2014. I. negyedéves eredményei: 4,2% nettó árbevétel-növekedés, amely megerősíti az egész éves kilátásokat

To Press Releases listBudapest,ápr. 15, 2014

• 20,8 milliárd CHF forgalom mellett 4,2% nettó árbevétel-növekedés és 2,6% volumen-növekedés történt.
• Ez a fejlett, valamint feltörekvő piacokon 0,6%, illetve 8,5% növekedést jelent.
• A vállalat teljes évre vonatkozó kilátásai változatlanok, a cég továbbra is 5% körüli nettó árbevétel-növekedésre és magasabb haszonkulcsra, árfolyamhatás nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamra és tőkehatékonyságra számít.

Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója: „Az év első hónapjaiban elért nettó árbevétel-növekedés inkább a mennyiségi bővülésnek, mint az árnak köszönhető és összhangban áll az elvárásokkal. Az új termékek folyamatos bevezetése a jó megvalósítással karöltve a nehéz piaci körülmények mellett is elősegítette a növekedést. Továbbra is hasonló ütemben folytatjuk az innovációkat, miközben tovább erősítjük márkáink marketingtámogatását. Megerősítjük az egész évre vonatkozó várakozásainkat: egy erősebb második félévvel, a piaci átlagnál jobban teljesítve 5% körüli nettó árbevétel-növekedést, haszonkulcs emelkedést, valamint árfolyamhatás nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamot és tőkehatékonyságot érhetünk el. A svájci frank további erősödése várhatóan negatív hatással lesz a forgalmi adatainkra.”

Az üzleti teljesítmény áttekintése
Az első negyedévben 2,6% volumen-növekedés és 1,6% árképzés eredményeként a nettó árbevétel-növekedés 4,2% volt. A forgalom a 8,6%-os, jelentős negatív árfolyamváltozásnak köszönhetően 20,8 milliárd CHF volt, s emellett az akvizíciók és a vagyontárgyak eladásának nettó eredménye további 0,7%-kal szűkítette a forgalomnövekedést. Mindennek eredményeképpen az összes forgalomnövekedés -5,1% volt.
A Csoport minden térségben tovább bővült, melyből 4,6% volumen-növekedést realizáltunk Észak- és Dél-Amerikában, 0,3%-ot Európában és 7,3%-ot az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai térségben. A fejlett piacok 0,6%-kal, a feltörekvő piacok pedig 8,5%-kal bővültek.

Európa

3,5 milliárd CHF forgalom mellett -0,8% nettó árbevétel-növekedés és 0,7% volumen-növekedés történt.
• A térség a stagnáló kiskereskedelmi környezetben is pozitív volumen-növekedést produkált, míg a deflációs nyomás negatívan hatott az árképzésre. Az innovációk biztosították, hogy a Csoport a népszerűen pozícionált termékektől a szuper prémium kategóriáig kielégítse a fogyasztók elvárásait. A Nescafé Dolce Gusto erős kétszámjegyű növekedéssel növelte piaci részesedését, tovább folytatódott a Maggi Papirusz TM. fűszerpapír sikeres bevezetése és a jégkrémek, különösen a Mövenpick is jól kezdték az évet. Az idén késői időpontra eső Húsvét hatása megjelent az édességforgalomban, bár Oroszország és Spanyolország jól teljesített. Az állateledel üzletág a stabil növekedést hozó Felix és Purina ONE száraz macskaeledel márkákkal megtartotta eddigi lendületét.
• A nyugat-európai régión belül Spanyolország és Portugália bíztató jelét adta a korai fellendülésnek, míg Franciaország, Németország és az Egyesült Királyság valamivel lassabban kezdte az évet.
• Míg a közép-kelet európai régióban Oroszország stabil növekedést mutatott, a térség többi része megérezte a jelenlegi instabilitást és bizonytalanságot.

Kilátások
A vállalat Megerősítve látja az egész évre vonatkozó várakozásait: egy erősebb második félévvel, a piaci átlagnál jobban teljesítve 5% körüli nettó árbevétel-növekedést, haszonkulcs emelkedést, valamint árfolyamhatás nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamot és tőkehatékonyságot helyez kilátásba.

Melléklet

Áttekintés az első negyedéves forgalom és az üzleti tevékenység eredményeiről

(*) A 2013. évi adatok a Nestea RTD üzletágak 2014. januárjától hatályos, földrajzilag az ásványvíz üzletághoz történő átcsoportosítását követően kiigazításra kerültek.