1919-1938


Válság és lehetőség


A háború után a konzervtej iránti kereslet csökken s ez súlyos válságot okoz a Nestlé & Anglo-Swissnél 1921-ben. Bár a vállalat kilábal a válságból az 1929-es Wall Street-i tőzsdekrach miatt zuhan a fogyasztók vásárlóereje. Ennek ellenére a korszak számos pozitív fejleménnyel szolgál: a vállalat vezetősége professzionalizálódik, a kutatás központosításra kerül és olyan úttörő termékekkel jelenik meg a cég a piacon, mint a Nescafé.

1921-1922



A zuhanó áraknak és magas készletszinteknek köszönhetően a Nestlé & Anglo-Swiss addigi első és azóta egyetlen pénzügyi veszteségét könyvelte el 1921-ben. Louis Dapples bankár válságkezelőként csatlakozik a vállalathoz és arra ösztönzi a társaságot, hogy történetében először profi vezetőket alkalmazzon. Az irányítás központosításra kerül, a kutatást pedig egy helyszínre vonják össze, a svájci Vevey-be.


1927

A szerencsi Magyar Kakaó és Csokoládégyár Rt. elkezdte gyártani a BOCI csokoládét.


1928

Védjegyeztetésre került a magyar piacon a cicás Szerencsi kakaópor, szintén a szerencsi Magyar Kakaó és Csokoládégyár Rt. terméke.


1929



A vállalat felvásárolja a Peter-Cailler-Kohlert, Svájc legnagyobb csokoládégyárát, melynek története 1819-re nyúlik vissza, amikor François Louis Cailler megalkotta az ország első, Cailler névre hallgató csokoládémárkáját. A csokoládé ezentúl a Nestlé & Anglo-Swiss üzleti tevékenységének szerves része.


1934



Ausztráliában megjelenik a piacon a malátás csokoládéital, a Milo, mely olyan sikeres, hogy a későbbiekben a társaság más piacokra is exportálja. A két világháború közti időszakban a vállalat tovább fejleszti a bébiételeit és csecsemőtápszereit, és 1934 Pelargon néven megjelenik az emészthetőség megkönnyítésére tejsavbaktériumokkal dúsított, csecsemőknek szánt teljes tejpor.


1936



A svájci csokoládé piacon kialakult erős verseny hatására a Nestlé-Peter-Cailler-Kohler innovációjaként piacra kerül a Galak fehér csokoládé, majd a következő évben a Rayon mézes és légbuborékos csokoládé. Az 1930-as években a vitaminok jelentik az egészséges termékek egyik legfőbb vonzerejét, így a Nestlé 1936-ban megjelenik a piacon a Nestrovit vitaminkiegészítővel.


1938



Megjelenik a Nescafé, a „valódi kávéból készült porkivonat“, amely megtartja a kávé természetes ízét, de egyszerűen forró víz hozzáadásával elkészíthető. A termék Max Morgenthaler fejéből pattant ki, aki 1929-ben kezdett rajta dolgozni, amikor a brazil kormány felkérte a Nestlé & Anglo-Swiss vállalatot, hogy a dolgozzon ki valamilyen felhasználási lehetőséget a hatalmas kávéfeleslegre.