Nestlé - 9 hónap értékesítése: 6,1%-os az árbevétel-növekedés, az egész éves célkitűzéseink megvalósulása beigazolódni látszik

To Press Releases listBudapest,okt. 17, 2012

• Az értékesítés 11%-kal növekedett 67,6 milliárd svájci frankra.
• 6,1%-os árbevétel-növekedés, 2,9%-os valós belső növekedés
• Az árbevétel-növekedés a feltörekvő piacokon 11,7%-ra, a fejlett országok piacain pedig 2,4%-ra tehető.
• Az egész évre szóló előrejelzések beigazolódtak: 5–6%-os árbevétel-növekedés, jobb haszonkulcs és magasabb egy részvényre jutó hozam stabil valutákban számítva.

Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója: „A Nestlé növekedése az év első kilenc hónapjában az elvárásainknak megfelelő volt. Ez annak köszönhető, hogy folyamatosan fejlesztjük képességeinket az innováció, a forgalmazás, valamint a fogyasztók iránti elkötelezettségünk terén. Sikerült 10% fölötti növekedést elérnünk a feltörekvő piacokon, ahol egyre inkább kiterjesztjük piaci jelenlétünket, és szélesítjük termékkínálatunkat. A kedvezőtlen gazdasági kilátások és az alacsony fogyasztói bizalom ellenére növekedést tudtunk elérni a fejlett országok piacaira jellemző kiélezett verseny közepette is. A valós belső növekedés terén tapasztalt töretlen lendületünknek, valamint a nyersanyagárak okozta költségnyomás enyhülésének köszönhetően tartani tudjuk magunkat az éves előrejelzéseinkhez.”

Vevey, 2012. október 18. – 2012 első kilenc hónapjában a Nestlé Csoport árbevétel-növekedése 6,1% volt, amely 2,9%-os valós belső növekedést és 3,2%-os árképzési növekedést jelent. A devizaárfolyamok 2,2%-kal járultak hozzá a növekedéshez, ez évben először pozitív értéket mutatva. A felvásárlások – az eladások levonása után – 2,7%-os hozzájárulást jelentenek. A Csoport összesített forgalma 11,0%-os növekedéssel 67,6 milliárd svájci frankra emelkedett.

Üzleti teljesítmény áttekintése
A Nestlé Csoport a világ minden régiójában tovább növekedett: Észak- és Dél-Amerikában az árbevétel-növekedés 6,1% volt, Európában 2,5%, Ázsiában, Óceániában és Afrikában pedig 10,8%. A feltörekvő piacokon 11,7%-os, a fejlett piacokon 2,4%-os növekedést sikerült elérni.

Régiós adatok: Európa

11,2 milliárd svájci frankos értékesítés, 1,9%-os árbevétel-növekedés, 0,5%-os valós belső növekedés

• A régió innovációs platformjai – különösen az italok és az állateledelek terén – továbbra is növekedést mutattak, a kedvezőtlen gazdasági helyzet ellenére.
• A nyugat-európai régió főbb piacai közül Nagy-Britanniában, Franciaországban és Svájcban kiemelkedő teljesítményt tudtunk nyújtani. Görögországban és a Benelux államokban is növekedést értünk el.
Közép- és Kelet-Európában Oroszország, Ukrajna, az adriai régió, valamint Románia mind pozitív eredményt tudott felmutatni.
• Jelentős növekedés volt megfigyelhető számos termékkategóriában. Kávékészítmények terén a Nescafé instant kávé és a Nescafé Dolce Gusto is remekül teljesített. A jégkrém-termékek értékesítése a lassú szezonkezdés után fellendülést mutatott a harmadik negyedévben. A Wagner és a Buitoni pizza márkák kiemelkedően teljesítettek a fagyasztott termékek piacán. A PPP-termékek szintén a növekedés kulcsfontosságú mozgatórugói voltak a régióban, különösen Oroszországban, Nagy-Britanniában és az ibériai térségben. Az állateledelek értékesítési növekedése Európa-szerte töretlen.

9 hónap értékesítése – Áttekintés

Jan.-Szept. 2012

Értékesítés
             millió CHF-ben

Jan.-Szept. 2011

Értékesítés
             millió CHF-ben

Jan.-Szept. 2012

Árbevétel-növekedés
             (%)

Jan.-Sept. 2012

Valós belső volumen-változás (%)

Piaci szegmensenként

  • Észak- és Dél-Amerika

            20’892

             19’131

+5.5

+0.4

  • Európa

            11’198

             11’114

+1.9

+0.5

  • Ázsia, Csendes-óceáni térség, Afrika

            13’951

             11’082

+9.4

+6.3

Nestlé Waters

              5’584

              5’084

+5.8

+4.0

Nestlé Nutrition

              5’831

              5’412

+6.6

+2.4

Egyéb

            10’112

              9’066

+8.9

+6.3

Csoport/ folytatódó tevékenységek összesen

67’568

             60’889

              +6.1

             +2.9

Termékcsoportonként

Instant és folyékony italok

            14’441

             13’050

              +9.5

             +5.7

Palackozott víz

              5’588

              5’089

              +5.8

             +4.0

Tejtermékek és jégkrém

            14’083

             12’159

              +6.4

             +1.3

Csecsemőtápszerek, bébiételek és klinikai tápszerek

              7’921

              7’188

              +6.7

             +3.4

Készételek és konyhai termékek

            10’419

             10’045

              +1.0

              -0.9

Édességek

              7’166

              6’282

              +4.7

             +2.7

Kisállat-gondozás

              7’950

              7’076

              +7.8

             +4.3

Csoport/ folytatódó tevékenységek összesen

            67’568

             60’889

              +6.1

             +2.9


Teljes anyag angol nyelven: http://www.nestle.com/Media/PressReleases/Pages/AllPressRelease.aspx?PageId=297