Sort by
Sort by

Magyar fűszerpaprikát vásárol a Nestlé

Vissza a sajtóközleményekre
Budapest

Idén több mint 100 tonna hazai fűszerpaprikát vásárol a Nestlé európai hálózata mintegy 400 000 euró értékben. A konyhai termékeket gyártó üzletág számára a 100 százalékban magyar tulajdonú Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft. szállít. A magyar paprika felhasználásával készült MAGGI termékek nyolc európai országba jutnak el, a hazai boltokba idén várhatóan közel 800 tonna paprikával fűszerezett termék (ételízesítő, leveskocka és egyéb konyhai termék) kerül.

Több mint 100 tonna fűszerpaprikát vásárol idén a Nestlé európai hálózata egy magyar beszállítótól. A hungarikumnak számító fűszer felhasználásával a háziasszonyok dolgát megkönnyítő, magyaros ízvilágú termékek készülnek a hazai mellett hét európai ország fogyasztói számára. A magyar paprika többek között az itthon komoly hagyományokkal rendelkező leves- és ízesítő kockákba  kerül. A vállalat konyhai termékeket gyártó üzletága – a MAGGI – közel 100 féle termékkel van jelen Magyarországon, a leveskockák piacán 54,5% részesedést tudhat magáénak. A 2012-es tervek szerint a fűszerpaprika felhasználásával készülő leves- és ízesítő kockákból összesen 250 tonna kerül majd a hazai polcokra. Mindemellett a kifejezetten magyar ételek fűszerezésére kifejlesztett MAGGI Piros Magyaros Ízvarázs ételízesítő is hazai pirospaprikával készül, ami tovább erősíti a jellegzetes magyar ízek kiteljesedését.



A Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft. 2006 óta szállít jó minőségű fűszerpaprikát a Nestlé számára. A 100 százalékban magyar tulajdonú, 40 főt foglalkozó kisvállalkozás a paprikát közvetlenül a hazai termelőktől vásárolja, a feldolgozást, őrlést és a csomagolást pedig szegedi üzemében végzi. Tavaly több mint 1000 tonna árut értékesített, ennek jelentős hányadát adta a Nestlé-együttműködés. „A valaha szebb időket megélt hazai fűszerpaprika-ágazat komoly nehézségekkel küzd, hiszen az olcsó ázsiai vagy dél-amerikai áruval kell felvennünk a versenyt. Azonban az olyan partnereink, mint például a Nestlé, a kiváló ízt és a különleges aromát részesítik előnyben, és ragaszkodnak a magyar minőséghez.” – mondta el Szokol Lajos, a Rubin Kft. ügyvezető igazgatója.