23 országnak gyárt Diósgyőr

To Press Releases listBudapest,nov. 5, 2012

Jegesmedve és halloweeni tök is hódít a csokimikulás mellett

Közel 1400 tonna, kizárólag valódi csokoládéból készült téli szezonális figurát gyártottak az idei ünnepekre a Nestlé diósgyőri üzemében. Ennek 80 százaléka készült exportra, így 2012 telén 23 országba jut el a csokiból formázott finomság.

Évről évre nő a kereslet a csokimikulások és más szezonális csokoládéfigurák iránt. Míg a Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében, a diósgyőri üzemben tavaly több mint 2800 tonna figura – összesen 73,5 millió darab – gördült le a szalagról, addig az idei év végére várhatóan több mint 3200 tonna édesség hagyja el a gyárat. Ez mintegy 14%-os növekedést jelent, amelyből mintegy 1400 tonna készül a téli szezonra.

„Tavaly 20, az idei téli szezonban pedig már 23 országba exportáljuk a Diósgyőrben készült csokoládéfigurákat” – mondta Jean-Pierre Polanen, a szerencsi és diósgyőri Nestlé gyárak igazgatója. „A növekedés azonban a kontinensek számában is mérhető: immár nem csak Európában, Dél-Afrikában, Új-Zélandon, de Észak-Amerikában is megvásárolhatók a Diósgyőrben készült, kézzel csomagolt figurák” – teszi hozzá az igazgató. Ennek köszönhetően a gyárban idén 10 százalékkal nőtt a munkavállalók száma, a legintenzívebb időszakban 450 fő vesz részt a termelésben.

Míg itthon a 167 grammos Boci Mikulászsák a legnépszerűbb, addig külföldön a Smarties drazséval töltött, 100 grammos Mikulás a legkeresettebb. A legnagyobb piacoknak az Egyesült Királyság, Németország és Közép-Kelet Európa országai számítanak, előbbiek azonban nem csupán hagyományos figurákat fogyasztanak. „Angliában igen népszerűek a Halloweenre készült termékek is. A téli szezonra szánt üreges csokoládékkal azonos mennyiségben szállítunk szellem- és tökfigurákat a szigetországba. A hazai piacra azonban még csak most törnek be ezek a termékek. Érdekesség, hogy néhány helyen a mikulásokon túl téli csokiállatokat, pingvint és jegesmedvét is szívesen vásárolnak. A vásárlók ugyanakkor minden országban egyre tudatosabbak: csak valódi csokoládéból készült finomságokat szeretnének fogyasztani. A hagyományos tejcsokoládé mellett pedig egyre többen keresik a fehér- és étcsokoládé figurákat” – mondja Jean-Pierre Polanen.

A NESTLÉ-ről
A Nestlé mint a világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata, a folyamatos kutatómunkának és termékfejlesztésnek köszönhetően a legjobb minőségű élelmiszerek előállítására törekszik.
2011-ben az árbevétele meghaladta a 83,6 milliárd svájci frankot. A vállalat világszerte közel 330 000 embert foglalkoztat, 461 gyárat üzemeltet, termékeit 150 országban forgalmazza.
A Nestlé Hungária Kft. a Nestlé S.A. leányvállalataként jött létre 1991-ben – mára Magyarország vezető élelmiszeripari vállalataként olyan nagy múltú sikermárkákkal van jelen a piacon, mint például a Balaton, a Boci, a Kit Kat, a Nescafé, a Nesquik és a Maggi. A Nestlé négy magyarországi gyárában összesen több mint 1600 embert foglalkoztat. Szerencsen kakaó- és kávétermékeket, Diósgyőrben üreges csokoládéfigurákat, Bükön állateledelt állít elő, Kékkúton pedig ásványvizet palackoz.

További információ a Nestlével kapcsolatban a Fenntarthatósági és Közös Értékteremtés Jelentésben található.