A teljes 2014. év: 4,5% nettó árbevétel-növekedés, a kereskedelmi tevékenység haszonkulcsa 10 bázisponttal, árfolyamhatás nélkül számolva 30 bázisponttal nőtt

To Press Releases listBudapest,febr. 19, 2015

• 91,6 milliárd CHF forgalom
• 4,5%-os nettó árbevétel-növekedés, 2,3%-os volumen-növekedés
• A kereskedelmi tevékenység haszonkulcsa 10 bázisponttal 15,3%-ra nőtt, az árfolyamhatás nélkül számolva 30 bázispontra nőtt.
• Az árfolyamhatások nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamnövekedés 4,4% volt.
• 14,7 milliárd CHF erős működési cash flow
• Az egy részvényre jutó osztalék javasolt összege 2,20 CHF-re emelkedett
• A 2015-re vonatkozó terveink szerint 5% körüli nettó árbevétel-növekedésre és magasabb haszonkulcsra, árfolyamhatás nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamra és tőkehatékonyságra számítunk.

Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója: „Az elmúlt évek jó ütemű növekedésére alapozva jó eredményeket értünk el gyenge kereskedelmi környezetben. Ez a Nestlé belső erejét, köztük a dolgozóink elkötelezettségét, a globális jelenlétünket, a portfóliónk erősségét és az innovációink minőségét bizonyítja. Míg rövid távon is jól teljesítettünk, továbbra is szem előtt tartjuk a hosszú távú célokat és megszilárdítjuk a jövőbeli növekedés alapjait. Számításaink szerint 2015-ben az előző évhez hasonlóan 5% körüli nettó árbevétel-növekedésre és magasabb haszonkulcsra, árfolyamhatás nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamra és tőkehatékonyságra tervezhetünk.”

A csoport eredményei

2014-ben a Nestlé nettó árbevétel-növekedést 4,5% realizált, 2,3% volumen-növekedés és 2,2% árképzés eredményeként. A forgalom a -5,5% negatív árfolyamváltozásnak köszönhetően 0,6%-kal csökkenve 91,6 milliárd CHF volt. Az akvizíciók és a vagyontárgyak eladásának nettó eredménye további 0,4%-kal járultak hozzá a forgalmunkhoz.

• A Csoport kereskedelmi tevékenységének eredménye 14,0 milliárd CHF volt, amely 10 bázispontos növekedéssel 15,3%-os haszonkulcsot, illetve árfolyamhatás nélkül számolva 30 bázispontos növekedést jelent.
• Az eladott áruk önköltsége a forgalom százalékában 30 bázisponttal csökkent, melynek hajtóerejét a termékmixre és árképzésre vonatkozó intézkedések, valamint a Nestlé Folyamatos Kiválóság elvén alapuló megtakarítások jelentettek, melyek a nyersanyag költségek növekedését nem csak ellentételezték, de túl is szárnyalták.
• Szállítási és raktározási költségeink 10 bázisponttal nőttek.
• Az összes marketing és adminisztratív költségünk a márkáink fogyasztók felé irányuló marketing támogatás bővítésének köszönhetően 10 bázisponttal nőttek.
• A nettó nyereség 4,4 milliárd CHF-el 14,5 milliárd CHF-re emelkedett. Ez a növekedés a L'Oréalban lévő részesedésünk egy részének értékesítéséből realizált nyereséget, valamint a Galderma azon 50%-nak újraértékeléséből származó hasznot is tartalmazza, mely már akkor a tulajdonunkban volt, amikor a Csoport teljes körű tulajdonosa lett a vállalatnak. Az egy részvényre jutó nyereség 44,6%-kal magasabb, 4,54 CHF-os szintre jutott.
• Az egy részvényre jutó, árfolyamhatás nélkül számolt hozam 4,4%-kal emelkedett.
• A Csoport működési cash flow-ja továbbra is erős, 14,7 milliárd CHF.

Az üzleti teljesítmény áttekintése

• A Nestlé Csoport változatos nettó árbevétel-növekedést realizált: 5,4% Észak- és Dél-Amerikában, 1,9%-ot Európában és 5,7%-ot az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai térségben. A fejlett piacokon 1,1%-os növekedést és 51,4 milliárd CHF forgalmat értünk el. A feltörekvő piacainkon 8,9%-os növekedést és 40,2 milliárd CHF forgalmat realizáltunk.
 
• A Csoport 2,3% volumen növekedést ért el Észak- és Dél-Amerikában, 2,4%-ot Európában és 2,4%-ot az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai térségben.

• 2014. során a Nestlé klinikai tápszer üzletágát a Nestlé Skin Health létrehozásával tettük teljessé és terjesztettük ki a már meglévő élelmiszeripari és italgyártó üzletünket annak a stratégiai célkitűzésünknek megfelelően, hogy a világ elismert vezető Táplálkozás, Egészség és Jóllét vállalatává váljunk.

• Ezen túlmenően Igazgatósági szinten is bevezettük a Nestlé Üzleti Kiválóságot, s ezzel koncentráltuk az üzleti támogató szolgáltatásainkat. Ez a lépés lehetővé teszi a méretgazdaságosság jobb kihasználását, a strukturális költségeink csökkentését, a támogató szolgáltatások minőségének javítását, illetve az erőforrások felszabadítását a növekedés elősegítése érdekében és azért, hogy a piacok igazán a kereslet generálására koncentrálhassanak.

Európa

15,2 milliárd CHF árbevétel, 1,5% árbevétel növekedés, 2,2% volumen növekedés; 15,3% kereskedelmi árrés, +30 bázispont csökkenés.
• A piaci helyzet tükrében a növekedés mértéke megfelelő, hajtóerejét az innováció és a prémium márkák jelentették. Az európai kereskedelmi környezet továbbra is változékony és intenzív, a deflációs nyomás év közben növekszik, míg a fogyasztói bizalom nagyon törékeny, mely beszűkíti az árképzés terén alkalmazható rugalmasságot.

• A nyugat-európai régió növekedését Franciaország, Svájc, Ausztria és Hollandia jó teljesítménye, valamint a spanyol és portugál piac feléledése is segítette. Ehhez képest az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország és Görögország nagyobb kihívásokkal birkózott. Az Állateledel üzletág és a Nescafé Dolce Gusto egész Nyugat-Európában erősen teljesített, és markáns növekedést hozott számos kategóriában az innováció. Ezek között kiemelendő a Nescafé Gold és az Azzera prémium instant kávé, a Fresh Up és Buitoni Fiesta fagyasztott pizza, a Maggi snackek és tészták a konyhai termékek üzletágban, valamint a Les Recettes de l'Atelier prémium táblás csokoládé bevezetése.

• A közép- és kelet-európai piacon a romló gazdasági környezet ellenére Oroszország és Ukrajna jelentette a növekedés fő hajtóerejét. Kiemelendő az Állateledel üzletág, az instant kávék közül a Nescafé Dolce Gusto, különösen a Gold Blend, valamint az édesség üzletágon belül a KitKat. A konyhai termékek üzletágon belül a Maggi Papirusz fűszerpapírok folyamatos bevezetése továbbra is jól halad.

• Az Állateledel üzletág változatos növekedést produkált a zónában, tovább erősítve a pozícióit különösen a prémium kategóriában a Felix, Purina ONE és Gourmet márkával, valamint a jutalomfalatokkal.

• Európában a kereskedelmi tevékenység haszonkulcsa 30 bázisponttal emelkedve 15,3% volt, tükrözve a volumen-növekedés kihasználása terén és a hatékonyság folyamatos javítása útján elért eredményeinket.