Sort by
Sort by

2013-as év eredményei: 4,6% nettó árbevétel-növekedés, +20 bázispont profitnövekedés

Vissza a sajtóközleményekre
Budapest

2013. teljes év: 4,6% nettó árbevétel-növekedés, a kereskedelmi tevékenység haszonkulcsa 20 bázisponttal nőtt, árfolyamhatás nélkül számolva 40 bázisponttal nőtt.

• 92,2 milliárd CHF forgalom, 2,7% növekedés
• 4,6%-os nettó árbevétel-növekedés, 3,1%-os volumen-növekedés
• A kereskedelmi tevékenység haszonkulcsa 20 bázisponttal 15,2%-ra nőtt, az árfolyamhatás nélkül számolva 40 bázisponttal nőtt.
• Az árfolyamhatások nélkül számolt, egy részvényre jutó  nyereség  11%-ra nőtt
• 15,0 milliárd CHF erős működési cash flow
• Az egy részvényre jutó osztalék javasolt összege 2,15 CHF-re emelkedett

Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója: „A 2013-as makrokörnyezet visszafogott növekedést mutatott, a fejlett országokban ez minimális, míg a feltörekvő piacokon a jelenlegitől alacsonyabb szinten maradt. Erre válaszképpen növeltük a márka támogatottságot, felgyorsítottuk az innovációkat és árképzésünkben még inkább figyelembe vettük a fogyasztói igényeket. Ez adta meg a lendületet a volumen-növekedéshez és - a hatékonyság-növelő és szerkezeti költség-csökkentő lépéseinkkel egyetemben - járult hozzá a haszonkulcsunk növeléséhez és az erős cash flow helyzetünkhöz. Erősítettük továbbá a portfólió menedzsmentünket, melynek eredményeképpen történt néhány változás 2013. során, melyek azonban biztosítják, hogy a dolgozóinkat és erőforrásainkat a legjobb lehetőségek szolgálatába állítottuk.”

„Hosszú távú stratégiai célunk, hogy a Táplálkozás, Egészség és Jólét területén vezetők legyünk. Ezt a stratégiát a Nestlé Klinikai tápszer üzletágának létrehozásával kívánjuk támogatni, melyet az újonnan alapított, orvosi bőrkezelésre szakosodott Nestlé Skin Health S.A. vállalattal bővítünk ki.”

„A tavalyi év kihívásokkal volt teli és ez várható az idei évtől is. A teljesítményünket továbbra is fegyelmezetten növeljük összhangban a nyereséges növekedést és erőforrás-hatékonyságot hangsúlyozó Nestlé Modellel. Éppen ezért úgy vélem, hogy 2014-ben a tavalyi évhez hasonló teljesítményt fogunk produkálni, egy erősebb második félévvel, a piaci átlagnál jobban teljesítve 5% körüli növekedést, haszonkulcs emelkedést, valamint árfolyamhatás nélkül számolt, egy részvényre jutó hozamot és tőkehatékonyságot érünk el.”

A csoport eredményei
A Nestlé forgalma 2013. során 2,7%-kal 92,2 milliárd CHF-ra nőtt, mely tartalmazza az árfolyam-változások 3,7%-os negatív hatását. A 3,1% volumen-növekedés és 1,5% árképzés eredményeként a nettó árbevétel-növekedés 4,6% volt. Az akvizíciók és a vagyontárgyak eladásának nettó eredménye további 1,8%-kal járultak hozzá a forgalmunkhoz.

• A Csoport kereskedelmi tevékenységének eredménye 14,0 milliárd CHF volt, amely az előző évhez képest 20 bázispontos növekedéssel 15,2%-os haszonkulcs jelentett, illetve árfolyamhatás nélkül számolva 40 bázispontos növekedést jelent.

• A Nestlé Folyamatos Kiválóság programnak köszönhetően újból több mint 1,5 milliárd CHF hatékonyság javulást értünk el a vállalat minden területén.  Ez, az alacsonyabb strukturális költségekkel együtt, lehetővé tette a márkatámogatás növelését és a magasabb átalakítási költségek hatásának semlegesítését.

• Az eladott áruk önköltsége a forgalom százalékában 70 bázisponttal csökkent, melyet a kedvező alapanyagköltség is támogatott.

• Szállítási és raktározási költségeink 10 bázisponttal csökkentek.

• Az adminisztrációs költségek 40 bázispontot estek, tükrözve a nyugdíjprogramunkat is magában foglaló strukturális hatékonyságfejlesztést.

• A marketing költségek terén 60 bázispontos növekedés történt, mely tartalmazza a fogyasztók felé irányuló kiadások 16,3%-os, árfolyamhatás nélkül számolt értékét.

• A nettó eredmény a portfólió átalakítás és az árfolyam hatások miatt enyhe csökkenést mutatva 10,0 milliárd CHF volt. Ennek következményeképpen az egy részvényre jutó nyereség 2,2%-kal alacsonyabb, 3,14 CHF-os szintre jutott. Az egy részvényre jutó, árfolyamhatás nélkül számolt nyereség 7,2%-kal emelkedett.

• A Csoport működési cash flow-ja továbbra is erős, 15,0 milliárd CHF.

Üzleti teljesítmény áttekintése
• A Nestlé Csoport változatos nettó árbevétel-növekedést realizált: 5,1% Észak- és Dél-Amerikában, 0,8%-ot Európában és 7,4%-ot az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai térségben. A fejlett piacokon 1,0%-os növekedést és 51,4 milliárd CHF forgalmat értünk el.  A feltörekvő piacainkon 9,3%-os növekedést és 40,8 milliárd CHF forgalmat realizáltunk.

• A Csoport 2,1% volumen növekedést ért el Észak- és Dél-Amerikában, 1,9%-ot Európában és 5,9%-ot az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai térségben. Ez a növekedés azoknak a prioritásainknak köszönhető, melyek lehetővé tették, hogy a piacnál jobban teljesítsünk. Versenyképességünket úgy őriztük meg, hogy a fogyasztóknak a legjobb értéket kínáltuk, márkaberuházásokat és kapacitásbővítést folytattunk, mert így nyerhetünk a mai, kihívásokkal teli környezetben.

Európa
15,6 milliárd CHF forgalom, 0,8% nettó árbevétel-növekedés, 2,2% volumen növekedés; 15,0% kereskedelmi tevékenység haszonkulcs, 40 bázispont csökkenés.

• Európa egy stagnáló környezetben is növekedett s ezzel kiemelkedően teljesített. A nyersanyag-beszerzési árképzésünk leszorítása azt az elkötelezettségünket tükrözte, hogy az alacsonyabb nyersanyagárakból eredő megtakarításokat érvényesítsük a fogyasztók felé és az uralkodó deflációs nyomás ellenére is fenntartsuk versenyképességünket.

• A növekedésünket az innovációs és prémium márkákat hangsúlyozó stratégiai platform, különösen a Nescafé Dolce Gusto és az édességek hozzájárulásával támasztotta alá. Az orosz és francia piacokon, valamint a Mövenpick márkával elért növekedés ellensúlyozta a kategória más piacokon érzékelt lanyhább növekedését. A fagyasztott pizzák között a Wagner és Buitoni egész éves felfutást produkált. A Nescafé Gold kétszámjegyű növekedést mutatott Oroszországban és a többi kelet-európai piacon. A KitKat szintén Oroszországban és emellett Nagy Britanniában teljesített kiemelkedően. A Nesquik legtöbb piacon erős évet zárt. Az állateledel üzletágunk magas, egyszámjegyű növekedés mellett lendületes és rendkívül jó évet tudhat magáénak. A fő motort a Felix, Proplan, Purine ONE és Gourmet jelentették.

• A nyugat-európai régióban Nagy Britannia, Svájc, Hollandia, Belgium és Ausztria hozta a legjobb eredményeket. Dél-Európában továbbra is a gyenge a fogyasztói bizalom.

• A közép- és kelet-európai piacok közül Oroszország nyújtotta a legjobb eredményt. A régió a nehéz gazdasági körülmények és intenzív árverseny ellenére szilárd volumen-növekedést produkált.

• A kereskedelmi tevékenység haszonkulcsa Európában 40 bázisponttal, 15,0%-ra esett. Ez az átalakítási költségeknek és a stratégiai növekedési platformokat érintő beruházásoknak köszönhető.

Melléklet

Áttekintés az éves forgalom és a kereskedelmi tevékenység haszonkulcs mutatóiról

 

 

Kereskedelmi tevékenység haszonkulcsa

2013. jan.-dec.

Forgalom
millió CHF

2013. jan.-dec.

nettó árbevétel-növekedés
(%)

2013. jan.-dec.

(%)

Változás 2012. jan.-dec.-hez képest

(*)

Piaci szegmens szerint

 

  • Észak- és Dél-Amerika

28.375

+5,3

18,2

-50 bázispont

  • Európa

15.568

+0,8

15,0

-40 bázispont

  • Ázsia, Csendes-óceáni térség, Afrika

18.859

+5,6

18,9

-10 bázispont

Nestlé Waters

7.231

+2,0

9,4

+50 bázispont

Csecsemőtáplálás

9.826

+8,2

20,0

+80 bázispont

Egyéb

12.299

+5,4

17,7

+20 bázispont

Csoport összesen

92.158

+4,6

15,2

+20 bázispont

Termékek szerint

Italok

20.495

+4,6

22,7

+70 bázispont

Víz

6.773

+1,8

10,0

+60 bázispont

Tejtermékek és jégkrémek

17.357

+5,8

15,2

-40 bázispont

Táplálkozás és egészségvédelem

11.840

+7,6

18,8

+50 bázispont

Készételek és konyhai termékek

14.171

+0,3

13,2

-90 bázispont

Édességek

10.283

+5,0

15,9

-100 bázispont

Állateledel üzletág

11.239

+6,8

19,2

-60 bázispont

Csoport összesen

92.158

+4,6

15,2

+20 bázispont

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(*) A 2012-es év a módosított IAS 19 (munkavállalói juttatások) és IFRS 11 (közös vállalatok) céljából módosítva. Ezen felül, a Nestlé Waters által forgalmazott víztől eltérő italok (főleg tea és gyümölcslé készitalok) italok néven kerültek feltüntetésre.  

Ma közzétett beszámolók: