Megjelent a harmadik Fenntarthatósági és Közös Értékteremtés jelentés

To Press Releases listBudapest,dec. 7, 2011

A Nestlé Hungária kiadta harmadik, 2010. évre vonatkozó fenntarthatósági jelentését. A vállalat a kiadványban nyilvánosan beszámol társadalmi felelősségvállalási tevékenységéről, melynek a kiegyensúlyozott táplálkozás és az egészséges életmód támogatása mellett részét képezi a környezetvédelem is. A jelentés készítése során idén először a GRI 2010-ben publikált élelmiszer-ipari kiegészítő indikátorai is szerepeltek.

A Nestlé Hungária Kft. egész működését átható Közös Értékteremtés szemlélet azon az elven alapul, hogy hosszú távú üzleti siker csak akkor lehetséges, ha a részvényesek és a társadalom érdekei összhangban vannak.
Ezen elveket követve a Nestlé célja, hogy termékei ízletesek és táplálóak legyenek, gyártásukkal pedig a lehető legkevésbé terheljék a környezetet. Ennek érdekében a vállalat folyamatosan törekszik környezeti teljesítményének javítására. Vízfogyasztásának, nem megújuló forrásból származó energia-fogyasztásának, üvegházhatásúgáz-kibocsátásának csökkentésére, a hulladéktermelés megelőzésére és a termékcsomagolások környezeti hatásainak javítására.

A most megjelent, a Global Reporting Initiative (GRI) által kidolgozott nemzetközi fenntarthatósági jelentési szabvány „B” szintjét teljesítő Fenntarthatósági és Közös Értékteremtés Jelentés részletesen beszámol a vállalat 2010. évi társadalmi és környezetvédelmi teljesítményéről. A jelentés összeállításában idén először a GRI 2010-ben publikált élelmiszer-ipari kiegészítő indikátorai is szerepeltek.

A Nestlé főbb eredményei, többek között ezekről is olvashat a jelentésben:

Gazdasági teljesítmény
• A Nestlé az elhúzódó gazdasági válság ellenére is fenn tudta tartani hazai munkaerő-állományát és továbbra is több mint 1 300 főt foglalkoztatott 2010-ben.
• Sőt, az idei évben további, több mint 200 új munkahelyet teremtett a büki gyár bővítésével.
• A Nestlé a Figyelő, az Aon Hewitt és az AIESEC Magyarország Munkáltatói Márka Kutatásában a Legvonzóbb Vállalat lista alapján a harmadik helyen végzett.

A kiegyensúlyozott étrend megvalósításának támogatása
• 2010-ben 38 termék receptjét újította meg abból a célból, hogy azok minél inkább megfeleljenek a korszerű táplálkozás irányelveinek. Ide sorolható például a sótartalom és egyes adalékanyagok felhasználásának csökkentése, az egészségesebb ételkészítési módszerek népszerűsítése vagy a mértékletes édességfogyasztás támogatása.
• 2010-ben számos új termékkel jelent meg a piacon. Ezek közé tartozik a NESCAFÉ Green Blend kávé, amely természetes polifenolokat tartalmaz. Valamint új ízekkel bővült a zsiradék hozzáadása nélkül, sütőzsákban készíthető MAGGI Omlós Fortélyok család is.
• A vállalat tovább folytatta úttörő és a szakértők által is elismert, az egészséges táplálkozás és életmód oktatását elősegítő Nutrikid iskolai oktatási programját, amely 2010-ben iskolai egészségnevelési felméréssel is kiegészült. 2003 óta közel 2 900 általános iskola közel 320 000 diákja tanult már a programmal.
• A vállalat munkatársainak szóló, az egészséges táplálkozást fókuszba állító globális NQ tréning (NQ=Nutritional Quotient) programjának 2010-re tervezett célja teljesült, vagyis a budapesti irodában dolgozó kollégák teljes létszámban elvégezték az alapozó képzést. 2007 óta pedig összesen 914 fő vett részt NQ tréningeken.

Gyári eredmények
• A Nestlé hazánkban található gyáraiban, a szerencsi (italporgyártás) és a diósgyőri (üreges figurák) gyárakban 2010-ben egyetlen munkaidő-kieséssel járó baleset sem történt.
• Tovább csökkent a gyárak abszolút és terméktonnánkénti vízfogyasztása is: 2006-hoz képest 32 százalékkal csökkent a teljes vízkivétel.
• A Nestlé Waters hazai leányvállalata, a Kékkúti Ásványvíz Zrt. 1 liter ásványvíz palackozásához 35 százalékkal kevesebb vizet használ fel, mint öt évvel ezelőtt. Az elmúlt hét évben 394 000 köbméter vizet takarított meg, ez több mint 150 olimpiai úszómedence feltöltéséhez elegendő mennyiség.
• A szerencsi gyárban több mint 120 millió Ft beruházással a jelenlegi termelési igényekhez igazították a még a 90-’es évekből származó hűtési rendszert és a gőzkazánt. A beruházástól 2011-től 5 182 GJ energiát és mintegy 8 millió Ft-os megtakarítást remél a vállalat.

Adományozás
• A civil szférának juttatott termékadományok értéke 2010-ben mintegy 42 600 000 forintot tett ki (önköltségi áron).
• A 2010. októberi Devecsert és Kolontárt érintő iszapkatasztrófát követően a két település házi kedvenceinek ellátását több mint 20 millió Ft összértékű adománnyal támogatta a vállalat Purina üzletága.

„Fontosnak tartjuk, hogy a jelen gazdasági helyzetben is fenntartsuk, és ahol lehet, fejlesszük fenntarthatósági és közös értékeket teremtő tevékenységeinket. A jövőben is elsődleges szempontunk, hogy termékfejlesztéseinkkel, oktatóprogramjainkkal hozzájáruljunk a magyar lakosság egészségtudatosabb életvezetésének kialakításához. Ennek érdekében továbbra is szorosan együttműködünk a témában érdekelt szakmai szervezetekkel. Kiemelten figyelünk arra, hogy segítsük magyar beszállítóinkat környezetvédelmi és társadalmi teljesítményük javításában. A Nestlé Hungária Kft. idén ünnepelte megalakulásának 20 éves évfordulóját - hiszünk abban, hogy a magyar társadalom érdekeire figyelve további sikereket érhetünk el együtt a következő évtizedekben is” – mondta el Suhajda Krisztina, a Nestlé Hungária Kft. kommunikációs vezetője.
A Nestlé örömmel veszi a jelentéssel kapcsolatos kérdéseket, megjegyzéseket, javaslatokat. 
A jelentés letölthető INNEN.

A Nestlé Hungária Kft.-ről dióhéjban:
A Nestlé Hungária Kft. a Nestlé S.A. leányvállalataként jött létre 1991-ben – mára Magyarország vezető élelmiszeripari vállalataként olyan nagy múltú sikermárkákkal van jelen a piacon, mint például a Balaton, a Boci, a Kit Kat, a Nescafé, a Nesquik és a Maggi. A Nestlé négy magyarországi gyárában összesen több mint 1600 embert foglalkoztat. Szerencsen kakaó- és kávétermékeket, Diósgyőrben üreges csokoládéfigurákat, Bükön állateledelt állít elő, Kékkúton pedig ásványvizet palackoz. www.nestle.hu

A Nestlé Csoportról röviden:
A Henri Nestlé által 1866-ban alapított Nestlé hosszú távú szemlélete révén immár a világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata. A Nestlé 2009-ben 6,2 százalékos árbevétel-növekedést ért el.  A Nestlé Csoport működését a Nestlé Üzleti Alapelvek szerint szervezi. Ennek lényege a fenntartható növekedést előtérbe helyező szemlélet, a jogszabálykövető üzleti gyakorlat és a folyamatos törekvés a legjobb minőség elérésére. A Nestlé Csoport működteti a világ legnagyobb magántulajdonú élelmiszeripari kutatási-fejlesztési hálózatát, amelynek központja a Lausanne-i Nestlé Research Center. Itt 50 nemzet 300 tudósa dolgozik a folyamatos fejlesztéseken, új kutatásokon.