnek?

 

Az egyetemen nem igazán tudtam még, hogy pontosan mit szeretnék csinálni, de nagyon megtetszett ez a világ és határozottan azt gondolom, jó helyen vagyok és jó úton a következő mérföldkőhöz.

 

A Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért kezdeményezés egyik célja, hogy a fiataloknak valós munkatapasztalat-szerzési lehetőséget biztosítsunk. Ennek keretében 2016 év végéig a Nestlé és 16 partnervállalata közösen 613 főt foglalkoztatott gyakornokként, 2017 és 2020 között további 180 gyakornoknak szeretnénk lehetőséget adni a munkatapasztalat szerzésre. Emellett célunk, hogy lehetőségünkhöz mérten minél több fiatalt segítsünk munkalehetőséghez 4 magyarországi telephelyünkön a termelés, az adminisztráció, a marketing, az értékesítés, a kommunikáció, a technológia vagy a kutatás-fejlesztés területén.
Tudj meg többet fiatalokat támogató programjainkról itt!