Vállalásaink

A Nestlé célja, hogy segítse a fogyasztóit abban, hogy egyéni szükségleteiknek megfelelően, tudatosan táplálkozzanak. Meggyőződésünk, hogy az élelmiszereknek egyszerre kell ízletesnek és táplálónak lenniük, és az egészséges táplálkozás a változatosságon és a kiegyensúlyozottságon alapszik.

A Nestlé nemzetközi szinten 35 vállalást tett, amelyek a vállalat tevékenységének minden területét lefedik. Ehhez csatlakozva Magyarországon – a helyi igényekre és kihívásokra reagálva - a táplálkozás terén 10 vállalást tettünk, amelyek termékfejlesztési, tájékoztatási és oktatási tevékenységünkre vonatkoznak és a Nestlé az Egészséges Gyermekekért Program részét képezik. 

TERMÉKFEJLESZTÉS

  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    2011-2013. között átlagosan 22%-kal csökkentettük a gyermekeknek szánt reggelizőpelyhek cukortartalmát, miközben növeltük a teljes értékű gabona tartalmát. Reggelizőpelyheinkben minden egyéb összetevőnél nagyobb arányban − legalább 30%-ban − van jelen a teljes értékű gabona, ezzel is elősegítve a teljes értékű gabona ajánlott mennyiségű bevitelét. Továbbra is biztosítjuk, hogy a gyermekeknek szánt reggelizőpelyheink cukortartalma 9 g/adag alatt lesz. Fogyasztóink különleges igényeinek kielégítése céljából a termékpalettánkban a jövőben gluténmentes reggelizőpelyhet is kínálunk.
    Gyermekeknek szánt édesség termékeinkben kizárólag természetes aromákat használunk. 2014 végéig valamennyi gyermekeknek szánt, több adagos húsvéti és karácsonyi csokoládé termékünk csomagolásán feltüntetjük a javasolt fogyasztási mennyiséget, ezzel párhuzamosan pedig egyes termékeinknek tömegét is csökkentjük. Ennek eredményeképpen a gyerekeknek szánt édesség termékek javasolt adagja maximum 120 kalóriát és 11 g hozzáadott cukrot fog tartalmazni.
    Nesquik kakaó italporunk hozzáadott cukormennyiségét csökkentettük annak érdekében, hogy megfeleljen a Nestlé belső tápanyagprofil követelményeinek, amelyek az Egészségügyi Világszervezet (WHO) főétkezésekre meghatározott ajánlásán alapulnak. Törekszünk a további csökkentésre, hogy hozzásegítsük a fogyasztókat a napi ajánlott hozzáadott cukor beviteli mennyiség eléréséhez.
  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    2011-2013 között átlagosan 8%-kal csökkent a gyermekeknek szánt reggelizőpelyhek nátriumtartalma. A 2013 végén kezdődött fejlesztéseknek köszönhetően a MAGGI fix alapok sótartalma (az ajánlott utánsózási mennyiséget beleszámolva) átlagosan több mint 30%-kal, míg a főzős leveseink sótartalma átlagosan 5%-kal csökkent. Az elkövetkező években fokozatosan tovább csökkentjük konyhai termékeink sótartalmát.
    2014 során a közétkeztetési rendeletben foglaltakhoz illeszkedve a Nestlé Professional új, csökkentett sótartalmú (hozzáadott NaCl-t nem tartalmazó) konyhai termékcsaládot vezet be.
    2015 végéig 15 új, csökkentett sótartalmú nagykonyhai termékkel szolgálunk a közétkeztetést ellátók részére.
  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    Az összes gyermekeknek szánt termékünk megfelel a Nestlé belső tápanyagprofil elemző rendszerében meghatározott Táplálkozási Alapértékek szerinti telített zsírsavakra vonatkozó kritériumoknak. Már a rendelet hatálybalépése előtt minden termékünk megfelelt a hazai, élelmiszerekben lévő transz-zsírsavak megengedhető legnagyobb mennyiségéről szóló rendeletben meghatározott maximum 2 g transz-zsírsav / 100 g összes zsírtartalom értéknek.
    2016 végéig valamennyi élelmiszerünkből kivonjuk a részlegesen hidrogénezett olajokból származó transz-zsírsavakat. 2015 végéig a releváns termékeink több mint 90%-a megfelel majd a Nestlé belső tápanyagprofil elemző rendszerében meghatározott táplálkozási alapértékek szerinti telített zsírsavakra vonatkozó kritériumoknak.
    Tovább csökkentjük azon termékeink telített zsírsav tartalmát, melyek nem felelnek meg ezeknek a kritériumoknak.

TÁJÉKOZTATÁS

  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    2013-ban az összes releváns* nem szezonális termékünkön feltüntettük az ajánlott adagolási útmutatót.

    *A konyhai termékek kivételével (pl. sütemény bevonó és dekorációs kakaós tejmassza).
    2014 végéig minden releváns termékünk, köztük a húsvéti és karácsonyi csokoládé termékek csomagolásán is feltüntetjük az ajánlott adagolási útmutatót.
    A konyhai fix alaptermékeink a teljes étkezésre vonatkozóan adnak adagolási iránymutatást és azt javasolják, hogy minden étkezés tartalmazzon zöldségeket. Ezzel kívánjuk hozzásegíteni a fogyasztókat ahhoz, hogy napi öt adag zöldséget fogyasszanak.
  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    2013-ban minden releváns*, nem szezonális termékünkön megtalálható a Nestlé Táplálkozási Iránytű, mely tartalmazza az adott termék tápanyag összetételét, illetve a vállalat webcímét és elérhetőségeit.

    *A konyhai termékek kivételével (pl. dekorációs kakaós tejmassza).
    2016 végére a kötelező tápértékjelölésre vonatkozó rendeletben előírtakon túlmenően a csomagolás hátoldalán 100g/100ml termékre, illetve egy adagra vonatkozóan is megadjuk az energia és makrotápanyagok referencia beviteli értékét, emellett azokon az egész évben kapható termékeinken, ahol a csomagolás mérete ezt megengedi, a csomagolás előlapján is megadjuk az egy adagra vonatkoztatott napi energia referencia beviteli értéket.**
    Ahol ezt a csomagolás mérete megengedi, a „Jó tudni“ és „Gondolta volna?“ részen tápérték információkat és ajánlásokat tüntetünk fel, ezzel hozzásegítve fogyasztóinkat a kiegyensúlyozott étrend megvalósításához.
    2015 végéig édességeink 40%-án, kávé termékeink szinte 100%-án és a Nesquik kakaó italpor termékeink 70%-án (az eladási mennyiségek figyelembe vételével) helyezünk el QR kódot.

    **Kivételek: Az 1169/2011/EU Rendelet V. mellékletében felsorolt kötelező tápértékjelölés alól mentesülő élelmiszerek, a közétkeztetők és a vendéglátás számára szánt, ételkészítéshez felhasználásra kerülő élelmiszerek (pl. nagy kiszerelésű levesporok), a különleges táplálkozási célú élelmiszerek valamint az ajándékozásra szánt termékek (pl. desszertek).
  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    A fogyasztók megfelelő tájékoztatására vonatkozó alapelvek 1999-es első kiadása óta, a Nestlé Üzleti Alapelvek részét képezik. Az Alapelvek időszakos felülvizsgálaton esnek át. A kiegészített és részletes Alapelvek 2002-ben jelentek meg. Az Alapelveket a gyerekek tekintetében 2004 és 2007 folyamán, illetve legutóbb 2011 szeptemberében frissítettük. 2014 decemberétől megvalósítjuk az EU Vállalás táplálkozási kritériumokra vonatkozó Fehér Könyvében foglaltakat.
    A Nestlé 2007-ben az elsők között írta alá a gyermekeket célzó marketing tevékenységre vonatkozó EU Vállalást.

    Az EU Vállalásban foglalt kötelezettségvállalások megvalósítását független testületek ellenőrzik. Az EU Vállalás rendelkezései összhangban állnak a Nestlé saját, a gyermekeket célzó marketingre vonatkozó nemzetközi szabályzatával.
    A 35%-ban vagy ennél nagyobb arányban 12 év alatti gyereknézőket célzó műsorokban reklámozott valamennyi termékünknek meg kell felelni az EU Vállalás általános táplálkozási kritériumainak.
    Az EU Vállalás Fehér Könyve értelmében nem reklámozunk édességeket 12 éven aluli gyerekek számára.

OKTATÁS

  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    Az Egészséges Kezdet, Egészséges Élet program keretében oktatást tartottunk a főbb érintettek, azaz az édesanyák, védőnők és gyermekorvosok számára a csecsemőtáplálásról az elmúlt 3 évben. A legújabb ismeretek felhasználásával tovább folytatjuk az Egészséges Kezdet, Egészséges Élet oktatóprogramunkat minden olyan lehetséges csatornán, ahol elérhetjük a szakembereket és a fogyasztókat.
    Digitális és hagyományos csatornákon keresztül segítettük az édesanyákat, egészségügyi szakembereket is bevonva az információ megosztási folyamatba. A Magyarországi Védőnők Egyesületével együttműködve egy csecsemőtáplálásra vonatkozó oktatókönyvet is kidolgoztunk a védőnők képzésének elősegítésére és megkezdtük a rendszeres nővérlátogatásokat. A Nestlé Hungária rendszeresen szervez tudományos szemináriumokat, illetve az állam által jóváhagyott kreditpontszerző képzési célú szemináriumokat, ahol általános csecsemőtáplálási ismereteket adunk át a gyermekorvosoknak az orvoslátogatásokon kívül. Célul tűztük ki, hogy az oktatást a várandós anyákra is kiterjesztjük, hogy már idejekorán kibővítsük a babák táplálásának, valójában már a fogamzás idején elkezdődő első 1000 napjára vonatkozó tudásukat. A tájékoztatás során leginkább a szoptatás jelentőségét és a nem megfelelő táplálás hosszú távú következményeinek megelőzését emeljük ki.
    A Nestlé 2011 óta szerepel az FTSE4Good indexében. Emellett folytatjuk az együttműködésünket a Magyar Gyermekorvosok Társaságával, melynek célja a gyermekorvosok tájékoztatása a csecsemők táplálására vonatkozó tudományos bizonyítékokról.
    Célul tűztük ki, hogy a jövőben is szerepeljünk az FTSE4Good indexben.
  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével karöltve a Nestlé több mint 10 évvel ezelőtt indította útjára a NUTRIKID egészségnevelő oktatóprogramot. A hazai általános iskolák 85 százaléka, több mint 420 ezer kisdiák csatlakozott a programhoz a kezdetek óta. Folytatjuk a NUTRIKID programunkat, hogy tovább népszerűsítsük az egészséges táplálkozás alapelveit.
    A NUTRIKID hatására a gyermekek országszerte tudatosabban gondolkodnak a helyes táplálkozásról és a mozgásról. A programnak köszönhetően tízből kilenc tanuló tartja fontosnak a rendszeres étkezést*. A következő évek során a „Nestlé Az Egészséges és Aktív Gyermekekért” program még nagyobb figyelmet fordít az egészséges életmód részét képező testmozgás népszerűsítésére.
    A NUTRIKID a Nestlé nemzetközi szintű elköteleződése, a „Nestlé az Aktív és Egészséges Gyermekekért” program része.

    *NUTRIKID reprezentatív felmérés 10-12 éves gyermekek körében, Hoffmann Research, 2011.
    Az egészséges táplálkozás előmozdításán belül kiemeljük a mindennapos reggeli jelentőségét és a kiegyensúlyozott reggeli ideális összetételét.
  • Eredményeink 2013-ig  Vállalásaink 2014-ig és azután
    A Nestlé biztosítani kívánja, hogy a táplálkozásra vonatkozó folyamatos oktatás a belső vállalati kultúra alapjának része legyen, ezért létrehozta a Nutrition Quotient (NQ) képzést. A képzési program célja biztosítani, hogy a Nestlé valamennyi dolgozója megfelelő ismeretekkel rendelkezzen a kiegyensúlyozott táplálkozásról, és képes legyen az NQ képzés során elsajátított ismereteket a szakmai tevékenység és a mindennapi élet során alkalmazni. 2015 végéig minden Nestlé dolgozó aktualizált NQ képzésben részesül, melyet poszterek, szórólapok, workshopok, e-learning és prezentációk formájában biztosítunk.
    Az NQ tréninget 2012 során poszterekkel valósítottuk meg, melyekkel a központi és az üzemi dolgozókat egyaránt elértük. 2014 során elkezdjük a belső elkötelezettség programunk megvalósítását, melynek 4 alappillére a kiegyensúlyozott táplálkozásra vonatkozó oktatás; az ennek megfelelő gyakorlat; a testmozgás és szellemi aktivitás jelentőségének oktatása; és beültetése a gyakorlatba. A többlépcsős programot úgy alakítjuk ki, hogy az figyelembe vegye a dolgozóink eltérő tudásszintjét.