Sort by
Sort by

Környezeti fenntarthatóság a Nestlénél

Minimálisra csökkentjük karbonkibocsátásunkat, hogy 2050-re elérjük a nettó zéró üvegházhatású gáz kibocsátási szintet.
A Nestlé fenntarthatósági törekvései
2020 decemberében nyilvánosságra hoztuk a klímaváltozás mérséklését elősegítő globális akciótervünket, amellyel 2050-re elérjük a nettó zéró üvegházhatású gáz (ÜHG) kibocsátási szintet.

A célunk érdekében a teljes értékláncunkon – az alapanyagok megtermelésétől a fogyasztóhoz vezető útig – minimálisra csökkentjük karbonkibocsátásunkat.  

Fenntartható mezőgazdasági technológiák segítségével hozzájárulunk egy megújuló, regeneratív élelmiszertermelési és -ellátási rendszer megteremtéséhez, a fennmaradó ÜHG-kibocsátásunkat pedig magas színvonalú természetalapú és klímabarát megoldások alkalmazásával ellensúlyozzuk.   

Növeljük a fenntartható csomagolásra való átállást célzó erőfeszítéseinket 

Az új, környezetbarát csomagolóanyagok fejlesztésében és tesztelésében svájci Csomagolástechnikai Intézetünké a főszerep, amely az élelmiszeriparban az első ilyen jellegű vállalkozás. Az intézet kutatásai olyan eredményekkel szolgálnak, mint a legújabb újratölthető, illetve újrafelhasználható csomagolási rendszerek, a nagy teljesítményű nem áteresztő papírok az egyszerűsített vagy komposztálható csomagolóanyagok, valamint az újrahasznosítható megoldások nagyobb arányú alkalmazása márkáink csomagolásaiban.  

Kollégáink munkájának köszönhetően diósgyőri gyárunkban már valamennyi csomagolóanyagunk újrahasznosításra kész, azaz ezek újrafeldolgozása technológiailag lehetséges, amennyiben az adott piacon létezik megfelelő szelektív gyűjtési, válogatási és újrahasznosítási rendszer. Büszkék vagyunk rá, hogy tavaly a diósgyőri gyárban közel 70 tonnával kevesebb műanyagot használtunk fel. 

Innovatív, környezetbarát csomagolóanyagok 

A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalataként elköteleztük magunkat az iránt, hogy cégünk méretét és erejét a csomagolási hulladék okozta probléma megoldásának szolgálatába állítsuk. Célunk, hogy csomagolásaink ne a hulladéklerakóban, vagy ami még rosszabb, a környezetben végezzék, hanem valamennyit körforgásban tudjuk tartani. Vállalatunk globális szinten fokozza arra irányuló erőfeszítéseit, hogy 2025-re valamennyi csomagolóanyagát újrahasznosíthatóvá vagy újrahasználhatóvá alakítsa, és ez alatt a periódus alatt harmadával csökkentse az újonnan gyártott műanyagok felhasználását. Globális szinten csomagolásaink 87 százaléka már most újrahasznosítható vagy újrafelhasználható.  

Hozzájárulunk a hulladékmentes jövő megvalósításához 

Csomagolóanyagaink fejlesztése mellett célunk, hogy az adott piacon működő szelektív gyűjtési, válogatási és újrahasznosítási infrastruktúra fejlesztését vagy kiépítését is támogassuk. Magyarországon 2012 óta gyűjtjük a használt kávékapszulákat a NESPRESSO® Boutique-okban, 2017-től pedig az online rendelések kézbesítésekor a futárszolgálat is elszállítja vásárlóinktól a használt kapszulákat. 2020- ban lehetővé tettük, hogy a postahivatalokban és PickPack Pontokon is leadhatók legyenek a használt alumíniumkapszulák – így vásárlóink 99%-a számára elérhető valamilyen újrahasznosítási lehetőség.  

Az újrahasznosításra tervezett környezetbarát csomagolóanyagok akkor érik el céljukat, ha a fogyasztók ismerik a helyi szelektív hulladékgyűjtési szabályokat és csomagolóanyagaink összetételét. Ezért különböző edukációs kampányokkal támogatjuk a lakosságot abban, hogy ők is hozzájárulhassanak a csomagolási hulladék csökkentéséhez.  

Hogyan legyek környezettudatos vásárló? 

A 2019-es Újrahasznosítási Kisokos sikerét követően tavaly újabb fenntarthatósági kiadvánnyal jelentkeztünk, amely a HUMUSZ Szövetség szakmai támogatásával valósult meg. A Hogyan legyek környezettudatos vásárló? című kiadvány fő témája a fenntartható életmód, az élelmiszer-pazarlás, illetve a csomagolóanyagokból származó hulladék mennyiségének csökkentése, ezért 2020-ban a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. is csatlakozott a kezdeményezéshez. A szelektív hulladékgyűjtés alapszabályain túl az olvasók tippeket kapnak arra vonatkozóan, hogy a bevásárlás során miként csökkenthetik ökológiai lábnyomukat és hogyan mérsékelhetik a háztartásukban megtermelt csomagolási és élelmiszerhulladék mennyiségét. A 2020-as Hogyan legyek környezettudatos vásárló? kampány digitális lábbal is bővült: a kiadvány akár online felületről is letölthető, az üzenetét erősítve pedig edukációs videókat is készítettünk hozzá, valamint a Hova dobjam? blogon a vásárlók további tanácsokat kaphatnak a fenntarthatóbb fogyasztás és az újrahasznosítás témaköreiben. A kiadvány üzeneteit 360 fokos kampány segítségével juttattuk el a fogyasztókhoz.  

Fenntarthatósági Nagykövetek akcióban 

Az új kisokost Fenntarthatósági Nagyköveteink segítségével oktatási anyag formájában juttattuk el különböző általános iskolákba, ráadásul a programban 2020 folyamán a Szent István Egyetem Deák Tibor Szakkollégiumának élelmiszermérnök hallgatói is részt vettek. Bár a járvány okozta iskolalezárások megnehezítették a nagykövetek munkáját, a vecsési Halmi Telepi Általános Iskola lelkes tanári karának köszönhetően az Európai Hulladékcsökkentési Hét keretein belül több mint 400 diák ismerhette meg a kiadvány tartalmát.  

Díjeső hullt fenntarthatósági kampányainkra 

Óriási büszkeség számunkra, hogy Magyar Üzleti Felelősség Díjat (CSR Hungary Díj) nyert a 2019-es Te tudod, hova dobd? kampányunk. Az elismerés annak fontosságára hívja fel a figyelmet, hogy a cégek felelős és fenntartható üzleti működéssel hogyan tudnak hozzájárulni a mindennapokban az emberek magasabb életminőségéhez, jólétéhez. Az Újrahasznosítási Kisokos és az ahhoz kapcsolódó edukációs kampány ezen felül az Effekteam Egyesület Effekt 2030 Díjában is részesült, a Jövő Gazdasága kategóriában. Nagyon nagy büszkeség, hogy a Figyelő TOP 200 gálán a SPAR Fenntarthatósági Díjat a Nestlé Hungária Kft. nyerte el. A díjat Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezetője adta át a Nestlé Hungária ügyvezetőjének, Noszek Péternek.  

Minden csésze NESPRESSO® kávé karbonsemleges lesz 

A NESPRESSO® bejelentette, hogy 2022-ben minden csésze kávéja karbonsemleges lesz – az otthoni és a professzionális ügyfeleknek szánt termékek egyaránt. A vállalást több mint 10 éven át tartó munka előzte meg, amely során a NESPRESSO® jelentős mértékben csökkentette szén-dioxid-kibocsátását, a fennmaradó részt pedig erdőgazdálkodással ellensúlyozta. A NESPRESSO® a következő kezdeményezésekkel éri el a karbonsemlegességet: csökkenti szén-dioxidkibocsátását, fákat telepít a kávéfarmokon és azok környékén, ahonnan a kávét beszerzi (szén-dioxid-megkötés a saját ellátási láncon – insetting), illetve támogatással és befektetéssel segíti a minőségi projekteket (kibocsátáskompenzáció – offsetting).  

A NESPRESSO® magasabb fokozatba kapcsol az újrahasznosítás terén. 

A NESPRESSO® a Vélosophy nevű svéd életstíluskerékpár-márkával közösen megalkotta a RE:CYCLE nevű elegáns városi kerékpárt, amelyet újrahasznosított NESPRESSO® alumíniumkapszulák felhasználásával gyártanak. A márka ezzel a stílusos biciklivel mutatja be az újra hasznosított alumíniumban rejlő lehetőségeket, ezzel is ösztönözve a kávérajongókat az alumíniumkapszulák visszagyűjtésére és újrahasznosítására.  

A NESPRESSO® emellett a Caran d’Ache közreműködésével is készít második életciklusukat élő termékeket: nemrég jelent meg az ikonikus, újrahasznosított kávékapszulákból gyártott 849-es golyóstoll harmadik, limitált kiadása. 

Kíváncsi vagy, milyen egyéb lépéseket tettünk a Nestlénél 2020-ban az egészségesebb táplálkozás, valamint a társadalmi- és környezeti fenntarthatóság érdekében? Böngészd új Közös Értékteremtés (CSV) jelentésünket, amelyben megismerheted eredményeinket, törekvéseinket!