Nestlé Csoport 2012. első félév

aug. 8, 2012

2012 első félév: kitart a lendület és megerősíti az egész éves előrejelzést

• Forgalom: 44,1 milliárd CHF, árbevétel-növekedés: 6,6%, volumen-növekedés: 2,9%
• A kereskedelmi tevékenység eredménye: 6.6 milliárd CHF (+6,3%), haszonkulcs: 15.0% (-10 bázispont)
• A feltörekvő piacokon 12,9%-os, a fejlett piacokon 2,6%-os árbevétel-növekedés
• Az egy részvényre jutó hozam 1,63 CHF, árfolyam-hatás nélküli növekedés: 12,4%
• A csoport működési cash flow-ja 5,1 milliárd CHF; a 2011 első felében elért 2,1 milliárdhoz képest növekedett
• Az egész évre szóló előrejelzések beigazolódtak: 5–6%-os árbevétel-növekedés, növekvő margin és magasabb egy részvényre jutó hozam árfolyam-hatás nélkül

Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója: "Az év első felének eredményei azt mutatják, hogy stratégiai tervünk (strategic roadmap) a mai új valóságban minden eddiginél relevánsabb. Ugyanakkor rámutatnak arra is, hogy milyen fegyelmezetten végeztük a munkánkat, és hogy a megfelelő időben hoztuk meg a megfelelő döntéseket. Az innováció területén továbbra is az élen haladunk, mind a széles tömegbázisú, mind a Szuper Prémium pozicionálású termékek kategóriájában. Folyamatosan nyitunk meg új utakat a piacok felé, hogy elérjük a fogyasztókat, és kihasználjuk az új média által kínált lehetőséget annak érdekében, hogy erősítsük a hozzájuk fűződő közvetlen kapcsolatot. Ez a hozzáállás nyereséges növekedést eredményezett mind a feltörekvő, mind a fejlett piacokon. Az első félév árbevétel-növekedése, a kereskedelmi tevékenység eredménye és a tőkehatékonyság középpontba állítása alapján megerősíthetjük az egész évre kiadott előrejelzésünket."

Vevey, 2012. augusztus 9.

• 2012 első félévében a Nestlé Csoport árbevétel-növekedése 6,6% volt, amely 2,9%-os volumen-növekedésből és 3,7%-os árhatásból áll. Az árfolyam-hatás -1,8%-ra mérséklődött. A felvásárlások – az eladások levonása után – 2,7%-os hozzájárulást jelentenek. A Csoport összesített forgalma 7,5%-os növekedéssel 44,1 milliárd CHF-ra emelkedett.
• A várakozásoknak megfelelően, az alapanyag árak növekedése miatt az önköltség 50 bázisponttal nőtt. Ezt részben ellensúlyozta a jól időzített árazás, valamint a minden szervezeti egységben és tevékenységben alkalmazott Nestlé Continuous Excellence megközelítésünk.
• A logisztikai költségek 30 bázisponttal csökkentek, főleg a kedvezőbb termékmix és a hatékonyság növelésének következtében.
• A marketing- és adminisztrációs költségek 20 bázisponttal csökkentek. A fogyasztókat célzó marketingkiadások árfolyamhatás nélkül számolva emelkedtek, és felhasználásuk hatásosabb, hatékonyabb lett, növelve a márkák erősítésébe fektetett pénz megtérülését és javítva az új termékbevezetések globális támogatását.
• A kutatás-fejlesztés továbbra is az innováció motorja a Nestlénél, folyamatos befektetésekkel (ez változatlanul az árbevétel 1,6%-át jelenti).
• A csoport kereskedelmi tevékenységének eredménye 6,6 milliárd CHF, 6,3%-kal több mint a 2011 első felében elért 6,2 milliárd. A haszonkulcs 15.0% volt, ami megfelel annak a várakozásunknak, hogy a haszonkulcs a második félévben magasabb értéket ér el.
• A nettó nyereség 5,1 milliárd CHF értékű, ami 8,9% növekedést jelent a 4,7 milliárd CHF-hoz képest.
• Az egy részvényre jutó hozam (EPS) 12,4%-kal nőtt az árfolyamhatást nem számítva. A közölt EPS 1,61 CHF  a 2011 első félévi 1,46 CHF-hoz képest 10,3%-kal nőtt.
• A csoport működési cash flow-ja 5,1 milliárd CHF a működést és a működőtőkét érintő pozitív változásoknak köszönhetően a 2011-es 2,1 milliárd CHF-hoz képest növekedett.

Az üzleti teljesítmény áttekintése
A Nestlé Csoport a világ minden régiójában tovább növekedett: Észak- és Dél-Amerika 6,4%-os árbevétel-növekedést ért el, Európa 2,6%-ot, Ázsia, Óceánia és Afrika pedig 12,6%-ot. A feltörekvő piacokon 12,9%-os, a fejlett piacokon 2,6%-os növekedést sikerült felmutatni (én meghagynám az elérni –t).

Régiós adatok: Észak-és Dél-Amerika
Forgalom: 13,4 milliárd CHF, árbevétel-növekedés: 5,7%, volumen-növekedés: -0,1%, a kereskedelmi tevékenységéből származó eredmény 17,4%, +10 bázispont.
• A régió növekedéséhez szinte minden kategória hozzájárult, miközben a kereskedelmi környezet – főleg Észak-Amerikában – továbbra is kihívásokkal teli.
Észak-Amerikában, ahol a fogyasztói bizalom továbbra is alacsony, több élelmiszerkategória került nyomás alá, így a fagyasztott élelmiszerek is. A pizzák terén azonban sikerült tovább erősíteni vezető pozíciónkat, főleg a DiGiorno révén és olyan új termékcsaládok bevezetése révén, mint például a Pizza Dipping Strips és az Italian Style Favorites. A Lean Cuisine-zal kapcsolatban bevezetett innovációk és a hozzájuk kötődő kommunikáció újra növekedési pályára állították a márkát. A jégkrémek között növekedést értünk el a szuperprémium és a snack kategóriában, a prémium kategóriában viszont nem. A Coffee-mate kevéssel 10% alatti növekedést mutatott, továbbra is a 2011-ben bevezetett Coffee-mate Natural Bliss természetes folyékony kávékrémesítőkre építve. Az instant kávék és az édességek jól teljesítettek, a fő márkáknak, a népszerű kategóriákba tartozó termékeknek és az olyan innovációknak köszönhetően, mint a Nescafé Memento és a Skinny Cow. Az állateledel-szegmensben továbbra is a piaci átlag felett teljesítünk, főleg az új csatornák kiaknázása és az olyan innovatív új termékek révén, mint a Beneful Baked Delights és a Friskies Plus, valamint a speciális kategóriában való megjelenésnek köszönhetően.
Latin-Amerikában, a két legnagyobb piacon, Brazíliában és Mexikóban jól indult az év, csakúgy, mint Dél-Amerika déli országaiban. A kategóriákat tekintve a növekedés fő motorja az instant kávé volt, így a Nescafé Dolca és a Nescafé Dolce Gusto, valamint a csokoládé, a KitKat bevezetésével és a Garoto márka brazíliai bemutatkozásával. Újonnan bevezetett termék az Acticol tej Chilében és Mexikóban, valamint az AOA régióban már sikeres hámozható jégkrém. Az állateledel-szektorban 10% feletti növekedés volt a régióban; a legjobban a Purina Proplan, a Dog Chow, a Cat Chow és a Friskies márkák teljesítettek.
• A régió kereskedelmi tevékenységéből származó eredmény 17.4% volt; 10 bázispontot javult.

Régiós adatok: Európa
Forgalom: 7,4 milliárd CHF, árbevétel-növekedés: 2,4%, volumen-növekedés: 0,1%, kereskedelmi tevékenységéből származó eredmény 15,4%, -100 bázispont.
• A régió növekedéséhez az év során – a főleg Dél-Európában leromlott üzleti környezetben – az innováció, a prémium és a széles rétegeknek szánt PPP termékek (popularly positioned products) járultak hozzá. Összességében a régióban sikerült megtartani a 2011-ben elért piaci részesedést.
Nyugat-Európában Franciaország, Nagy-Britannia és a Benelux államok adatai voltak a legjobbak, de növekedés volt tapasztalható az ibériai régióban, Olaszországban és Görögországban is.
Közép- és Kelet-Európában az ukrán, adriai és román piacok továbbra is jól teljesítettek. Oroszországban, ahol jó ideje nehezek a körülmények, erősödött a növekedés.
• A milliárdos márkák, mint a Nescafé, a KitKat és a Herta, valamint az innovációs platformok, mint a Nescafé Dolce Gusto saját kategóriájukban mind növekedést generáltak. A jégkrémek jó növekedést mutattak Görögországban, Oroszországban és Olaszországban, de a szezon Észak-Európában rosszul indult. A széles rétegeknek szánt PPP termékek (popularly positioned products) – például a Nescafé 3-in-1 instant kávé és a Pirulo Jungly hámozható jégkrém – továbbra is jóval a régió átlaga felett növekedtek. Az állateledel-szektorban erős volt az első félév; folytatódott a növekedés, és jól teljesítettek a kulcsfontosságú márkák, mint például a Gourmet, a ONE, a Pro Plan és a Felix.
• A régió kereskedelmi tevékenységéből származó eredménye 2011 első feléhez képest 100 bázisponttal csökkent. Ezt 2011 első felében egy 200 bázispontos növekedés előzte meg, aminek oka az átszervezési- és nyugdíjköltségek csökkenése volt. A régióban 2012-ben tovább nőtt a működési hatékonyság; nagyobb megtakarításokat hozott a minden szervezeti egységben és tevékenységben alkalmazott Nestlé Continuous Excellence megközelítésünk, valamint az innováció és a megújítás növelte a termékkategóriák értékét.

Régiós adatok: Ázsia, Csendes- Óceáni térség és Afrika
Forgalom: 9,2 milliárd CHF, árbevétel-növekedés: 11,6%, volumen-növekedés: 8,0%, kereskedelmi tevékenység eredménye 18,9%, -60 bázispont.
• A régió egy erős 2011-es év után továbbra is kétszámjegyű növekedést produkál, köszönhetően annak, hogy sok lehetőséget megragadtunk és megerősítettük meglévő pozícióinkat is. Ezen teljesítmény fő motorjai a következők voltak: márka-beruházás és termék-innováció, a terjesztés szélesítése és mélyítése a széles rétegeknek szánt PPP termékektől (popularly positioned products) a prémiumig terjedő több lábon álló stratégia alapján, valamint a folyamatos beruházás a kapacitások és képességek növelése érdekében, így serkentve a jövőbeli növekedést. Két új kínai partnerünk, a Yinlu és a Hsu Fu Chi integrációja és fejlődése továbbra is jól halad.
• A feltörekvő piacok szinte minden régióban és kategóriában kétszámjegyű növekedést mutattak, főként a tágan értelmezett kínai régióban, Afrikában és a Közel-Keleten. Kínában jól teljesítettek a készitalok (Nescafé Smoovlatté), a tartós konyhai termékek (Totole), és az édességek (Shark ostya). Új partnerekkel való kapcsolataink jelentősen erősítik kínai pozíciónkat. Afrikában a növekedés motorjai a széles rétegeknek szánt, mikrotápanyagokkal gazdagított PPP termékek (popularly positioned products) voltak, a régióban elterjedt mikrotápanyag-hiány kezelésére. Egyiptomban jégkrém-innovációink sikerére építettünk, Dél-Afrikában pedig tasakos kiszerelésben is bevezettük a rendkívül népszerű Nescafé Ricoffyt. A Közel-Keleten kiemelkedően teljesítettek: a KitKat, a Nido dúsított tejek, a növekedést serkentő tejek és a Nescafé. Indiában továbbra is jók az eredmények, a KitKatnek, Munchnak és Maggi instant tészta termékeknek köszönhetően.
• A régió fejlett piacai közül Japánban az év során felgyorsult a növekedés az olyan innovációknak köszönhetően, mint a Nescafé Barista és a Nescafé Dolce Gusto. A KitKat első fél éve is erős volt. A japán növekedés megújulásához hozzájárult a digitális kommunikáció intenzív alkalmazása a fogyasztói marketing és az e-kereskedelem terén.
• A zóna változatlan bázison mért kereskedelmi tevékenységéből származó eredmény előtt, habár a közölt 18,9%-os eredmény a vártaknak megfelelően csökkenést mutat, a Kínában végrehajtott partneri kapcsolatok szélesítése miatt, ennek ellenére mind a cash flow, mind az egy részvényre jutó nyereség kedvező maradt.

Nestlé Waters
Forgalom: 3,6 milliárd CHF, árbevétel-növekedés: 5,6%, volumen-növekedés: 3,5%; kereskedelmi tevékenység eredménye 10,0%, +140 bázispont.
• A Nestlé Waters növekedésének motorja Észak-Amerika és a feltörekvő piacok voltak. Összességében a vizek piaca továbbra is határozott fejlődést mutatott. Földrajzi terjeszkedésünket a Nestlé Pure Life vezette a feltörekvő piacokon, globális szinten pedig a Perrier és a S.Pellegrino.
Észak-Amerika megőrizte tavalyi lendületét a kiskereskedelmi, háztartási és irodai csatornákon. Ehhez a teljesítményhez üzletünk minden szintje hozzájárult – az értéklánc végén álló Nestlé Pure Life-tól az olyan helyi termékekig, mint a Poland Spring és az Ice Mountain, valamint az olyan prémium márkákig, mint a Perrier és a S.Pellegrino.
Európa növekedését a szezon 2011-hez viszonyított, általánosságban véve lassú indulása befolyásolta. Az Egyesült Királyságban ennek ellenére – a Nestlé Pure Life és a Buxton termékeknek köszönhetően – két számjegyű növekedést sikerült elérni. „A csepp” (The Drop) elnevezésű új reklámnak köszönhetően, melyet kevesebb, mint egy hónap alatt 3,6 millióan néztek meg a YouTube-on, a Perrier is erősen kezdett.
• A feltörekvő piacok szintén kétszámjegyű növekedést hoztak a Nestlé Pure Life, valamint olyan helyi márkák segítségével, mint az Al Manhal Szaúd-Arábiában, a Minéré Thaiföldön és a Baraka Egyiptomban.
• A kereskedelmi tevékenységből származó eredmény a Nestlé Waters esetében 140 bázisponttal nőtt a folyamatos növekedésnek, a termékkínálatnak, a hatékony árképzésnek és a költséggazdálkodási intézkedéseknek köszönhetően.

Nestlé Nutrition
Forgalom: 3,8 milliárd CHF, árbevétel-növekedés: 5,7%, volumen-növekedés: 3,5%; kereskedelmi tevékenység eredménye 20,6%, -50 bázispont.
• A csecsemőtápszer szegmens minden feltörekvő piacon két számjegyű növekedést mutatott, számos országban piaci térnyerést eredményezve. A fejlett piacok kategórián belüli lassabb növekedése ellenére globális szinten ez az üzletágunk is képes volt kétszámjegyű növekedést elérni. Latin-Amerikában tovább építhettünk a meglévő termékkínálatunk által nyújtott lendületre, amelyet az újonnan bevezetett Nestlé NAN AR antireflux bébiformula és az új, tejes alapú Gerber tartós csecsemőtápszer is megtámogatott. Dél-Ázsiában sikeresen bevezettük a Lactogen Gut Comfort és a Baby&Me kismamáknak szánt táplálék-kiegészítőt, Délkelet-Ázsiában pedig folytattuk a kólika elleni formula terítését. Általánosságban véve a babapelyhek jól teljesítettek azzal a probiotikumos kiegészítéssel, amelyet 2011 vége felé vezettünk be – ezen belül is kiemelkedett a közel-keleti régió eredménye.
• A sportolóknak szánt táplálék-kiegészítők területén átfogó átalakítást végeztünk portfóliónkban, újra az élsportolókra fókuszálva, s ezzel – a sikeres termékbevezetésekkel kombinálva – erős lendületet tudtunk venni, és jó növekedést értünk el. Testsúlykontroll szegmensünk, a Jenny Craig, továbbra is nehéz helyzetben maradt Észak-Amerikában a gazdasági és a versenykörnyezet miatt. A helyzet javítása érdekében korrekciós lépéseket teszünk.
• A Nestlé Nutrition kereskedelmi tevékenységéből származó eredménye 20,6% volt, ami 50 bázispontos csökkenést jelent, és megfelelően tükrözi a Jenny Craig kihívásait.

Egyéb
Forgalom: 6,7 milliárd CHF, árbevétel-növekedés: 9,6%, volumen-növekedés 6,6%; kereskedelmi tevékenység eredménye 17,6%, +10 bázispont.
• A Nestlé Professional megfelelő növekedést mutatott 2012 első felében, mind az italok, mind az élelmiszerek kategóriájában, annak ellenére, hogy egyes régiókban folyamatos kihívások érik a háztartáson kívüli iparág részéről. A feltörekvő piacok, amelyek a Nestlé Professional forgalmának mintegy harmadát teszik ki, két számjegyű árbevétel-növekedést hoztak. Az italok kategóriájában a saját rendszerünkbe, a Nescafé Alegriába és a Nescafé Milanóba történt befektetés felgyorsította a növekedést, míg a franciaországi sikerre építő Viaggi by Nescafét az Egyesült Királyság, Olaszország és Svájc vásárlói számára is elérhetővé tettük.
• A Nespresso a nehéz gazdasági és versenykörnyezetben is folytatta kétszámjegyű növekedését. Naora néven bevezetett egy új limitált szériájú kávét, a nagy érdeklődés miatt újra forgalmazni kezdte a Kazaart, valamint az egész világon folytatta új kávészaküzletek megnyitását. A korábbi bejelentésnek megfelelően a vállalat immár harmadik gyárát építi Svájcban, hogy kielégíthesse a piacok növekvő igényeit.
• A Nestlé Health Science (NHSc) stabil teljesítményt nyújtott, két számjegyű növekedéssel Észak-Amerikában és a feltörekvő piacokon. A Nestlé Institute of Health Sciences munkája nagyban segíti azt a törekvésünket, hogy személyre szabott táplálkozási megoldások segítségével felvegyük a küzdelmet bizonyos egészségügyi problémákkal. Ugyanezt szolgálja a Prometheus és a Vitaflo felvásárlása, a gyomor-bélrendszeri diagnosztika, illetve az anyagcsere-rendellenességek kezelése területén. Az időszak lezárása után az NHSc részesedést vásárolt az Accera vállalatban, melynek fő márkája, az Axona, egy gyógyhatású tápszer az amerikai piacon, és az enyhe-mérsékelt fokú Alzheimer-kór klinikai diétás kezelésére szolgál.
• Az egész Európára jellemző enyhe lassulással szemben a feltörekvő piacokon folytatódott a Cereal Partners Worldwide erőteljes növekedése. Jó úton halad a Beverage Partners Worldwide átszervezése. A Galderma és a Laboratoires innéov gyógyszeripari vegyesvállalatok pedig – a dermatológiai ágazat segítségével – kétszámjegyű növekedést mutattak.

Kilátások
Arra számítunk, hogy a nehéz kereskedelmi körülmények – különösen a fejlett piacokon – az év második felében is fennmaradnak. Ennek ellenére elmondható, hogy az évet a várakozásainknak megfelelően sikerült indítanunk. A kiadásoldali költségek második félévre várható csökkenésére tett intézkedéseink és lépéseink várhatóan lehetővé teszik számunkra az egész évre szóló előrejelzések beigazolását: jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy teljesítsük a Nestlé Modell 5–6%-os árbevétel-növekedését, és jobb haszonkulcsot, valamint magasabb egy részvényre jutó hozamot valósítsunk meg árfolyamhatás nélkül számítva.

Kapcsolatok
Média - Robin Tickle, Tel.: +41 21 924 22 00
Befektetők - Roddy Child-Villiers, Tel.: +41 21 924 36 22


Függelék
Áttekintés a féléves árbevétel és a kereskedelmi tevékenység haszonkulcs-mutatóiról