1960-1980


Gyorsfagyasztott ételektől a gyógyászati készítményekig


Az akvizícióknak köszönhetően a Nestlé olyan gyorsan növekedő területekre is belép, mint a fagyasztott ételek, és emellett hagyományos tej, kávé és konzervélelmiszer üzletágát is fejleszti. Az 1970-es években a vállalat a gyógyszer- és kozmetikaiparban is megjelenik. Aktivista csoportok kritikájának a kereszttüzébe kerül, melyek etikátlannak nevezik a csecsemőtápszer marketingjét. A Nestlé a későbbiekben az egyik elsők között alkalmazza minden üzletágában a WHO anyatej-helyettesítőkre vonatkozó kódexét.

1960



Egyre több háztartásban van fagyasztó, így megnő a jégkrémek iránti kereslet. A növekedést kihasználva a Nestlé felvásárolja a német Jopát és a francia Heudeber-Gervais-t, majd 1962-ben a svájci Frisco márkát. A vállalat megszerzi a brit konzervélelmiszer gyártó Crosse & Blackwellt.


1962



A Nestlé a svéd tulajdonú Marabou-tól megveszi a Findus fagyasztott élelmiszer márkát és forgalmazását kiterjeszti a nemzetközi piacokra. A Findus az első között kezdett fagyasztott élelmiszerek forgalmazásába Európában 1945-ben.


1968

A hűtött tejtermékek népszerűsége egyre nő, a Nestlé megveszi a francia Chambourcy joghurt gyártót. A Chambourcy az 1970-es évek elején jelent meg az egészség- és súly-tudatos fogyasztókat célzó Sveltesse joghurtcsaláddal.


1969

A francia Vittel ásványvíz márkában való részesedésszerzéssel a Nestlé belép az ásványvíz piacra.


1973



Az angolszász piacok konzerv- és fagyasztott élelmiszer portfóliójának megerősítésére a Nestlé átveszi a Stouffer Corporation amerikai fagyasztott élelmiszer vállalatot és a Libby, McNeill & Libby konzervgyárat 1976-ban.


1974

Történetében először a Nestlé az italok és élelmiszerek mellett tovább diverzifikálódik és a L'Oréal kisebbségi részvényeseként megjelenik a globális kozmetikaiparban is.

Megkezdődik a Maggi termékek bércsomagolása a Debreceni Konzervgyárban.


1977

A vállalat immár Nestlé S.A. néven, az amerikai gyógyszer- és szemészeti termékeket gyártó Alcon Laboratories felvásárlásával folytatja tovább diverzifikációs stratégiáját. Az anyák között tapasztalható csökkenő szoptatási hajlandóság miatt néhány aktivista megkérdőjelezi a csecsemőtápszer gyártó vállalatok, köztük a Nestlé marketing stratégiáját. 1977-ben a Nestlé termékek bojkottjára szólítanak fel.


1980

Magyarországra megérkezik a Nesquik termékek első importja Brazíliából.