Felelős marketingkommunikáció

2014 decemberétől megvalósítjuk az EU Vállalás táplálkozási kritériumokra vonatkozó Fehér Könyvében foglaltakat.

A 35%-ban vagy ennél nagyobb arányban 12 év alatti gyereknézőket célzó műsorokban reklámozott valamennyi termékünknek meg kell felelnie az EU Vállalásban foglalt általános táplálkozási kritériumoknak.

Az EU Vállalás Fehér Könyve értelmében nem reklámozunk édességeket 12 éven aluli gyerekek számára.

A felelős kommunikáció 1999 óta része a Nestlé Üzleti Alapelveinek. A Fogyasztói Kommunikációs Alapelveink:

•  támogatják a mértékletességet, az egészséges táplálkozási szokásokat és a fizikai aktivitást, valamint, a gyerekek esetében, a szülői tekintély csorbítatlanságát és a népszerűséggel vagy sikerrel kapcsolatos irreális elvárások keltésének elkerülését;
•  betartásuk minden marketinggel és reklámozással foglalkozó munkatársunknak és ügynökségünknek kötelező;
•  kitérnek a gyerekeknek szóló felelős kommunikáció és reklámozás kérdésére: egyrészt tiltják  a reklámozást a 6 éven aluliaknak, másrészt a 6-12 évesek felé irányuló marketingtevékenységeket az NF kategóriába kerülő termékekre korlátozzák - ezek hozzájárulnak a kiegyensúlyozott étrendhez, és egyértelmű cukor-, só- és zsírbeviteli korlátokat tartanak be.

A Nestlé 2007-ben az elsők között írta alá a gyermekek részére történő marketing tevékenységre vonatkozó EU Vállalást, amely egy újabb lépést jelentett a gyermekek megfelelő étkezési szokásainak és egészséges életmódjának kialakítása felé.