150 éves a Nestlé

Egy úttörő innováció története és hatása a „Jó étellel teljes az élet“ koncepció forradalmára 
Svájc, 1867: egy édesanya nem tudja szoptatni koraszülött csecsemőjét. Ez kifejezetten aggasztó ebben a korban, amikor számos csecsemő hal meg a megfelelő anyatej-pótló szerek hiányában kialakult alultápláltság miatt. Henri Nestlé, amikor tudomást szerzett az esetről az újonnan kidolgozott „farine lactée“ csecsemőtápszert kínálja a kicsinek. Ez az egyetlen dolog, amit az újszülött képes megemészteni, és ennek köszönhetően életben marad. 

 

Nestlé sikerének a híre gyorsan terjed. Eltökéltségének, elkötelezettségének és úttörő szellemének köszönhetően virágzó vállalatot épít fel. Életmentő innovációja a modellje mindannak, ami a Nestlé következő 150 évét jellemzi és bizonyítja a vállalat abbéli képességét, hogy megfelelően kielégítse és előre feltérképezze a fogyasztók változó igényeit. 

Ma a világon több mint egy milliárd adag Nestlé termék fogy naponta. A vállalat jelenleg 197 országban működik szerte a világon és mintegy 340 000 főt foglalkoztat. Ez nagyon messze van a Henri Nestlé által a svájci Vevey-ben alapított kis vállalattól. Ezzel együtt a Nestlé továbbra is ugyanazokat az értékeket vallja, illetve híres „fészek“ logóját és székhelyét megőrizte. 

A gyermekévek egy iparosodott korban 
A Nestlé igazi története 1866-ban kezdődik, amikor az Anglo-Swiss Condensed Milk Company Európában elsőként jelent meg a piacon sűrített tejjel, amely életmentő lehetett abban a korban, még a hűtőszekrények feltalálása előtt, amikor a friss tej szállítás közben könnyen megromolhatott. Az Anglo-Swiss 1905-ben összeolvadt a Nestlével és létrejött a Nestlé & Anglo-Swiss Milk Company, amelyből aztán 1977-től kialakult a Nestlé. 

A vállalat kezdeti sikereit olyan modern gyárakba történő beruházásoknak köszönheti, melyek képesek voltak a tudományos kutatások alapján fejlesztett termékek hatékony előállítására . A vasúti hálózat fejlődése és a gőzhajók térhódítása világszerte újabb városok piacait nyitotta meg a Nestlé & Anglo-Swiss előtt, míg a vállalat modern reklámhordozók – újságok, magazinok, óriásplakátok – hatékony alkalmazásával tájékoztatta a fogyasztókat termékeinek előnyéről. Ezen termékelőnyök közé tartoztak a tápanyag-gazdagság, a minőség, biztonság, megfizethetőség és az íz, melyek – néhány szükséges frissítéstől eltekintve – ma is sikerünk alapját biztosítják.

 

 A Nestlé termékei ezek mellett egy további előnyt is nyújtottak: ez pedig a kényelem. Mindez különösen a második világháborút követően vált fontossá, amikor egyre több nő vállalt munkát és megnőtt a könnyen elkészíthető ételek iránti kereslet. 

„Kezdje a napot Nescaféval“ – erre már 1938-ban megnyílt a lehetőség, ugyanis ekkor jelent meg a világ első, egyszerűen csak forró víz hozzáadásával elkészíthető tökéletes, azonnal oldódó kávéja. 1948-ban már a hideg és meleg tejben egyaránt könnyen oldódó kakaópor, a Nesquik is megjelent a boltok polcain.
1957-ben pedig már biztos helye volt a családok konyhájában a nagy sikerű konzerv Maggi tészta készételeknek. 

Segítség a konyhában 
Noha a konzervételek nem jelentettek újdonságot, a tápláló konzervételek igen, így ez a szegmens kiemelt növekedést biztosított a Nestlé számára. Ezek az élelmiszerek hosszan tárolhatóak, könnyen melegíthetők, sőt még hidegen is ízletesek voltak. A konzerveket szállítani is egyszerűbb volt, így – akár egy bögre Nescafé mellett – még kempingezés során is fogyaszthatók voltak. Mindezek a termékek hozzájárultak a mai modern világ és életstílus kialakulásához és az élet már soha nem lett ugyanolyan. 

 

Az 1960-as évektől, ahogy a háztartási hűtőszekrények és fagyasztók egyre népszerűbbek lettek a családok körében, már a Nestlé fagyasztott élelmiszereit és jégkrémeit is élvezhették a családok. A Nestlé 1986-ban, a prémium kávé által nyújtott élményt megváltoztató forradalmi Nespresso rendszer megalkotásával ennél még eggyel előrébb lépett. 

A Nespresso ismét egy olyan innováció a Nestlétől, amely teljesebbé teszi a fogyasztók életét, mindenhol, minden nap. Olyan élvezetet nyújt, amit leginkább a csokoládé által biztosított élményhez hasonlíthatunk. A Nestlé ez utóbbi kulcsüzletágát 1904-ben indította el, amikor a Peter & Kohler export forgalmazását átvette, majd olyan márkákkal bővítette, mint a Cailler és a KitKat

 

Célzott táplálkozás: az élelmiszerek jövője
Jelenleg a Nestlé sokszínű portfóliójában ásványvizek, tejtermékek, üdítőitalok, édességek, állateledelek, sőt bőrápolási termékek is megtalálhatók. A vállalat 2011-ben a Nestlé a táplálkozás és egészségvédelem szem előtt tartásával kifejlesztett, az agy optimális tápanyag-ellátását vagy az egészséges öregedést elősegítő termékekre koncentrálva létrehozta Klinikai tápszer üzletágát és ezzel kiterjesztette a Táplálkozás, Egészség és Jóllét területén betöltött vezető szerepét.