Vissza a Történetek oldalra
3 perc elolvasni

A világ elsőszámú élelmiszeripari vállalataként nem kérdés, hogy elkötelezettek vagyunk fogyasztóink táplálkozási szokásainak fejlesztése – és ezáltal egészségük és jóllétük javítása – iránt termékeink, szolgáltatásaink, kutatásaink és edukációs programjaink segítségével.

Kutatásaink eredményeire, továbbá a helyi igényekre és elvárásokra alapozva 10 konkrét táplálkozási vállalást fogalmaztunk meg a termékfejlesztés, a tájékoztatás és az oktatás terén, különös tekintettel a gyermekek kiegyensúlyozott életmódjára.

 

Termékeinken elhelyezett táplálkozási edukáció

Termékeink csomagolásán innovatív módon igyekszünk megmutatni a helyes fogyasztási mennyiségeket, ezen kívül hasznos tippekkel és tanácsokkal látjuk el fogyasztóinkat a kiegyensúlyozott étrend megvalósításához.

2015 végéig minden releváns termékünk csomagolásán feltüntettük az ajánlott adagolási útmutatót, amely segítséget ad a családoknak abban, hogy egy-egy termékből mennyit fogyasszanak vagy adjanak gyermekeiknek egy alkalommal.

A konyhai fix alaptermékeink a teljes étkezésre vonatkozóan adnak adagolási iránymutatást és azt javasolják, hogy minden étkezés tartalmazzon zöldségeket. Ezzel kívánjuk hozzásegíteni a családokat ahhoz, hogy napi öt adag zöldséget fogyasszanak.

2016 végére a kötelező tápértékjelölésre vonatkozó rendeletben előírtakon túlmenően minden termékünk csomagolásának hátoldalán 100g/100ml termékre, illetve egy adagra vonatkozóan is megadtuk az energia és makrotápanyagok referencia beviteli értékét, emellett azokon az egész évben kapható termékeinken, ahol a csomagolás mérete ezt megengedi, a csomagolás előlapján is megadjuk az egy adagra vonatkoztatott napi energia referencia beviteli értéket.**

Ahol ezt a csomagolás mérete megengedi, a „Jó tudni“ és „Gondolta volna?“ részen tápérték információkat és ajánlásokat tüntetünk fel, ezzel hozzásegítve fogyasztóinkat a kiegyensúlyozott étrend megvalósításához.

Támogatjuk és ösztönözzük a kiegyensúlyozott életmód népszerűsítését szolgáló programokat és kezdeményezéseket.

Munkavállalóink képzése

2015 végéig minden – körülbelül 2000 - Nestlé dolgozónk táplálkozási képzésben részesült, melyet gyárainkban poszterek, szórólapok, e-learning-ek, míg központi irodánkban prezentációk formájában biztosítottunk. A kiegyensúlyozott táplálkozáshoz szükséges alaptudáson kívül, márkáinkon dolgozó kollégáink speciális, a termékcsoporthoz tartozó tréningben részesültek.

Újonnan belépő kollégáink minden esetben részesülnek táplálkozási alaptréningben e-learning vagy prezentáció formájában.

A Nestlé dolgozók minden évben kapnak lehetőséget Egészség- vagy Családi napon való részvételre, amely a szűréseken kívül a kiegyensúlyozott életmódhoz kapcsolódó programokat biztosítja számukra.

 

Nestlé az Egészséges Gyermekekért oktató programjaink

A 2003-ban indult Nutrikid iskolai, táplálkozási oktatóprogramon 2003 és 2015 között több mint 450 000 gyermek vett részt és a magyarországi általános iskolák 85%-át elértük.

2015. novemberében a Nestlé támogatásával elindult Szerencsen is a GYERE – Gyermekek Egészségéért Program a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) vezetésével. A GYERE-Szerencs program célja, hogy a helyi közösség egészének bevonásával olyan viselkedésbeli változások jöjjenek létre, amelyek segítik a gyermekeket a helyes táplálkozás, aktív életmód elsajátításában, így csökkentve a gyermekkori túlsúly és elhízás gyakoriságát a településen.A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége vezetésével megvalósuló GYERE-Szerencs program támogatását 2018 szeptemberéig, azaz a program végéig folytatjuk, amellyel 2259 gyermek részesül 0-18 éves korig Szerencsen táplálkozásoktatásban.

A Nestlé a Nestlé az Egészséges Gyermekekért programjának keretén belül új, serdülőknek szóló táplálkozás oktatás programot indít el a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével 2017 májusában. Az egészségmegőrző program Budapest XI. kerületének 9.,10. és 11. osztályos tanulóit fedi le.

A program első félévében az érintett szaktanároknak az egészséges táplálkozásról tematikus továbbképzés zajlik. A tematikában az üzenetek átadásához tanórákra lebontva kerül megfogalmazásra az egészséges táplálkozás korcsoportra vonatkozó információ az elkészült gyerek Okostányér alapelvei alapján. A tananyagok összeállításához a Nutrikid oktatóprogram átdolgozott tartalmi egységei is felhasználásra kerülnek.

Egészséges Kezdet, Egészséges Élet* oktatóprogramunk a csecsemők és kisdedek táplálásával kapcsolatos tudás adja át szakembereknek (háziorvosoknak, gyerekgyógyászaoknak, védőnőknek, dietetikusoknak) különböző fórumokon keresztül.

Az oktatást a várandós anyákra is kiterjesztjük, hogy már idejekorán kibővítsük a babák táplálásának, valójában már a fogamzás idején elkezdődő első 1000 napjára vonatkozó tudásukat. Leginkább a szoptatás jelentőségét és a nem megfelelő táplálás hosszú távú következményeinek megelőzését emeljük ki. Jelenleg közel 120, szakértők által szerkesztett cikket ölel fel a tudásbázis, amelyet folyamatosan fejlesztünk és bővítünk, segítve ezzel a várandós kismamákat.

Állandó együttműködésben állunk a Magyar Gyermekorvosok Társaságával, melynek célja a gyermekorvosok tájékoztatása a csecsemők táplálására vonatkozó tudományos bizonyítékokról. Minden fórumon támogatjuk az anyatejes táplálást a WHO által megfogalmazott iránymutatásokkal teljes összhangban.

* Követve az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásait, teljes mértékben támogatjuk a csecsemők kizárólag szoptatással történő táplálását 6 hónapos korukig. A Nestlé folyamatos kutatásai során felhalmozott, a szoptatás hosszú távú jótékony egészségügyi hatásaival kapcsolatos tudományos ismeretek alapján célunk, az olyan tápszerek fejlesztése a 6 hónapnál idősebb vagy anyatejjel nem táplálható csecsemők számára, amelyek az anyatej tápértékét klinikailag bizonyítottan a leginkább megközelítik. Összhangban az Egészségügyi Világszervezettel, a Nestlé Egészséges Kezdet, Egészséges Élet programon keresztül szeretnénk oktatni az érintetteket a gyermekek első 1000 napjának fontosságáról, amely megfelelő alapot ad egy egészségesebb életre a későbbiekben.

 

A lakosság mozgásra és egészségtudatos életmódra ösztönzése

A Nestlé nagy hangsúlyt fektet a lakosság egészségtudatos életmódra ösztönzésére, amelynek keretében a kiegyensúlyozott táplálkozásra és a mozgásra, aktív életmódra hívja fel a figyelmet. 2014-től Magyarország legnagyobb sportrendezvényének kiemelt támogatója, a SPAR Budapest Maraton évente közel 30 ezer futót és 50 ezer látogatót ér el az eseményen.

A Nestlé márka fogyasztói kommunikációjában a kiegyensúlyozott táplálkozás témával 2014 szeptembere óta legalább 1 millió főt (főként családanyákat) ért el többszörösen saját (Nestlé életmód weboldal: www.igyteljesazelet.hu és Facebook oldal: Egy teljes élet hozzávalói) és fizetett csatornáin (PR kampányok a kiegyensúlyozott táplálkozás fő üzenettel – kiemelt témák: reggeli, hidratáció, rostok szerepe, gyermekkori táplálkozás, napi ötszöri étkezés fontossága).

2014-től a Nestlé kiemelt, 2017-től arany fokozatú támogatója a Magyarország Átfogó Egészségügyi Szűrőprogramjának, ezáltal hozzájárulva a program jelentős népegészségügyi munkájának, amelynek keretében már több mint 266 ezer látogatót fogadott több mint 3 és fél millió vizsgálatra.

A Nestlé a saját vállalások megtétele és teljesítése mellett aktív szerepet vállalt az iparági vállalási rendszer létrehozásában is ( www.egyuttafogyasztokert.hu), mert alapvetőnek tartjuk, hogy a vállalatok ne elszigetelten működjenek ilyen társadalmi kérdésekben, hanem közösen fellépve járuljanak hozzá a megoldáshoz, ezáltal erősítve az iparág reputációját is.

** Kivételek: Az 1169/2011/EU Rendelet V. mellékletében felsorolt kötelező tápértékjelölés alól mentesülő élelmiszerek, a közétkeztetők és a vendéglátás számára szánt, ételkészítéshez felhasználásra kerülő élelmiszerek (pl. nagy kiszerelésű levesporok), a különleges táplálkozási célú élelmiszerek valamint az ajándékozásra szánt termékek (pl. desszertek).