2015 Éves eredmények

To Press Releases listfebr. 18, 2016

 

A 2015-ös év eredményei: 4,2% nettó árbevétel-növekedés, + 10 bázispont növekedés 

  • 4,2%-os nettó árbevétel-növekedés, 2,2%-os volumen-növekedés 
  • A forgalom 88,8 milliárd CHF volt, -7,4%-os negatív árfolyamváltozás hatás mellett 
  • A kereskedelmi tevékenység haszonkulcsa 15,1%-ot ért el, az árfolyamhatás nélkül számolva 10 bázisponttal nőtt. 
  • Az árfolyamhatások nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamnövekedés 6,5% volt. 
  • 14,3 milliárd CHF erős működési cash flow 
  • Az egy részvényre jutó osztalék javasolt összege 2,25 CHF-re emelkedett 
  • 2016-os kilátások: a 2015-ös év nettó árbevétel-növekedését megismételve, javuló árfolyamhatás nélküli fedezeti összeg, növekvő részvény érték és tőkehatékonyság 

Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója: „2015. során az ágazat felsőbb szegmensében egy továbbra is kihívásokkal teli környezetben is nyereséges növekedést értünk el. Ennek a nyereséges növekedésnek az alapját az előző évek következetes teljesítménye adta. A 4,2%-os nettó árbevétel-növekedésünket a volumen-növekedés és a töretlen árrés-növekedés is támogatta. Ezen túlmenően a legtöbb kategóriában és piacon növeltük vagy megtartottuk a piaci részesedésünket. Ugyanakkor, a megerősített márkatámogatással, valamint a táplálkozás és egészség terén alkalmazott új platformok és az e-kereskedelem továbbfejlesztésével tovább folytatjuk a beruházásokat. A portóliónkat továbbra is ellenőrzés alatt tartva fellendítettük az amerikai fagyasztott élelmiszer üzletágat, az alaptevékenységünkhöz nem tartozó tevékenységeket megszűntettük és vezető résztvevőt hoztunk létre a jégkrém piacon egy új együttműködéssel. 

Az árrés szem előtt tartásával, valamint a beruházási költségek és forgótőke fegyelmezett felhasználásával a szabadon rendelkezésre álló cash flow a forgalom 11,2%-át teszi ki, amely újfent kimagasló érték az élelmiszeriparban. Ennek következtében az elmúlt húsz évhez hasonlóan osztalékemelést javaslunk. 
Várakozásaink szerint a kereskedelmi környezet 2016. során az előző évekhez hasonló lesz, az eddigieknél még mérsékeltebb árképzéssel. Így a 2015-ös évnek megfelelő nettó árbevétel-növekedést várunk magasabb haszonkulccsal és árfolyamhatás nélkül számolt, egy részvényre jutó hozammal és tőkehatékonysággal.“ 

A csoport eredményei 

Forgalom 

  • 2015-ben a Nestlé 2,2% volumen-növekedést és 2,0% árhatás eredményeként 4,2% nettó árbevétel-növekedést realizáltunk. 
  • Az összes forgalom 88,8 milliárd CHF volt, -7,4%-os árfolyamváltozás hatással Az akvizíciók és a vagyontárgyak eladásának nettó eredménye további 0,1%-kal járultak hozzá a forgalmunkhoz. 
  • Változatos nettó árbevétel-növekedés történt minden kategóriában és régióban. 
    • 5,8% Észak- és Dél-Amerikában (AMS) 
    • 3,5% Európában, Közel-Keleten és Észak-Afrikában (EMENA-régió) 
    • 1,9% az ázsiai, csendes-óceáni és fekete-afrikai térségben (AOA) 
  • A volumen-növekedés szintúgy változatos volt, konkrétan 
    • 2,4% az AMS térségben 
    • 2,8% az EMENA régióban 
    • 1,2% az AOA térségben 
  • A fejlett és feltörekvő piacokon továbbra is erős a jelenlétünk, 1,9% és 7,0% nettó árbevétel-növekedésnek köszönhetően. 
  • A legtöbb kategóriánkban és piacunkon növeltük vagy megtartottuk a piaci részesedésünket. 

Kereskedelmi tevékenység eredménye 

  • A kereskedelmi tevékenység eredménye 15,1%-os árrés mellett 13,4 milliárd CHF volt, amely az erős svájci franknak betudható 20 bázispontos csökkenést, árfolyamhatások nélkül pedig 10 bázispontos erősödést jelent. 
  • Ezt az árrésnövekedést a következők mellett sikerült elérnünk: o Jelentősen növeltük a márkatámogatást, digitalizálást, kutatás-fejlesztési tevékenységet, valamint az új táplálkozás és egészség platformokat célzó beruházásainkat. o Sikerült mérsékelni az olyan rendkívüli események hatását, mint például a Maggi tésztát érintő indiai eset költsége. 

Adózott eredmény 

  • A csoport 9,1 milliárd CHF adózott eredményt ért el. Az előző évhez képest 5,4 milliárd CHF eredmény csökkenés legfőbb oka a L’Oréal részesedés 2014. évi eladása és a Galderma részesedés újraértékelése. Emellett az árfolyamváltozások is némileg éreztették hatásukat. 
  • Ennek következtébe az egy részvényre jutó nyereség 36,1%-kal 2,90 CHF-re csökkent.
  • Az egy részvényre jutó, árfolyamhatás nélkül számolt nyereség 6,5%-kal emelkedett. 

Cash flow / forgótőke 

  • A Csoport működési cash flow-ja továbbra is erős, 14,3 milliárd CHF, míg a Csoport által mért, a befektetéseket is tartalmazó cash flow 9,9 milliárd CHF, azaz a forgalom 11,2%-a. 
  • Ez a fegyelmezett árréspolitikának, a beruházási költségek és forgótőke felhasználásnak köszönhető, és bizonyítja, hogy a Nestlé az árfolyamhatások okozta nehéz környezet ellenére is erős cash flow-t képes realizálni. 
  • Az átlagos forgótőke 60 bázisponttal a forgalom 5,3%-áról 4,7%-ára javult. 

EMENA térség 
16,4 milliárd CHF árbevétel, 3,7% árbevétel növekedés, 2,5% volumen növekedés; 15,7% kereskedelmi árrés, +50 bázispont csökkenés. 

  • A térség a főbb kategóriák tekintetében továbbra is jobban teljesített a piacoknál, melyhez a változó gazdasági és politikai körülmények ellenére minden terület pozitívan járult hozzá és növelte a piaci részesedésünket. 
  • A körülményekhez képest kivételesen teljesítő nyugat-európai piac eredményét a sikeres innováció és megújítás tette lehetővé. 
    • Az Állateledel üzletág a Felix és Purina One száraz macskaeledellel tovább folytatta a növekedést az egész térségben. 
    • A növekedésre a Nescafé Dolce Gusto, illetve a Wagner és Buitoni márkájú fagyasztott pizza termékei kiemelkedő hatással voltak. 
    • A Konyhai termékek üzletágat az erős kiskereskedelmi versenykörnyezet és a kategória gyengébb dinamizmusa jellemezte. 
    • Franciaország, Németország és a Benelux államok teljesítettek a legjobban, míg Spanyolország teljesítménye növekedett. 
  • A közép-kelet-európai régió stabil növekedését Oroszország, Ukrajna és Lengyelország biztosította. 
    • Az Állateledel üzletág, a Nescafé Dolce Gusto, a Nescafé instant kávé és az Édesség üzletág, az erős piaci pozíciókat kiaknázva mind szép növekedést produkáltak az egész térségben. 
    • A nehéz üzleti környezet ellenére Oroszországban a bővülésnek és piaci részesedés növekedésnek köszönhetően jó évet zártunk, különösen a prémium kávé termékek esetében. 
  • A bizonytalan helyzet ellenére a Közel-Keleten és Észak-Afrikában stabilan teljesítettünk. 
    • A Nescafé instant kávé szép növekedést nyújtott, míg az Édesség üzletág és Állateledel üzletág teljesítményét részben a dúsított tejtermék mérsékelt forgalma ellensúlyozta. 
    • Szaúd-Arábia, Kuvait, Katar és Irán is hozzájárult az összességében stabil teljesítményhez. 
    • Törökországban a Nescafé instant kávé és a csokoládé jelentette a növekedés motorját. 
    • A Jemenben, Líbiában és Szíriában uralkodó nehéz helyzet éreztette hatását. 
  • A kereskedelmi tevékenység haszonkulcsának növekedése az óvatos árképzés és jelentős költségcsökkentések eredménye, melynek egy részét a további bővülés érdekében promóciós és marketing tevékenyégekre forgattunk vissza.

Közzétett beszámolók: 

2015 Pénzügyi jelentés – angol nyelven 

Felelős vállalatirányítási jelentés – angol nyelven 

További részletek ide kattintva elérhetőek angol nyelven.