21 országnak gyárt húsvétra a Nestlé diósgyőri üzeme

To Press Releases listBudapest,márc. 21, 2013

Chilében, Kanadában és Ausztráliában is Magyarországon készült csokinyuszit esznek

Több mint 1500 tonna húsvéti csokoládét gyártottak az idei szezonra a Nestlé diósgyőri üzemében, ennek 88 százalékát exportra termelte a cég. Idén tavasszal 21 országba jut el a Diósgyőrben készült figurás csokoládé. A Nestlé mintegy 44 000 csoki figurát ajánl fel idén húsvétra a magyar gyerekeknek az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül, összesen közel 5 000 000 forint értékben a gyárban megtermelt finomságokból.

A megnövekedett igényekkel arányosan 8 százalékkal több húsvéti üreges csokoládét gyártottak Diósgyőrben az idei szezonra, az exporttermelés 1040 tonnáról 1320 tonnára emelkedett a tavalyihoz képest. A csokoládéfigurák iránti egyre növekvő igény következtében a Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében évről évre több terméket gyártanak. Míg 2010-ben összesen közel 2500 tonna húsvéti és karácsonyi üreges figura készült az üzemben, addig 2011-ben már 2800 tonna, 2012-ben pedig több mint 3000 tonna édesség hagyta el a gyárat. A helybéli foglalkoztatottak száma is a termeléssel arányosan növekedett az elmúlt években, idén a legintenzívebb időszakban közel 600 fő vesz részt a termelésben.

„A kizárólag valódi csokoládéból készült szezonális üreges figurákra szinte az egész világon nagy az érdeklődés. Nem csupán a környező országokból, hanem Új-Zélandról vagy éppen Dél-Afrikából is kapunk megrendelést. Az idei új megrendelőink között pedig olyan országok is szerepelnek, mint Chile, Kanada, Ausztrália és Franciaország” – mondta Jean-Pierre Polanen, a diósgyőri Nestlé gyár igazgatója.

Míg itthon a Boci nyuszik és tojások a legnépszerűbb húsvéti termékek, külföldön elsősorban a FarmYard úgynevezett tanyasi, Smarties drazséval töltött figurák (tyúk, csibe, tehén és társaik) a legkeresettebbek. A fogyasztók egyre tudatosabbak, igényesebbek, minőségi termékeket szeretnének versenyképes áron. Ennek köszönhetően az üreges figurák minősége sokat emelkedett az elmúlt években. A Nielsen kiskereskedelmi piackutatási adatai szerint 5 év alatt a korábbi mennyiség közel felére csökkent a bevonó masszás termékek mennyisége a piacon a húsvéti és karácsonyi szezonban. Ez azt jelenti, hogy ma már a megvásárolható üreges figurák mennyisége 75%-ban valódi csokoládé. Ezen belül a tejcsokoládé vezet 65%-os részesedéssel, az étcsokoládé 6%-os, a fehér csokoládé kevesebb, mint 1%-os értékesítést tudhat magának, a különböző csokoládé típusokból (tej-ét, tej-fehér és társai) készült keverékek pedig 3%-ot tesznek ki. A fogyasztói igényekre reagálva a Nestlé Hungária Kft. a hazai piacra csak valódi csokoládéból gyártja az üreges figurákat. „Azon kívül, hogy egyre inkább csak a valódi csokoládét keresik, a mai fogyasztókról az is elmondható, hogy az árakon és akciókon kívül egyre inkább igénylik a különlegességeket. Bár továbbra is a hagyományos nyuszik és tojások a legkedveltebbek, a mogyoróval, sárgabarackos keksszel vagy éppen robbanócukorral készült finomságokat, színes drazséval töltött termékeket is mind többen fedezik fel” – utalt a piaci trendekre Jean-Pierre Polanen.

A Nestlé közel 5 millió forint értékben, mintegy 44 000 darab csoki figurát ajánl fel a segélyszervezeten keresztül idén húsvétra a magyar gyerekeknek. Lehel László, az Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója köszönetmondásában kifejtette: nagy örömmel fogadták a Nestlé adományát, mellyel 10.000, sok esetben rendkívül nehéz körülmények között élő rászoruló gyermek és családja számára tudnak ünnepi hangulatot és meglepetést varázsolni a közelgő húsvét idején.