1981-2005


A Táplálkozás, Egészség és Jóllét útján


A növekedés évei után a Nestlé megszabadul nem jövedelmező márkáitól és, új „Táplálkozás, Egészség és Jóllét“ szlogenjével összhangban azokra koncentrál, amelyek kielégítik az egyre egészségtudatosabb fogyasztókat. A vállalat az Egyesült Államokban, Kelet-Európában és Ázsiában terjeszkedik, és vezető szerepre tör a víz, jégkrém és állateledel területén.

1981

Az alacsony zsír- és kalóriatartalmú szegmensben piacra kerülnek a Stouffer's Lean Cuisine fagyasztottételek és a márka lenyűgözően teljesít. A Nestlé és a L'Oreal a bőrgyógyászat területén tevékenykedő Galderma vegyesvállalatot. A WHO közgyűlése elfogadja az anyatejpótló tápszerekre vonatkozó WHO kódexet, és a Nestlé az elsők között dolgoz ki és vezet be minden vállalatánál a kódexen alapuló szabályozást.


1985



A Nestlé 3 milliárd dollárért felvásárolja az amerikai Carnation Companyt, ezzel olyan márkák kerülnek a portfólióba, mint a Carnation és a Coffee-Mate. A Friskies márka akvizíciójával a vállalat belép az állateledel piacra is.


1986



A Nespresso történet egy egyszerű ötletből indul: tegyük lehetővé, hogy mindenki, mint egy igazi barrista, elkészíthesse a tökéletes csésze kávét.


1988



A Nestlé megvásárolja a brit Rowntree Mackintosh vállalatot, s vele együtt a KitKat, After Eight és Smarties márkát. Az új akvizíciók közé tartozik az olasz tészta, szósz és édesség gyártó csoport, a Buitoni-Perugina.


1989

Megkezdődik az első Nestlé Pirostáblások gyártása Diósgyőrben.


1991

Reggelizőpelyhek globális gyártására és forgalmazására létrejön a Nestlé és a General Mills vegyesvállalata, a Cereal Partners Worldwide. A vállalat a The Coca-Cola Company-vel létrehozott vegyesvállalata, a Beverage Partners Worldwide pedig italgyártásra és forgalmazásra szakosodik. Termékei közé tartozik például a Nestea.

Magyarországon megalakul a Nestlé Hungária Kft., megvásárolják a Szerencsi Édesipari Vállalatot.


1992



A francia Perrier Csoport akvizíciójával a Nestlé javítja ásványvíz üzletágának pozícióját. 1993-ban Nestlé Sources Internationales néven létrejön az önálló ásványvíz vállalat, mely 2002-től Nestlé Waters néven folytatja tevékenységét.


1997

Peter Brabeck-Letmathe, az új vezérigazgató növekedési potenciált lát a személyre szabott táplálkozásban. Az ezredforduló közeledtével a Nestlét a „Táplálkozás, Egészség és Jóllét“ vezető vállalataként nevezi meg.


1998



A Nestlé felvásárolja az olasz Sanpellegrino ásványvíz vállalatot. Útjára indul a tiszta és egészséges ivóvizet biztosító Nestlé Pure Life a fejlődő országokban, majd két évvel később az Aquarel Európában.


2000



A Nestlé fenntartható mezőgazdasági kezdeményezése (SAIN) a helyi gazdákkal való együttműködés ösztönzését tűzte ki céljául. Célja a gazdák életszínvonalának javítása és a fenntartható nyersanyagellátás biztosítása.


2001



A Nestlé felvásárolja az amerikai Ralston Purina állateledel vállalatot és a Nestlé Friskies Petcare-rel egyesítve létrehozza új piacvezető állateledel üzletágát, a Nestlé Purina Petcare-t.


2002



A jégkrém üzlet 1990-es években végrehajtott bővítését követően a Nestlé megszerzi a Häagen-Dazs prémium jégkrém gyártó forgalmazási jogait az Egyesült Államokban és Kanadában, majd 2003-ban megvásárolja a Mövenpick és Dreyer's Grand Ice Cream márkát. 2,6 millárd dollárért a vállalat birtokába jut a Chef America fagyasztott élelmiszeripari vállalat.