A Nestlé kilenc havi forgalma: széles skálán mozgó, 4,5%-os nettó árbevétel növekedést realizáltunk a változékony kereskedelmi környezetben

To Press Releases listBudapest,nov. 16, 2014

• 66,2 milliárd CHF forgalom mellett 4,5% nettó árbevétel-növekedés és 2,3% volumen-növekedés történt.
• Ez a fejlett, valamint feltörekvő piacokon 0,5%, illetve 9,5% növekedést jelent.
• A vállalat teljes évre vonatkozó kilátásai változatlanok, a cég továbbra is 5% körüli nettó árbevétel-növekedésre és magasabb haszonkulcsra, árfolyamhatás nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamra és tőkehatékonyságra számít.

Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója: “A jelenlegi változékony, minden hátszél nélküli kereskedelmi környezetben sikerült jó, széles skálán mozgó növekedést elérnünk. Miközben a mai teljesítményre összpontosítunk üzletvitelünk jövőjének megerősítését és a megfelelő átalakítását célzó döntéseket hoztunk. Létrehoztuk a Nestlé üzleti kiválóság elvét Nestlé Business Excellence) a méretünkből adódó jobb kihasználása és annak biztosítása érdekében, hogy piacaink a saját növekedésükre tudjanak összpontosítani. A kemény környezet ellenére a vállalat teljes évre vonatkozó kilátásai változatlanok, a cég továbbra is 5% körüli nettó árbevétel-növekedésre és magasabb haszonkulcsra, árfolyamhatás nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamra és tőkehatékonyságra számít.

Az üzleti teljesítmény áttekintése

2014. első kilenc hónapjában 2,3%volumen-növekedés és 2,2% árképzés eredményeként a nettó árbevétel-növekedés 4,5% történt. A forgalom – a 7,5%-os, jelentős negatív árfolyamváltozásnak köszönhetően – 66,2 milliárd CHF volt, emellett az akvizíciók és a vagyontárgyak eladásának nettó eredménye további 0,1%-kal szűkítette a forgalomnövekedést. Mindennek eredményeképpen az összes forgalomnövekedés -3,1% volt.
Minden térségben tovább növekedtünk: A Csoport 5,1% növekedést ért el Észak- és Dél-Amerikában, 1,4%-ot Európában és 6,5%-ot az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai térségben. A fejlett piacok 0,5%-kal, a feltörekvő piacok pedig 9,5%-kal bővültek.
Európa

11,1 milliárd CHF forgalom mellett 1,0% nettó árbevétel-növekedés és 2,0% volumen-növekedés történt.

• Az ellenszél dacára a térségben pozitív növekedés történt, melynek mozgatórugói az innováció és a prémium termékek voltak. Európában továbbra is törékeny a fogyasztói bizalom.
• Nyugat-Európa sikeresen növekedett: ehhez Spanyolország, Portugália, Franciaország, Ausztria és Hollandia járult hozzá leginkább, míg Nagy-Britannia, Németország és Olaszország gyengébben teljesített. A Nescafé Dolce Gusto továbbra is erőteljes növekedést mutat, a Nescafé Gold instant kávé is kiválóan teljesített több piacon is. A fagyasztott pizza folytatta pozitív növekedését, ugyanakkor jégkrém üzletág Európa legtöbb országában kihívásokkal teli nyári szezont élt át. Az állateledel üzletág szintén jelentősen növekedett, különösen a Felix, Purina ONE, Gourmet, és a jutalomfalatkák.
• Közép- és Kelet-Európában folytatódnak az év elején tapasztalt tendenciák. Oroszország az édesség és jégkrém kategóriákban teljesített kiválóan, a Nescafé Dolce Gusto pedig kétszámjegyű növekedést produkált. Ukrajna is remekül teljesített. A régió más részein már vegyes a kép. Néhány piacon a fogyasztói hangulat javulása segítette az értékesítést – különösen az édesség és kávé üzletágban. A konyhai termékek forgalma több piacon is csökkent, a kedvezőtlen időjárás pedig a jégkrém termékeket érintette kellemetlenül. A legjobb eredményeket az állateledel üzletágban Oroszország és Lengyelország érte el, ám az egész régió erőteljes növekedést produkált.

2014. kilenc havi forgalmának áttekintése

 

2014. jan. - szept.

2013. jan. - szept.

2014. jan. - szept.

2014. jan. - szept.

 

Forgalom

Forgalom

Nettó árbevétel-növekedés

Volumen növekedés

 

millió CHF

millió CHF

(%)

(%)

Piaci szegmens szerint

Észak- és Dél-Amerika

19.315

20.788

4,8

1,1

Európa

11.087

11.375

1

2

Ázsia, Csendes-óceáni térség, Afrika

13.440

14.065

3,5

0,7

Ásványvíz üzletág

5.686

5.699

5,1

5,8

Csecsemőtáplálás

7.117

7.467

7,8

3,4

Egyéb üzletág

9.579

8.956

6,6

4,9

Csoport összesen

66.224

68.350

4,5

2,3

Termékek szerint

Instant kávé és kakaó

14.701

15.041

5,2

4,2

Víz

5.280

5.313

5

5,7

Tejtermékek és jégkrémek

12.498

13.151

4,7

-0,2

Csecsemőtáplálás és klinikai tápszer üzletág

9.152

8.953

8

4

Készételek és konyhai termékek

9.683

10.320

-0,2

-1,1

Édességek

6.702

7.223

4,1

0,3

Állateledel üzletág

8.208

8.349

5

4,7

Csoport összesen

66.224

68.350

4,5

2,3