A Nestlé Csoport 2013. I. féléves eredményei

To Press Releases listBudapest,aug. 8, 2013

A javuló volumen-változás nyereséges növekedést hozott

• 5,3% forgalom-növekedéssel a forgalom 45,2 milliárd CHF, 4,1% nettó árbevétel-növekedés
• 2,7% volumen-növekedés az I. félévben, melyhez mindhárom terület hozzájárult
• A szokásos üzleti tevékenység eredménye +6,8%-kal 6,8 milliárd CHF-re növekedett, az üzleti tevékenység eredménye +20 bázisponttal 15,1%-ra emelkedett
• A marketing költségek +60 bázisponttal emelkedtek; a fogyasztók felé irányuló kiadások +15% növekedést mutatnak az árfolyamhatások nélkül
• Az egy részvényre jutó hozamnövekedés +3,4% volt; ez árfolyamhatások nélkül +7,2% növekedést jelent
• A csoport működési cash flow-ja 5 milliárd CHF
• 2013-as kilátások: körülbelül 5% nettó árbevétel növekedés, javuló árrés és magasabb, egy részvényre jutó – árfolyamhatások nélkül számolt – hozam várható.

Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója: „Az első félévben az alacsonyabb növekedési ütemű környezetben és ráfordítási költségek mellett kiegyensúlyozottan teljesítettünk mind árbevétel és eredmény tekintetében. A nettó árbevétel növekedés, a piacaink alacsonyabb árképzését tükrözve némileg mérséklődött, ahogy a mai kor értéktudatosabb fogyasztói elvárásainak megfelelően kihasználtuk az alacsonyabb ráfordítási költségeket. Ez, a márkáinkkal kapcsolatos jelentősen magasabb beruházásokkal egyetemben nagyobb volumen-növekedést eredményezett, s mindeközben az üzleti tevékenységünk eredményét is növelni tudtuk. Arra számítunk, hogy a növekedés a második félévben folytatódik és így a kitűzött céljainknak megfelelően körülbelül 5% nettó árbevétel növekedést, profitnövekedést és magasabb, egy részvényre jutó – árfolyam-hatás nélkül számolt – hozamot prognosztizálunk.”

A csoport 2013. I. féléves eredményei

2013. augusztus 8., Vevey – A Nestlé forgalma 5,3%-kal 45,2 milliárd CHF-re nőtt. A 2,7% volumen-növekedés és 1,4% árképzés eredményeként a teljes nettó árbevétel-növekedés 4,1% volt. Az akvizíciók, valamint a divesztíciók nettó eredménye további 2,1%-kal növelték az árbevételt, míg a devizaárfolyam változások hatása -0,9% volt.
• A Csoport szokásos üzleti tevékenységének eredménye 6,8 milliárd CHF volt, ami 6,8%-os növekedést jelent. Az üzleti tevékenység eredménye 20 bázisponttal emelkedve 15,1% volt.
• Az eladott áruk önköltsége, az általánosan alacsonyabb ráfordítási költségeket, valamint a létesítményeink és működésünk racionalizálására tett folyamatos lépéseket tükrözve 110 bázisponttal csökkent.
• Jelentősen fokoztuk márkáink marketingtámogatását, mely 60 bázispontos összesített marketing költség-növekedést jelent. A fogyasztók felé irányuló kiadások 15%-kal emelkedtek az árfolyamhatásokat kiszűrve.
• A nettó nyereség 3,7%-kal bővülve 5,1 milliárd CHF-re növekedett, az egy részvényre jutó hozam 3,4%-kal 1,60 CHF-re emelkedett. Az egy részvényre jutó, árfolyamhatás nélkül számolt hozam 7,2%-kal emelkedett.
• A működési cash flow stabil 5 milliárd CHF volt.

Üzleti teljesítmény áttekintése
• Az üzleti környezetet a fejlett országokban továbbra is az alacsony fogyasztói bizalom, a feltörekvő piacokon pedig az alacsony növekedés jellemezte.
• A Nestlé Csoport 5,0% nettó árbevétel növekedést realizált Észak- és Dél-Amerikában, 0,6%-ot Európában és 6,3%-ot az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai régióban. Globális szinten a csoport vállalatai 1,0% növekedést mutattak a fejlett piacokon, míg ugyanez a feltörekvő piacokon 8,2% növekedést jelentett. Az árképzésünk tükrözte abbéli törekvésünket, hogy megfeleljünk a mai kor értéktudatosabb fogyasztói elvárásainak. A második negyedévben világszerte volumen-növekedést értünk el.
• A Csoport 2,1% volumen-növekedést realizált Észak- és Dél-Amerikában, 1,5%-ot Európában és 5,0%-ot az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai térségben.
• Beruházásainkat a jövőben is folytatjuk, terveink között szerepel egy új állateledel gyár Lengyelországban, több kávéüzem Kínában, Vietnámban, Spanyolországban és Németországban, tejtermék üzemek Kínában és a Dominikai Köztársaságban, egy malajziai készital üzem és egy brit vízüzem létrehozása.
• A Táplálkozás, Egészség és Életmód stratégiánknak megfelelően tovább erősítettük globális innovációs kapacitásunkat. Európában új ital technológiai központot, az Egyesült Államokban a hűtött és fagyasztott élelmiszerekkel foglalkozó új kutató és fejlesztő központot, Ázsiában pedig egy különböző ital termékekkel foglalkozó kutató és fejlesztő létesítményt nyitottunk meg. Partneri együttműködésekkel és akvizíciókkal tovább bővítettük a Nestlé Health Science (Egészségtudományi) Központ kapacitását a megfelelő táplálkozással biztosított személyre szabott egészségvédelmet célzó termékek kutatásával, fejlesztésével, gyártásával és értékesítésével. A Svájcban elkészült új laboratóriumok pedig további segítséget nyújtanak az élelmiszerbiztonsági kutatásainkban.

Európa
7,5 milliárd CHF árbevétel, 0,5% nettó árbevétel növekedés, 1,8% volumen-növekedés; 14,9% az üzleti tevékenység eredménye, -10 bázispont csökkenés.

Az európai fogyasztók rendkívüli árérzékenységére gyorsan reagáltunk. A fokozott márkaberuházásokkal és az innováció előmozdításával sikerült piaci részesedést szereznünk.

A Nescafé Dolce Gusto Nyugat-Európában további gyors növekedést mutatott. Az instant kávék volumen növekedésénél a Nescafé Gold Blend és a Nescafé smart pack jelentette a húzóerőt. Az édességek jó első félévet zártak. A jégkrém és fagyasztott élelmiszer forgalom alacsony volt, de a Buitoni és Wagner pizzák forgalma nőtt, míg Németországban a Maggi jött lendületbe. Az állateledelek közül a Purina mutatott növekedő forgalmat, különösen olyan prémium márkák segítségével, mint a Proplan, ONE Dry és a Gourmet. Az európai piacok közül a német és brit, jó nettó árbevétel növekedést hozva, különösen jól teljesített.

Kelet- és Közép-Európában Oroszország tekintélyes növekedést mutatott, míg a cseh és szlovák régió stabil fejlődést mutatott. A többi piacon a csökkenő fogyasztói költések nyomán fokozódott a verseny. Kiemelhető a kétszámjegyű növekedést produkáló Kit Kat, valamint az igen jól teljesítő Nescafé Gold, a jégkrémek és az állateledelek.

Az európai régió üzleti tevékenységének eredménye 14,9% volt. A ráfordítási költségek javították a költségstruktúrát, mindazonáltal az időszak marketing ráfordításai is növekedtek.

Melléklet:
Áttekintés a féléves árbevétel és az üzleti tevékenység eredményeiről

 

 

2013. jan.-jún. Forgalom millió CHF-ben

2013. jan.-jún. Nettó árbevétel-növekedés (%)

Üzleti tevékenység eredménye

 

2013. jan.-jún. (%)

Változás 2012. jan.-jún.-hoz képest (*)

Piaci szegmens szerint

• Észak- és Dél-Amerika

13 615

+5,0

17,8

+30 bázispont

• Európa

7 504

+0,5

14,9

-10 bázispont

• Ázsia, Csendes-óceáni térség, Afrika

9 394

+5,0

19,1

+20 bázispont

Nestlé Waters

3 668

+2,2

10,0

0 bázispont

Nestlé Nutrition

5 005

+6,5

20,0

-60 bázispont

Egyéb

5 982

+5,0

19,2

+60 bázispont

Csoport összesen

45 168

+4,1

15,1

+20 bázispont

Termékek szerint

Italok

10 134

+4,7

24,0

+100 bázispont

Víz

3 438

+2,0

10,7

+10 bázispont

Tejtermékek és jégkrémek

8 609

+4,5

15,9

+80 bázispont

Táplálkozás és egészségvédelem

5 983

+6,0

18,6

-60 bázispont

Készételek és konyhai termékek

6 853

-0,2

13,5

+30 bázispont

Édességek

4 611

+4,7

12,7

-110 bázispont

Állateledelek

5 540

+7,1

19,0

-120 bázispont

Csoport összesen

45 168

+4,1

15,1

+20 bázispont

A mai napon megjelent jelentések:
Pénzügyi jelentés 2013. I. félév (pdf) - angol nyelven

A jelentés más nyelveken a Nestlé.com oldalon a Publications menüpont alatt érhető el.