Sort by
Sort by

A Nestlé kilenc hónapos forgalma

Vissza a sajtóközleményekre
Vevey

4,4%-os árbevétel-növekedés, beigazolódni látszik az egész évre vonatkozó előrejelzés

• 4,0% forgalom-növekedéssel a forgalom 68,4 milliárd CHF
• 4,4% árbevétel-növekedés, 3,0% volumen-növekedés, melyhez mindhárom terület hozzájárult
• 1,1% árbevétel-növekedés a fejlett piacokon és 8,8% a feltörekvő piacokon
• Kilátások 2013-ra: körülbelül 5% árbevétel-növekedés, javuló árrés és magasabb, egy részvényre jutó – árfolyamhatások nélkül számolt – hozam várható.

Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója: „Volumen-növekedésünk visszanyerte lendületét, és a kategóriák, árak és földrajzi területek széles körét lefedi. Megfigyelhető, hogy Európában folytatódik a növekedés, miközben Ázsia és Afrika egyre jobban teljesít. A mai kihívást jelentő környezet megfelelő alkalmat jelent számunkra, hogy tovább erősítsük üzleti tevékenységünk alapjait: azokat, amelyek a növekedés mögött állnak, mint az innováció, disztribúció és ügyfélközpontúság, valamint azokat, amelyek az üzemeltetési teljesítmény mögött állnak, mint a portfóliónk megerősítése, erőforrás-allokációnk továbbfejlesztése és strukturális hatékonyságunk növelése. Várakozásaink szerint a további lendületes növekedésnek köszönhetően körülbelül 5%-os árbevétel-növekedést fogunk tudni felmutatni a teljes évre, miközben egyre jobbak lesznek árréseink és az egy részvényre jutó – árfolyamhatások nélkül számolt – hozam.”

Üzleti teljesítmény áttekintése

• Az első kilenc hónap során a 2013. év forgalma 4,0%-kal 68,4 milliárd CHF-re növekedett, miközben a devizaárfolyam hatása -2,5% volt. A 3,0% volumen-növekedés és 1,4% árképzés eredményeként a teljes árbevétel-növekedés 4,4% volt. Az akvizíciók, valamint a divesztíciók nettó eredménye további 2,1%-kal növelték az árbevételt.
• A Nestlé Csoport 5,1% árbevétel-növekedést realizált Észak- és Dél-Amerikában, 0,9%-ot Európában és 6,9%-ot az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai régióban. Globális szinten a csoport vállalatai 1,1% árbevétel-növekedést mutattak a fejlett piacokon, és 8,8%-ot a feltörekvő piacokon.
• A Csoport 2,0% volumen-növekedést realizált Észak- és Dél-Amerikában, 1,9%-ot Európában és 5,8%-ot az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai térségben.

Európa

11,4 milliárd CHF árbevétel, 0,7% árbevétel-növekedés, 2,1% volumen-növekedés

• Európa a gyengébb fogyasztói kereslet és a deflációs nyomás ellenére jobban teljesített a piacnál, és komoly volumen-növekedést ért el.
• Nyugat-Európában Nagy-Britannia térsége, Németország, Svájc és Ausztria voltak a kiemelt területek. Dél-Európában továbbra is kihívásokkal kellett számolni, bár Portugáliában a javulás jelei mutatkoztak.
• Közép- és Kelet-Európában szintén nehéz volt a gazdasági helyzet, bár Oroszország továbbra is komoly növekedést ért el, amely mögött a jégkrém, kávé és édességek jó teljesítménye áll.
• Növekedési platformjaink továbbra is kiemelkedő teljesítményt mutattak. A Nescafé Dolce Gusto két számjegyű növekedéssel szerzett piaci részesedést. A Nesquik szintén jó eredményeket ért el. Az édességek az év eleji stabil kezdésre építettek, a kiemelt termék a Kit Kat volt. Az instant kávé területén a Nescafé Gold ért el komoly növekedést a volumenben. A fagyasztott pizza visszaszerezte piaci részesedését. A fagylalt szezonja rövid volt, és ez éreztette is a hatását. Kelet-Európában az innovációnak és a folyamatos termékbevezetéseknek köszönhetően az állateledelek továbbra is robusztus lendülettel növekedtek, amelynek során mind a Gourmet, ONE Dry, Proplan és a Felix jól teljesített.

Melléklet

Kilenc hónapos forgalom áttekintése a 2013. évre

2013. jan.-szept.

Forgalom
millió CHF

2012. jan.-szept.

Forgalom
millió CHF

(*)

2013. jan.-szept.

Árbevétel-növekedés
(%)

2013. jan.-szept.

Volumen-növekedés (%)

Piaci szegmensenként

 

  • Észak- és Dél-Amerika

 

20 801

 

20 659

 

+5,2

 

+1,5

  • Európa

11 375

11 201

+0,7

+2,1

  • Ázsia, Csendes-óceáni térség, Afrika

14 072

13 923

+5,6

+5,1

Nestlé Waters

5 679

5 584

+2,0

+2,1

Nestlé Nutrition

7 467

5 831

+6,6

+4,0

Egyéb

8 956

8 541

+5,6

+4,4

Csoport összesen

68 350

65 739

+4,4

+3,0

Termék-kategóriánként

Instant és folyékony italok

15 041

14 637

+5,0

+5,0

Palackozott víz

5 313

5 250

+1,8

+1,9

Tejtermékek és jégkrém

13 151

13 120

+4,4

+2,3

Csecsemőtápszerek, bébiételek és klinikai tápszerek

8 953

7 222

+6,2

+3,9

Készételek és konyhai termékek

10 320

10 391

+0,5

0,0

Édességek

7 223

7 169

+6,1

+3,5

Állateledelek

8 349

7 950

+6,9

+3,9

Csoport összesen

68 350

65 739

+4,4

+3,0

(*) A 2012-es év IFRS 11 (közös vállalatok) céljából módosítva. Ezen felül, a Nestlé Waters által forgalmazott víztől eltérő italok (főleg tea és gyümölcslé) Instant és folyékony italok néven kerültek feltüntetésre.