1939-1947


A vihar átvészelése


A második világháború 1939-es kitörése gyakorlatilag minden piacra hatással volt, de a Nestlé & Anglo-Swiss a nehéz körülmények között is folytatta tevékenységét, kiszolgálva a civil lakosokat és a fegyveres erőket. A vállalat 1947-ben felveszi a Maggi leveseket és ételízesítőket a termékpalettájára és felveszi a Nestlé Alimentana nevet.

1939



Attól tartva, hogy a tengelyhatalmak elfoglalják Svájcot a Nestlé & Anglo-Swiss néhány vezetőjét az amerikai Stamfordba helyezi át, ahol a háború alatt a vállalat második központja működik. Az Európában folyó harcok ellehetetlenítik a Nestlé európai export tevékenységét, így a cég az afrikai és ázsiai piacokat az Egyesült Államokból és Ausztráliából szolgálja ki, és kiterjeszti latin-amerikai tevékenységét.


1942-1945



A második világháború kezdetben visszaveti a Nescafé forgalmát, de a háború elhúzódásával a forgalom visszaáll: az Egyesült Államok hadba lépésével a márka gyorsan népszerűvé válik az amerikai katonák között. A háború végén a Nescafé is része a Japánnak és Európának nyújtott segélycsomagnak. A Nestea az 1940-es évek elején jelenik meg.


1947



A Nestlé & Anglo Swiss egyesül a Maggi leveseket, erőleveseket és ételízesítőket gyártó svájci Alimentanával, és felveszi a Nestlé Alimentana nevet. Az Alimentana története 1884-re nyúlik vissza, amikor az alultápláltság csökkentésére Julius Maggi fehérjegazdag szárított levest fejlesztett ki. 1895-ben pedig már a magyar újságokban is megjelent MAGGI hirdetés.